Strona 1 z 1
Solex 32 bis a Werber 32
: 28 lutego 2010, 15:17
autor: Oskar i Kasia
Mam dziwne pytanie czy da sie z silnika 1.1 ktory ma gaznik solex 32 bis wsadzic gaznik werber 32 i jezeli by sie dalo to co powiniem jeszcze dodac oprocz gaznika zeby nie spierdolic silnika. czy wogole zwiekszylo by to moc silnika ? jakie bede plusy jesli sie cos takiego da a jakie minusy
: 28 lutego 2010, 19:05
autor: vino1986
jezeli mocowanie gaznika jest takie samo to sama zmiana gaznika nie powinna spierdolic silnika... co do mocy to nie wiem bo jezeli wzrosnie to pewnie niewiele...

: 28 lutego 2010, 23:22
autor: Robcio_GTT
Solex jest 1 gardzielowy, a weber 2 gardzielowy.
Więc potrzebny będzie kolektor dolotowy i wydechowy chyba też.
I wypadało by zmienić zapłon na elektroniczny, czyli aparat na rozdzielacz zapłonu, cewkę na taką z modułem pasującą do gaźnika, założyć czujnik położenia wału i pewnie zmienić też koło zamachowe.
Chyba tyle

No a moc powinna sięzwiększyć i spalanie też

: 1 marca 2010, 07:33
autor: Oskar i Kasia
hmm. no ze dolotowy to jasna spraw bo werber 32 jest mocowany na 4 srobu a solex na 3 ale zeby wydechowy ? spalanie nie powinno sie zbytnio zwiekszych wedlug ksiazki pojazdu werber byl wsadzny do gts i auto 5 od 87 a one mialy spalanie na poziomie 5,1 przy utrzymaniu 90 km/h gdzie moj gtl ma 4,7 wiec latwo policzyc ze roznica jest ale minimalna
![:]](./images/smilies/yeah.png)
.
o rozdzielaczuy myslalem, ale kolo zamachowe

przeciez miedzy silnikiem 1.1 a 1.4 kolo jest takie samo <z ksiazki tak wynika>
: 1 marca 2010, 07:48
autor: jjmag
po primo takie spalania to chyba tylko w ksiązce występują na weberze licz sie ze spalaniem w granicach 6-7l przy emeryckiej jeździe bez ostrego deptania w pedał gazu u mnie 1,4 potrafiło i 12-13 łyknąć przy ostrej jeździe, a co do koła zamachowego nie wszystkie koła w 1,1 miały nacięcia które czytał czujnik położenia wału
: 1 marca 2010, 17:10
autor: Robcio_GTT
jjmag pisze:a co do koła zamachowego nie wszystkie koła w 1,1 miały nacięcia które czytał czujnik położenia wału
i o to
Oskar i Kasia mi chodziło, a kolektor wydechowy napisałem, bo nie jestem pewien czy są takie same

a według książki GTT spala średnio 8l , a w rzeczywistości

: 1 marca 2010, 21:43
autor: Oskar i Kasia
sprobuje przelozyc bez przekladania tego wszytkiego wpadsuje tylko ten dolot co byl na werberze zeby wszsytko mi pasilo i zobacze jak bedzie z moca i spalaniem na tescie
![:]](./images/smilies/yeah.png)
wyniki jak bede mial to wam przesle na tym poscie. projekt wydaje mi sie ciekawy
![:]](./images/smilies/yeah.png)
: 2 marca 2010, 07:07
autor: żuwik
Kolektor dolotowy i wydechowy występuje jako całość, jeden odlew.
Poza kolektorem konieczna jest przeróbka na zapłon elektroniczny, który nijak nie będzie współpracował z mniejszą pojemnością. Można zostawić oczywiście stary ukł. zapłonowy, ale wtedy nie zmieni się nic (na plus w każdym razie).
Mój 1,4 palił 6l/100km po mieście bynajmniej nie po emerycku. Przemyśl swap.