Strona 1 z 3
Wywala plyn ukladu chl.
: 11 lutego 2010, 17:22
autor: GTszudi
Mam taki problemik z moja 5. Przy odpalaniu silnika wywala mi plyn przez zbiorniczek , jak juz odpali to wtedy jest hydrant.
Odpala wlasciwie normalnie , a ze jest temperatura jaka jest to dymi lekko na bialo , ale w zime wiekszosc aut tak ma.
Nie wiem co teraz w tej sytuacji robic , a ze tak powiem z "francuzami" mam pierwszy raz do czynienia i nie chce sie niepotrzebnie wbic w koszty.
Re: Wywala plyn ukladu chl.
: 11 lutego 2010, 17:54
autor: tommies
Dobra rada - zacznij od przeszukania forum działu silników - takich tematów jest kilka, więc po co kolejne tworzyć?
Francuz czy inny chińczyk, ale przyczyna taka sama - albo totalnie zapowietrzony układ albo co najbardziej prawdopodobne walnięta uszczelka pod głowicą.
: 11 lutego 2010, 18:01
autor: gonz
albo być może, po prostu załóż pełny korek na zbiorniczku, są dwa rodzaje z odpowietrznikiem i bez, w twoim przypadku może być tak, że trzeba założyć bez odpowietrznika
: 11 lutego 2010, 18:45
autor: GTszudi
czytalem , i uzywalem szukajki. nie znalazlem zadowalajacej odpowiedzi. autko kupilem niedawno , i z tego co mi wiadomo byl zalany woda , weze sa owiniete tasam izolacyjna tam gdzie sa otwory na srubki. myslalem ze moze zamarzla ta woda gdzies , i jak zalalem plynem to przez ten zator pompa wywala na zewnatrz. bo skoro na odkreconym korku podczas krecenia rozrusznikiem takie cisnienie sie nabija ze wywala go praktycznie odrazu ?
: 11 lutego 2010, 19:20
autor: kabar
gonz pisze:albo być może, po prostu załóż pełny korek na zbiorniczku, są dwa rodzaje z odpowietrznikiem i bez, w twoim przypadku może być tak, że trzeba założyć bez odpowietrznika
W korku nie ma odpowietrznika. Są jedynie zawory ciśnieniowe. Wartość ciśnienia przy którym zawór się otwiera można poznać po kolorze korka (np. brązowy, błękitny).
Wstaw go do ciepłego pomieszczenia niech się "rozmrozi" może coś pomoże..
: 11 lutego 2010, 22:13
autor: tommies
Opisz dokładnie jak to z tym płynem chłodniczym. Znaczy wymieniłeś cały czy tylko dolałeś czy jak? Ech opisz co i jak bo nikt nie będzie zgadywał.
Wiesz, w tym roku w niektórych regionach były mroziki poniżej - 35 stopni C. Nawet stare płyny potrafiły zamarznac, bo ich rzeczywista temp. krzepnięcia było ok -20, a co dopiero woda

Generalnie jakbyś przy tej temperaturze był "na wodzie" to z silnikiem na 99% można się pożegnać.
: 12 lutego 2010, 07:26
autor: GTszudi
wiec tak , byla woda , jak przyszly mrozy zostala spuszczona , i samochod stal nieuzywany , ja go wzielem na hol do garazu , wlalem plyn , weszlo 5l okolo , odpalam i mi odrazu cisnienie idzie na zbiorniczek , przy kreceniu rozrusznikiem doslownie wywala plyn.
: 12 lutego 2010, 07:46
autor: jjmag
źle odpowietrzony układ nie spłyneła woda z nagrzewnicy i przyłapalo nie ma dobrego obiegu i wytwarza nadciśnienie i jeszcze tysiąc innych powodów ale żeby cokolwiek zacząć z tym robić to najpierw wymień węże na te ze sprawnymi odpowietrznikami bo inaczej cała twoja robota psu w dupe, jak odpalisz chodzi równo czy jakby nie chodzil na jeden gar
: 12 lutego 2010, 07:57
autor: GTszudi
chodzi rowno, ma troche problem z odpaleniem ale to przez to ze paliwo sie cofa i slaby troche akumulator. nie wiem tez za bardzo jak dokladnie odpowietrzyc ten uklad.
: 12 lutego 2010, 08:10
autor: jjmag
jak nie masz odpowietrzników na przewodach to możesz się bawić do usranej śmierci
: 12 lutego 2010, 08:26
autor: GTszudi
mam tam powkrecane srubki. jak odkrecilem jedna z przewodu idacego do nagrzewnicy to ciagle leciala para
: 12 lutego 2010, 08:43
autor: jjmag
zasada odpowietrzenia jest bardzo prosta śrubki powinny być trzy dwie na wężach do nagrzewnicy 3 na wężu górnym pompa chłodnica odkręcasz wszystkie na zimnym silniku wyciągasz zbiorniczek wyrównawczy powyżej lini maski mocowany jest opaska gumową im wyżej uda ci sie go podwiesić tym lepiej na odkreconych odpowietrznikach zalewasz płyn do zbiorniczka do momentu przelania sie przez odpowietrzniki płynem osobiście wole przelać litr wiecej odpowietrzniki zamykasz juz jak zacznie sie nimi przelewać ostatnie zakęrecasz idące te do nagrzewnicy i dopiero odpalasz a para ci szła bo nie zalałeś całego obiegu druga sprawa gdzie ty tam zmieściłeś 5 litrów płynu jak katalogowo tyle nie wchodzi
: 12 lutego 2010, 08:45
autor: tommies
Czyli zapowietrzony.
Aby odpowietrzyć robisz w skrócie tak:
Odkręcasz korek chłodnicy i wlewasz na maxa płynu, zamykasz. Zawieszasz wysoko na otwartej masce zbiorniczek wyrównawczy, napełniasz go max płynem a następnie odkręcasz odpowietrzniki i czekasz aż przestanie lecieć powietrze a zacznie płyn. Można po kolei odkręcać i zakręcać. Uruchamisz silnik i czekasz aż zrobi się pełen obieg tzn. otworzy się termostat - łatwo sprawdzić bo chłodnica zrobi się ciepła. Gasisz silnik i jeszcze raz delikatnie odpowietrzasz śrubami. Oczywiście cały czas musi być poziom w zbiorniczku wyrównawczym - dolewki płynu. Kontrolujesz też temp. silnika.
W Twoim przypadku pozostaje mieć nadzieję że nie rozwaliło nagrzewnicy. Kontrola/wymiana płynu chłodzącego to jedna z podstaw po zakupie nowego auta - zwłaszcza tak starego.
: 12 lutego 2010, 08:50
autor: jjmag
z nagrzewnicy jak z nagrzewnicy ale widziałem nie jeden przypadek że w bloku została i tuleje popekały
: 12 lutego 2010, 08:58
autor: GTszudi
jak Boga kocham weszlo mi 5 litrow plynu. no to widze ze musze jechac na zlomowiec po waz , bo w tych 2 od nagrzewnicy mam srubki ale w tym od pompy do chlodnicy juz nie. no to jade
