Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Słychać silnik w radiu

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

marcjanin

Słychać silnik w radiu

Post autor: marcjanin »

Jak temacie. Co może być przyczyną, że słychać trzaski z głośników przy włączonym silniku? Na pewno coś z elektryki ale co ?
vino1986

Post autor: vino1986 »

powiem tak... mialem takie cos ale w CB ze jak wlaczalem wycieraczki albo kierunki to tez bylo slychac... dalem filtr na zasilanie i ucichlo... jednak nie wiem czy przyczyna jest taka sama... :]
corey16

Post autor: corey16 »

ja mam pierdyknięty filtr w radiu i jak jest na stereo to właśnie słychać trzaski a czasem silnik, przełączam na mono i jest ok
filtr do wymiany ewentualnie możesz zastosować jakiś filtr przeciwzakłóceniowy
http://www.allegro.pl/search.php?string ... tegory=709
marcjanin

Post autor: marcjanin »

ok, dzięki za dobrą radę, kupię jutro filtr i zobaczymy efekt
podobno jak cewka jest uszkodzona to też może być taki efekt, ale tylko tak słyszałem od niekoniecznie fachowców
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Temat rzeka :) Generalnie najczęściej powodem bywa słaba instalacja elektryczna. Często dobre efekty daje podłączenie radia przez bezpiecznik ale bezpośrednio do akumulatora, oraz wymiana kabli WN w samochodzie.
Bywa też, że przyczyną są wytarte szczotki alternatora.
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 351
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

tommies pisze:Bywa też, że przyczyną są wytarte szczotki alternatora
tu filtr nie da rady tylko jedyna wymiana szczotek
marcjanin

Post autor: marcjanin »

Kurczątko, chyba przestane słuchać radia, też podziała, a będzie prościej
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

a kondensator filtrujący w alternatorze masz sprawny ?? 1uF bodajże siedzi w środku dokładnie nie pamiętam
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
marcjanin

Post autor: marcjanin »

a diabli go wiedzą!!! jakbym się na tym znal to bym się nie pytał
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

to rozbierz tą plastikową obudowę alternatora i poszukaj kondensatora jest wpięty miedzy + a masę . podmień na podobny i powinno być ok
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
marcjanin

Post autor: marcjanin »

spoko, dzięki za podpowiedź, w sobote będe dłubał przy Renacie, to zajrzę i tam
marcjanin

Post autor: marcjanin »

Mieliście panowie raczej rację, że to wina alternatora, bo zauważyłem kolejny objaw wskazujący na jego niedomaganie - jak dodam gazu to światła jaśniej świecą, jak odpuszczę gaz to przygasają
vino1986

Post autor: vino1986 »

a sieci sie kontrolka od ladowania :?: bo u mnie jak sie skonczyly szczotki ostatnio to bilo na czerwono po oczach :)
marcjanin

Post autor: marcjanin »

ładowanie się nie świeci puki co
wsmpw

Post autor: wsmpw »

bo bieżnia sie wytarła pewnie od zasilania wirnika... i na 3/4 obwodu jest a na 1.4 nie ma i dlatego tak mrugają ewentualnie masz za cienkie przewody od alternatora lub zaśniedziałe połączenia przy żarówkach i pobór prądu się automatycznie zwiększa :mysli:
ODPOWIEDZ