Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Hamulce 1,1

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

jakobs18

Hamulce 1,1

Post autor: jakobs18 »

w nadwoziu z silnikiem 1,1 sa tarcze o grubosci 8 mm ??? zeby zmienic je na 12 mm musze zmienic tarcze klocki zaciski bede pasowały pod stare mocowania zacisków??
unikorn

Post autor: unikorn »

Takie same są w 1.4. Zapraszam do przejrzenia mojego tematu. Nie trzeba zmieniać zacisków aczkolwiek powinno się. Poczytaj, potem pytaj. ;)
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

zadam pytanie tutaj na szybkensa, moze ktoś będzie wiedział akuratnie?:) Chodzi o to, że po uszczelnieniu pompy ham., wymianie tłoczka z tyłu i klocków ham. hamulec bierze dopiero jak się go mocniej wciśnie, prawie do końca, wygląda tak, jakby był zapowietrzony, a przecież starannie były hamulce odpowietrzane, po wyłączeniu silnika hamulec jest twardy, przewody nie były wymieniane. Co może być powodem tego?? Bardzo dziwne to jest dla mnie....
franc2

Post autor: franc2 »

po pierwsze to na wył silniku się odpowietrza,zaczynasz od najdalej wysuniętego koła od pompy hamulcowej,jeżeli z tyłu masz tzw trójnik(rozgałęziacz przewodów na lewe prawe koło)to odpowietrzasz trójnikiem,może być tak że płyn ci się skończył przy odpowietrzaniu i zassało znowu powietrze.Spokojnie musi działać.Pamiętajcie nie można odpowietrzyć jednej sekcji w pompie hamulcowej,lub pompa jest za mała i nie ma wydajności,ale wątpię w to. 8-)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

taaa bo on czeka na twoją odpowiedź na pytanie "na szybkensa" od 4 września i na pewno się ucieszy, że odpisałeś teraz... :roll:
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

franc2 pisze:jeżeli z tyłu masz tzw trójnik(rozgałęziacz przewodów na lewe prawe koło)to odpowietrzasz trójnikiem
Ale o co dokł, chodzi
??
Problemu sie nie pozbyłem Loodo.... Mechanik mi powiedział, ze tak, ze taki hamulec może byc..... A ja pierwszy raz widże taki hamulec w samochodzie...
carmaker

Post autor: carmaker »

Miałem taki przypadek jak opisujesz ,przepuszczała pompa ,na zgaszonym silniku niby hamulec był twardy ale na zapalonym pedał hamulca schodził prawie do podłogi.Może niestarannie wykonana naprawa pompy?Uszczelniacze tłoka łatwo uszkodzić przy zakładaniu a czasem poprostu uszczelniacze są do bani.
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Może. Po prostu zaczyna hamować jakby w ostatniej chwili, normalnie powinien juz przy delikatnym naciśnięciu zacząć hamowac....
carmaker

Post autor: carmaker »

a tłoczki w zaciskach nie przypieczone?Też mogłyby być podobne objawy.Jak jest korektor siły hamowania to musi sie zrobić odpowiednie ciśnienie na układzie i dopiero biorą tylne hamulce a jak przodek przypieczony i cięzko wypycha tłoczki to takby wyglądało ze dopiero przy ostrym naciśnieciu hamulce działaja.
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

Kolego Egon mam ja odpowiedź na Twoje rozterki.
Jest takie coś jak układ kasowania luzu w hamulcach(chodzi o tył Bendix or Girling)
Jest też coś takiego jak zestaw naprawczy do ww systemów.
To się nazywa chyba rozpieracze.
Szczególy co i jak przy rozmowie tel.
ps.miałem to samo ;-)
Pozdrawiam
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

maciek od iwony pisze: Jest takie coś jak układ kasowania luzu w hamulcach(chodzi o tył Bendix or Girling)
Jest też coś takiego jak zestaw naprawczy do ww systemów.
To się nazywa chyba rozpieracze.
teraz nie mogę skojarzyć tych ropieraczy, zaraz zajrzę do książki obsługi... A ja ci nie pokazywałem tego pedału hamulca ostatnio...??? Jeszcze powiedz mi jak miałeś zabezpieczone to radio u siebie przed kradzieżą? Kumple mnie namówili na lepszy sprzęt, siłą perswazji :mrgreen:
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

egonn87 pisze:A ja ci nie pokazywałem tego pedału hamulca ostatnio...???
nie wydaje mnie się ;-)
Jeszcze powiedz mi jak miałeś zabezpieczone to radio u siebie przed kradzieżą? Kumple mnie namówili na lepszy sprzęt, siłą perswazji :mrgreen:
Nie będę się chwalił bo mi ktoś wyciągnie :-P
Poważnie to tylko zdejmuje panel(ale to bardzo łatwo dokupić)
Zabezpieczenie- żadne ,pod blokiem spokojno i okolica też(dla znajomych :mrgreen: )Jak ktoś przyjdzie obcy to mi pewnie wyciągnie :-/
corey16

Post autor: corey16 »

Do zabezpieczenia radia polecam kupić sobie Pitbula i trzymać w aucie :lol: :lol: :lol:
videorgbek

Post autor: videorgbek »

Mam 5 pierwszej generacji z 82 r.Hamulce jeszcze bez samonapinaczy. Po wymianie szczęk hamulcowych powstał problem ze słabym hamowaniem z przodu. Tył hamuje natychmiast, natomiast przód bardzo słabo. Co może być powodem takiego zachowania? Czy jest jakaś regulacja np. na korektorze siły hamowania?
unikorn

Post autor: unikorn »

może źle odpowietrzone?
ODPOWIEDZ