Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Szarpanie przy ruszaniu/ zmianie biegów

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Szarpanie przy ruszaniu/ zmianie biegów

Post autor: egonn87 »

Czy szarpanie i stuk przy włączaniu 1. i 2. biegu może być spowodowane uszkodzoną skrzynką??? dodam ze skrzynia chodzi cicho, czy może to być spowodowane sprzęgłem?? sprzęgło bierze bardzo nisko jak na r5... Na 3 biegu już prawie nie czuć żadnego szarpania...
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

może skończyła się poduszka pod skrzynią?
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Nie no poduszka wygląda na całą... zreszta jak przyjadę tym z tą usterką po tę półośkę, to możesz to zobaczyć...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Na szybko wyglada na polos, ewentualnie jak nie polos to moze byc docisk sprzegla.
Sprobuj podlozyc podkladke/minitulejke pod linke sprzegla i zobacz czy cos dalo.
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

na prawej półosi mam luzy, na lewej nie bardzo, jedynie wyciek potęzny, wczesniej miałem półosie z jeszcze większymi luzami, bardziej zużyte i po zamianie wydawało mi się jakby mniej szarpało... a może to było tylko złudzenie...? Ale w zasadzie to od półosi mogłoby być takie szarpanie??? Wydawało mi się, że półosie jak są zużyte, to jest stuk przy skręcie.... ale o szarpaniu nic nie słyszałem... Jeszcze to sprzęgło trzeba by sprawdzić... Ale gdzie dokł. tę podkładkę podłożyć??
unikorn

Post autor: unikorn »

Wiesz jak sprawdzić przeguby wewnętrzne?
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

no nie bardzo właśnie...
unikorn

Post autor: unikorn »

egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

oki, dzięks!! Będę miał za niedługo dwie nowe półosie, no prawie nowe :mrgreen: od Maćka, więc założę je i może to akurat będzie to. Czyli ogólnie stawiacie na półosie?? w samej skrzynce nie mogło sie nic uszkodzić??
unikorn

Post autor: unikorn »

wiesz... równie dobrze szarpać może z powodu źle ustawionej mieszanki a stukają przeguby. Ty tam jakiś gaźnik miałeś wkładać czy coś...?
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

jeszcze nie włożyłem, jest teraz wtrysk cały czas, on pracuje raz lepiej, raz gorzej, czasem się dławi, czasem mu brak mocy, ale ogólnie na razie się jakos jeżdzi...
unikorn

Post autor: unikorn »

stąd szarpanie być może
Rooster

Post autor: Rooster »

ja chciałem się podpiąć pod temat odnośnie skrzyni biegów, mam pewien problem z ich wchodzeniem.

A dokładniej - co do jedynki - kiepsko wchodzi, raz lepiej raz gorzej, ale zazwyczaj muszę po dwa razy do niej podchodzić i trzeba być Schwarzenegerem żeby ją wcisnąć podczas jazdy (ja jeżdżę w takich miejscach że potrzebuję czasem zredukować na jedynkę).

Sprzęgło jest dobre, może nie najnowsze ale chodzi ładnie i trzyma.

No i wsteczny - tu jest jeszcze gorzej.
Sprawa wygląda w ten sposób że czasem po prostu go "gubię" - jadę tu, jadę tam, zawrócę na wstecznym, a następnym razem jak chcę wrzucić to jest zonk - podnoszę pierścień, przesuwam dźwignię w lewo i do góry już nie pójdzie, jakby się obijała - wyjście mam takie że muszę wysiąść, sięgnąć ręką pod silnik i wcisnąć ręką wybierak do skrzyni i wtedy wejdzie.

Wiem, że powinienem był to napisać teraz na początku, ale to i tak nie zmieni za bardzo problemu, bo nie jestem w stanie wymienić poduszek - mam tylko 17 lat, podstawowy zestaw kluczy i stary lewarek.
Prawdopodobnie sypnęła się poduszka tylna, ta bliżej przegrody, bo kiedy ruszam zbyt gwałtownie do tyłu słychać głośne łupnięcie. Z ojcem obczaiłem że silnik szybko się przechyla podczas ruszania, podnosi się z tej poduszki i jakąś częścią uderza o którąś część nadwozia.

Ale gubienie wstecznego to chyba jest sprawa luzów na wybieraku, nie prawdacie?
unikorn

Post autor: unikorn »

:roll: to jakaś prowokacja jest?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Kolego Rooster R5 nie jest autem terenowym. Pierwszy bieg o ile mi wiadomo służy tylko do ruszania i manewrów parkingowych - tak mnie przynajmniej uczono.

Co do problemów z 1/wstecznym proponuję przeszukać forum a gwarantuję że znajdziesz odpowiedź.
ODPOWIEDZ