Strona 1 z 2

Szarpanie przy ruszaniu/ zmianie biegów

: 2 listopada 2009, 14:54
autor: egonn87
Czy szarpanie i stuk przy włączaniu 1. i 2. biegu może być spowodowane uszkodzoną skrzynką??? dodam ze skrzynia chodzi cicho, czy może to być spowodowane sprzęgłem?? sprzęgło bierze bardzo nisko jak na r5... Na 3 biegu już prawie nie czuć żadnego szarpania...

: 2 listopada 2009, 15:00
autor: maciek od iwony
może skończyła się poduszka pod skrzynią?

: 2 listopada 2009, 15:01
autor: egonn87
Nie no poduszka wygląda na całą... zreszta jak przyjadę tym z tą usterką po tę półośkę, to możesz to zobaczyć...

: 2 listopada 2009, 15:23
autor: tommies
Na szybko wyglada na polos, ewentualnie jak nie polos to moze byc docisk sprzegla.
Sprobuj podlozyc podkladke/minitulejke pod linke sprzegla i zobacz czy cos dalo.

: 2 listopada 2009, 16:10
autor: egonn87
na prawej półosi mam luzy, na lewej nie bardzo, jedynie wyciek potęzny, wczesniej miałem półosie z jeszcze większymi luzami, bardziej zużyte i po zamianie wydawało mi się jakby mniej szarpało... a może to było tylko złudzenie...? Ale w zasadzie to od półosi mogłoby być takie szarpanie??? Wydawało mi się, że półosie jak są zużyte, to jest stuk przy skręcie.... ale o szarpaniu nic nie słyszałem... Jeszcze to sprzęgło trzeba by sprawdzić... Ale gdzie dokł. tę podkładkę podłożyć??

: 2 listopada 2009, 16:27
autor: unikorn
Wiesz jak sprawdzić przeguby wewnętrzne?

: 2 listopada 2009, 16:28
autor: egonn87
no nie bardzo właśnie...

: 2 listopada 2009, 16:30
autor: unikorn

: 2 listopada 2009, 16:34
autor: egonn87
oki, dzięks!! Będę miał za niedługo dwie nowe półosie, no prawie nowe :mrgreen: od Maćka, więc założę je i może to akurat będzie to. Czyli ogólnie stawiacie na półosie?? w samej skrzynce nie mogło sie nic uszkodzić??

: 2 listopada 2009, 16:46
autor: unikorn
wiesz... równie dobrze szarpać może z powodu źle ustawionej mieszanki a stukają przeguby. Ty tam jakiś gaźnik miałeś wkładać czy coś...?

: 3 listopada 2009, 13:05
autor: egonn87
jeszcze nie włożyłem, jest teraz wtrysk cały czas, on pracuje raz lepiej, raz gorzej, czasem się dławi, czasem mu brak mocy, ale ogólnie na razie się jakos jeżdzi...

: 3 listopada 2009, 13:17
autor: unikorn
stąd szarpanie być może

: 17 listopada 2009, 17:49
autor: Rooster
ja chciałem się podpiąć pod temat odnośnie skrzyni biegów, mam pewien problem z ich wchodzeniem.

A dokładniej - co do jedynki - kiepsko wchodzi, raz lepiej raz gorzej, ale zazwyczaj muszę po dwa razy do niej podchodzić i trzeba być Schwarzenegerem żeby ją wcisnąć podczas jazdy (ja jeżdżę w takich miejscach że potrzebuję czasem zredukować na jedynkę).

Sprzęgło jest dobre, może nie najnowsze ale chodzi ładnie i trzyma.

No i wsteczny - tu jest jeszcze gorzej.
Sprawa wygląda w ten sposób że czasem po prostu go "gubię" - jadę tu, jadę tam, zawrócę na wstecznym, a następnym razem jak chcę wrzucić to jest zonk - podnoszę pierścień, przesuwam dźwignię w lewo i do góry już nie pójdzie, jakby się obijała - wyjście mam takie że muszę wysiąść, sięgnąć ręką pod silnik i wcisnąć ręką wybierak do skrzyni i wtedy wejdzie.

Wiem, że powinienem był to napisać teraz na początku, ale to i tak nie zmieni za bardzo problemu, bo nie jestem w stanie wymienić poduszek - mam tylko 17 lat, podstawowy zestaw kluczy i stary lewarek.
Prawdopodobnie sypnęła się poduszka tylna, ta bliżej przegrody, bo kiedy ruszam zbyt gwałtownie do tyłu słychać głośne łupnięcie. Z ojcem obczaiłem że silnik szybko się przechyla podczas ruszania, podnosi się z tej poduszki i jakąś częścią uderza o którąś część nadwozia.

Ale gubienie wstecznego to chyba jest sprawa luzów na wybieraku, nie prawdacie?

: 17 listopada 2009, 19:04
autor: unikorn
:roll: to jakaś prowokacja jest?

: 17 listopada 2009, 19:47
autor: tommies
Kolego Rooster R5 nie jest autem terenowym. Pierwszy bieg o ile mi wiadomo służy tylko do ruszania i manewrów parkingowych - tak mnie przynajmniej uczono.

Co do problemów z 1/wstecznym proponuję przeszukać forum a gwarantuję że znajdziesz odpowiedź.