Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Świece Cztero i Dwu - Elektrodowe.

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

gufner

Świece Cztero i Dwu - Elektrodowe.

Post autor: gufner »

Witam gorąco. Znalazłem wczoraj materiał na temat: :Jakie to super są świece 4-eletrodowe".
-----------------CYTAT--------------------------------------------------
Bosch Super 4 są oparte na technologii iskry powietrznoślizgowej
i jako pierwsze świece zapłonowe posiadają cztery
cienkie elektrody masowe oraz zaostrzoną i pokrytą srebrem
elektrodę środkową.
- W zalezności od obciązenia silnika iskra wybiera zawsze
optymalną drogę przeskoku zapewniając w kaŜdym przypadku
zapłon mieszanki paliwowej.

- Widoczna poprawa przyspieszenia

- Poprawa kultury pracy silnika

- Wzrost elastyczności silnika

- Ustawiony fabrycznie odstęp między elektrodami
-------------------------KONIEC CYTATU-----------------------------------

No dobra. Kto powie dlaczego nie można ew. jasne że można w Piątkach stosować świece 2 i 4-elektrodowe?

Pozdrawiam :lol:
jjmag

Post autor: jjmag »

z tego co sie orientuje to można je stosować ale nie zdają egzaminu w układach z cewka zapłonową , po drugie osobiscie mam odrazę ostatnio do boscha i ich świec bo nie wiem czy taka partia mi się trafila ale na sprzedanych 50 sztuk w moim przypadku 30 wróciło w przeciągu 7 dni z powodu gubienia iskry
unikorn

Post autor: unikorn »

Nie będzie to odpowiedz na pytanie Gufi ale wiesz jak to jest, każda sroczka swój ogon chwali.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

moim zdaniem do świec 2 i 4 elektrodowych potrzebna jest lepsza iskra aby się ładnie pojawiała na wszystkich elektrodach tzn była odpowiednio gruba i miała odpowiedni kolor
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Rok czy dwa lata temu był chyba w motorze albo auto-świecie test różnych świec, badania obejmowały test na hamowni.
O ile w aucie prawie nowym różnic praktycznie było brak, o tyle w takim leciwym różnice były już mierzalne ale bardzo małe i napisano że nieco kultura pracy się poprawiła.

U znajomka w Astrze seryjnie była 2 elektrodowa.

Sam jakoś nie testowałem, ale daj znać jak założysz czy jest różnica :)

EDIT:
Ej DJ :)
Iskra nie pojawia się na wszystkich elektrodach :) później może przeskoczyć, ale na pewno nie na raz na wszystkich :)
gufner

Post autor: gufner »

Dokładnie. Iskra "wybiera" najlepszą elektrodę i dlatego masz pewność że choćby nie wiem co będzie ta iskra strzelać z maksymalną siłą. Ale dzięki za odpowiedzi. Znaczy że można potestować świeczki. Te 1-elektrodowe mnie wkurzają. Raz pracuje na 4 garach, raz tylko na dwóch hehe i gaśnie. Ot co mu się podoba. Pomijam oczywiście to że musze znów wymienić kopółkę i kable wymieniane przed zimą, ale przynajmniej świece mogą być z wyższej półki :)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

gufner pisze:Raz pracuje na 4 garach, raz tylko na dwóch hehe i gaśnie.
uszczelka pod głowicą? :mysli:
vino1986

Post autor: vino1986 »

powiem tak... zamontowalem ngk v-line do golfa... no i po wymianie swiec i kabli uj zaczal jakos dziwnie chodzic... minimalnie przyspieszylem zaplon i wkreca sie nareszcie jak powinien... i w sumie dziwne to jest dla mnie bo poraz pierwszy sie z czyms takim spotkalem :mysli:
jjmag

Post autor: jjmag »

nie przejmuj się moja 5 na V-linach w ogóle dostawała jobla i palila jak chciała na chwile obecną ze świec polecam denso w maździe siedzą już dwa lata a wyglądaja jak nowe i nawet elektrody nie są zabrudzone typowym nalotem ze spalania
żuwik

Post autor: żuwik »

Świece... Nie dają mocy. Szczególnie w aucie z tak mało precyzyjnym zapłonem jak piątal nie mają prawa dawać jakiejkolwiek różnicy.

Natomiast ważny jest prawidłowy dobór świec do auta. Komora spalania zawsze jest napełniana tak, alby powodować zawirowanie mieszanki. W zależności od tego jak mieszanka wiruje, konieczny jest prawidłowy opływ świecy mieszanką. Tym sposobem wkładając do aut z jedną elektrodą masową umieszczoną "od spodu" świece wieloelektrodowe, można ten opływ zupełnie zaburzyć.
vino1986

Post autor: vino1986 »

w sumie sensowne... ale czemu delikatne przyspieszenie aparatem zalatwilo sprawe :?: powiem ze swiece wydaje mi sie ze byly od nowosci przez niemca nie wymieniane... bo wolal z tego co zaobserwowalem wymienic caly aparat zaplonowy zamiast swiec i starych przewodow...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

lepiej za tą cenę 3 razy częściej zmieniaj normalne...
przy tych świecach pomija się jeden fakt... jak jest 1 elektroda to zawsze jest trafiana... jest tym samym oczyszczana... a taka 4-elektrodowa - każda elektroda dostaje (średnio) 4x mniej wyładowań, jest bardziej zanieczyszczona, i po pewnym czasie i tak jedna z elektrod pracuje stale - ta najmniej zabrudzona a reszta odpoczywa... MARKETINGOWA ŚCIEMA i tyle...
gufner

Post autor: gufner »

No i się wyjaśnia wiele kwestii. Miło poczytać wasze posty hehe. dzięki wielkie za wyjaśnienie tematu. Daje sobie więc spokój z świecami i pierdołami. Temat marketingowy do kosza.
vino1986

Post autor: vino1986 »

z tego co kojaze to zawsze sportowe swiece byly wlasnie jedno-elektrodowe... a za V-line dalem chyba 6zl za sztuke... do porownania do alpy chyba 20zl za sztuke oczywiscie pojedyncza elektroda... :)
żuwik

Post autor: żuwik »

U mnie np. fabrycznie idzie 3-elektrodowa i grubą czcionką w serwisówce każą takie stosować.

Czemu przyspieszałeś zapłon? Może świeca miała większy opór (źle dobrana nowa lub stara).
ODPOWIEDZ