Strona 1 z 1

Bardzo słaba iskra/ montaż cewki od clio 1,2

: 30 stycznia 2010, 21:32
autor: kowal2005
Witam. mam renault 5 1,1 z 81r. Problem polega na tym, ze jest bardzo slaba iskra. Układ zapłonowy jest starego typu czyli przerywacz i kondensator. Cewke zamontowalem od poloneza. Wczesniej byla jeszcze zamontowana jakas puszka cos na wzor jakiegos modulu zaplonowego. to sie popsulo wiec to wywalilem. Iskra jest slaba juz na wyjsciu z cewki. Kopulke, palec, przerywacz, kondensator, swiece zamontowane są nowe. Czy jest mozliwość zamontowania cewki od clio 1,2 92r z monowtryskiem. Mam taka wolną.
Proszę o jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam

: 30 stycznia 2010, 21:53
autor: Robcio_GTT
W 1.1 nie ma modułu .
A w Clio cewka jest wraz z modułem i raczej nie będzie pasować.
PS. Najpierw się przywitaj, potem pytaj ;)

: 30 stycznia 2010, 22:04
autor: corey16
ja w dawcy miałem 1.1 z modułem, więc prawdopodobnie jest możliwe

: 30 stycznia 2010, 23:23
autor: wsmpw
taa puszka to tranzystorowy układ przerywający odciążający styki przerywacza

: 31 stycznia 2010, 07:33
autor: cyklista
Temat na czasie :-)
u mnie znowu nie ma iskry na wyjściu z cewki W N ( olejoweji ) i podejrzewam ze to ona siadła po tych dniach ;-) ciepłych jakie były teraz i tu tak czytam o tym ze cewka W N od poloneza może być jako zastępcza :oops: kto już ma to w praktyce

: 31 stycznia 2010, 09:59
autor: wsmpw
u mnie była z poloneza taka walcowata ;-)

: 31 stycznia 2010, 10:19
autor: vino1986
ja tez mialem montowac od poloneza z calym aparatem zaplonowym ale udalo mi sie oryginalna cewke kupic... :mrgreen: a ty masz 81r czyli starego typu :?: pamietaj ze ta cewka moze inaczej podawac na kopolke iskre... i bedzie tak jak u mnie jak zamontowalem cewke zaplonowa chyba z clio energy i dawalo o wiele czesciej iskre przez co silnik nie chcial odpalic... wiec nie wiem czy sie uda... zepnij na krotko i sprawdz... ;-)

: 31 stycznia 2010, 17:16
autor: kowal2005
vino1986 pisze:ja tez mialem montowac od poloneza z calym aparatem zaplonowym ale udalo mi sie oryginalna cewke kupic... :mrgreen: a ty masz 81r czyli starego typu :?: pamietaj ze ta cewka moze inaczej podawac na kopolke iskre... i bedzie tak jak u mnie jak zamontowalem cewke zaplonowa chyba z clio energy i dawalo o wiele czesciej iskre przez co silnik nie chcial odpalic... wiec nie wiem czy sie uda... zepnij na krotko i sprawdz... ;-)
Kazda cewka bedzie iskre dawała w tym samym czasie czyli jak będą zwarte styki przerywacza. jeżeli iskra bedzie za wcześnie czy za poźno to zawsze można ruszyć aparatem. tak sobie myślę, ze problem może być w charakterystyce cewki.
U mnie jest jeszcze coś takiego im dłużej kręce rozrusznikiem tym iskra jest słabsza. A da rade zamontować cewke od R5 1,4?

: 31 stycznia 2010, 18:16
autor: vino1986
sluchaj... mowie ci ze moze nie zdac egzaminu... jest czujnik polozenia walu korbowego... niby on powinien dac sygnal na cewke kiedy dac iskre na aparat zaplonowy... w moim przypadku na 2 modulach zaplonowych z nowszego samochodu od 5 czyli clio dawalo iskre czesciej niz powinno bo jak by ci to powiedziec bzyczala sobie elegancko... a jak zalozylem cewke taka jak powinno byc to cykala sobie mniej wiecej z czestotliwoscia jak w wiekszosci kuchenek gazowych z automatycznum zapalaniem... wiec nic nie da ci ruszanie ani do tylu ani do przodu aparatem zaplonowym jezeli bedzie za czesta iskra... wtedy w momencie sprezania bedzie rowniez dochodzilo do zaplonu i nie bedzie silnik nawet odpalal... mowie z wlasnego doswiadczenia... a masz 5 w starej budzie czy nowej :?: (bo ja mowie o swojej czyli starej)

: 31 stycznia 2010, 18:49
autor: kabar
Czym innym jest cewka, a czym innym moduł zapłonowy...

: 31 stycznia 2010, 21:28
autor: vino1986
to ja bym sie trzymal aparatu zaplonowego krzywkowego wlasnie jak z poloneza... i do tego jakas cewke... jednak byl bym sam ciekaw jak to zdalo by egzamin... bo nie ukrywam ze sam mialem tak zrobic...

: 1 lutego 2010, 07:09
autor: jjmag
zasmucę was w mojej 1,1 jest coś w formie modułu ale mam zamontowany seryjnie czujnik położenia wału, a co do słabnącej iskry zdejmij kopułke sprawdź czy styki na kowadełku nie są powypalane

: 1 lutego 2010, 20:57
autor: vino1986
sprawdz jeszcze to i zobacz czy numer modulu pasuje do twojego silnika...

http://www.forum.renault5.pl/viewtopic.php?t=3815