Strona 1 z 2

Dwa pyt. Rozrząd i korek wlewu oleju

: 8 marca 2010, 12:49
autor: egonn87
Mam już drugi, z tym ze używany korek wlewu oleju, a dalej wyrzuca mi olej przez korek w ilościach zastanawiających, czy to pierścienie są winne, czy kupić nowy korek wlewu oleju...?? Pytam, bo PONOĆ silnik miał mieć nieco ponad 150 tys. km przejechane, tak mi powiedział sprzedawca tego silnika, jeżeli to jego ojciec na emeryturze będący jeżdził, a kupił z przebiegiem 120 tys. dobrych kilka lat temu, to możliwe nawet... Po tym przebiegu powinien byc silnik dobry jeszcze. Poza tym ucieka olej przez korek spustowy też. Od niedawna chyba skończył sie rozrząd...!!?? Nie wiem czy to możliwe w ogóle w tych silnikach. Niekiedy słychac dość ciche dzwonienie na wolnych obrotach jakby ktoś szurał łańcuchem po asfalcie, jak się przystawi ucho pod maską, to... w ogóle słychać przeróżne dżwięki :lol: Nie wiem czy to może byc rozrząd, na rozebranym silniku widac było, że jest dobry jeszcze....

: 8 marca 2010, 13:05
autor: jjmag
co do rozbryzgu oleju to sprawdź czy ci nie podbiera oleju i nie widać dymienia, a co do dzwonienia w silniku ktoś mu regulował zawory ostatnio

: 8 marca 2010, 13:21
autor: egonn87
Oleju przybywa troszeńkę, bo mama jeżdzi tym codziennie na bardzo krótkich odcinkach, auto niekiedy tylko się porządnie nagrzewa... Zawory były regulowane rok temu, były w cały świat... no tragedia... Ogólnie silnik wyglądał na taki przy którym sie nic kompletnie nie robi, heh filtr oleju był zardzewiały nawet...

: 8 marca 2010, 13:31
autor: jjmag
jeżeli przybywa to koniecznie sprawdź ciśnienie na cylindrach na sucho i próbą olejowa, oczywiście pod warunkiem że sprawdzasz jak juz silnik dobrze wystygnie

: 8 marca 2010, 20:18
autor: Oskar i Kasia
ooo i wreszcie nie musze zakladac tematu.

PYTANIE. co ile powinno sie wymieniac rozrzad i co dokladnie wymieniac ?

: 8 marca 2010, 20:20
autor: kabar
Łańcuch powinien wytrzymać tyle ile silnik :-)

: 8 marca 2010, 20:32
autor: vino1986
ale przyjmuje sie ze mniej wiecej lancoch napinacz i niekiedy prowadnice co ok 300tys...

: 9 marca 2010, 18:53
autor: unikorn
prowadnice?

: 9 marca 2010, 18:58
autor: pavko
No w niektórych typach silników są ślizgi prowadzące. Zestaw na wymianę do Cleona z tego co pamiętam zawiera łańcuszek i kółka zębate, napinacza też tam raczej nie kojarzę...

: 9 marca 2010, 19:01
autor: unikorn
Zależy jaki zestaw. W moim był, była też uszczelka korkowa ale w drastycznym momencie okazało się że brakuje jej jednego otworu prowadzącego i poszła się ...

: 9 marca 2010, 20:00
autor: egonn87
Nie no to 300 tys raczej nie ma, wątpie w to, dziadek dużo nie jeżdził a trochę ten silnik miał.. Ale ostatnio nie słyszę juz tego dzwonienia Pojawiło sie natomiast łomotanie narastające przy większych predkosciach, a po zdjęciu nogi z gazu ustające, wyglada jak łozyskow kole, ale łozysko powinno cały czas hałasowac.... tak mi sie wydaje.. albo sie mylę?

: 9 marca 2010, 20:46
autor: vino1986
lozysko to caly czas wyje... i to coraz glosniej z dnia na dzien...

: 9 marca 2010, 20:48
autor: egonn87
No właśnie co do tego nie jestem pewien... Na pewno cały czas?? co to jeszcze by mogło być? A półoś??

: 9 marca 2010, 20:55
autor: vino1986
lozysko caly czas... a polos to raczej przy skrecaniu stuka... zalezy jak brzmi to lomotanie i kiedy konkretnie sie objawia...

: 9 marca 2010, 21:32
autor: egonn87
Tak jakbyś złapał gumę.... Po dłuższej jezdzie, to wygląda jak łożysko, tylko jakie? :rotfl: Ja bardziej obstawiam skrzynię, bo tu kiedys było jeżdżone na minimum oleju... Ogólnie skrzynia chodziła do tej pory bardzo cicho!