Strona 1 z 2
Zwiększenie mocy seryjnego sinika
: 28 lutego 2010, 12:01
autor: dw998
Witam.
Szukałem ale nic nie znalazłem o podobnej tematyce.
Zależy mi na zwiększeniu mocy seryjnego silnika C3J tylko nie wiem za bardzo jak...
-na pewno okład dolotowy i wylotowy
ale przecież to nie wszystko więc prosił bym o pomoc.
: 28 lutego 2010, 12:39
autor: maciek od iwony
Najszybciej będzie wywalić wtrysk i zapodać gaźnik.
: 28 lutego 2010, 12:49
autor: dw998
Hmn da się tak ?

: 28 lutego 2010, 14:25
autor: corey16
maciek od iwony pisze:Najszybciej będzie wywalić wtrysk i zapodać gaźnik.
zawszę myślałem że na wtrysku ma więcej niż na gaźniku
: 28 lutego 2010, 14:35
autor: Karol
wtrysk oszczędza paliwo a gaźnik leje ile wlezie dzięki czemu więcej mocy ma
da sie jak najbardziej, sam coś kiedyś takiego robiłem

najlepiej od razu zrobić na gaźniku webera

a do takiej zabawy potrzebujesz gaźnik, kolektor ssący i wydechowy, pompa paliwa mechaniczna i puszka filtra

a i jeszcze moduł z pompką przyspieszacza
podłączenie jest już banalnie proste

jak dobrze się orientuje to masz po tym zabiegu ok 75-80km
a i jeszcze katalizatora wywalasz
jakbyś czegoś nie wiedział a będziesz chciał się tym bawić to pisz

: 28 lutego 2010, 14:43
autor: marcjanin
Do tego planowanie głowicy, żeby zmniejszyć komorę spalania= zwiększyć stopień sprężania i ostrzejszy wałek rozrządu, no i odelżenie koła zamachowego, mocy nie zwiększy ale dynamikę silnika na pewno
albo w hard wersji pssssstmaszynu możesz założyć

: 28 lutego 2010, 14:46
autor: Karol
ja tam nie planowałem głowicy i nie zmieniałem wałka:P
taniej to już wsadzić 1,7 mpi 97KM z którego tez można wyciągnąć 107KM
: 28 lutego 2010, 16:17
autor: carmaker
to co wyżej plus obróbka kanałów ssących i wydechowych ,ścięte prowadnice zaworowe ,większe zawory i gniazda,wyważenie układu korbowo tłokowego i sto tysięcy innych możliwości tyle ze swap na większy silnik i tak bedzie lepszym rozwiązaniem

: 28 lutego 2010, 18:29
autor: Rooster
jeszcze jest opcja... tylko nie do końca wiem jak to się robi w silnikach samochodowych, szczególnie benzynowych, bo kuzyn to robił w Sierce 2.3D, ja to robiłem na motorynce - gaźnik, albo wtrysk ustawić żeby więcej zupy podawał... Co prawda więcej palić będzie więcej, ale o ile to zależy ile mu podasz, i pytanie czy się dławić nie będzie...
Kuzyn z vmaxa 150 wyciągnął 190km/h, przy czym 2,3D z 8litrów/100 wskoczył na 10,5...
Tylko rozmawiałem o tym patencie, ale nie byłem świadkiem żadnej jazdy ani żadnego zabiegu... Sorry jeśli wprowadzam w błąd, ale mówię, moją radę brać trzeba na poprawkę, ja tylko potrafię podkręcać silniki Jawki i Rometa.
: 28 lutego 2010, 18:33
autor: maciek od iwony
Karol pisze:taniej to już wsadzić 1,7 mpi
Pełen opis znajdziesz na forum

: 28 lutego 2010, 18:51
autor: Karol
rooster, to nie jest takie hop siup. Nie możesz podać więcej samej zupy bo będzie za bogata mieszanka.
jak więcej zupy to i więcej musi być powietrza, inny kąt zapłonu i wiele innych pierdół
jeżeli masz 1,4 i dostęp do części tanio to możesz zamontować gaźnik (mam pompe paliwa jakby co

), jeżeli nie masz to polecam 1,7 mpi i bez zabawy w podnoszenie mocy masz 100KM
no chyba ze mierzysz w coś więcej niż tylko 100KM
oczywiście jeszcze bez większych problemów możesz wsadzić1,8 16v z r19 lub 1,7 turbo z volvo 440, oba silniki mają podobną moc choć te 1,7 turbo można troche podkręcić ale oczywiście z umiarem żeby nie przesadzić

bo może być buuum

: 28 lutego 2010, 19:19
autor: vino1986
szybka i skuteczna opcja gdzie koszta rownaja sie zeru to jest przyspieszenie delikatne zaplonu... jednak trzeba uwazac zeby nie przesadzic bo silnik moze mocy straci i mozna silnik uszkodzic... ale lekki obrocik aparatem tez moze kapke mocy dodac...
a jezeli chodzi o wiekszy zabieg to wywal ssacy i wstaw wlasnej produkcji z gaznikami z motocykla jakiegos 4 gaznikowego...

: 28 lutego 2010, 19:26
autor: djmonkey
No można też 2 samochodowe też buta będzie miał

: 28 lutego 2010, 20:42
autor: Karol
przy mono nie zmienisz zapłonu na aparacie bo nie ma tam takiej opcji, jedynie to pozostaje grzebanie w kompie a to jest juz raczej nie opłacalne
: 28 lutego 2010, 21:26
autor: wsmpw
ecumaster

ale zawsze można przestawić czujnik położenia wału
