Strona 1 z 1

Ciekawe rozwiazanie zamontowania IC w alpie

: 28 lipca 2009, 19:16
autor: vino1986
http://img529.imageshack.us/i/p1020347zb4.jpg/

co o tym sadzicie :?: bo moim zdaniem dawalo by rade...

Re: Ciekawe rozwiazanie zamontowania IC w alpie

: 28 lipca 2009, 19:35
autor: tommies
A moim niezbyt, zadaniem IC jest maksymalne schlodzenie a tu nawet jesli zrobic wlot na masce to nie bedzie swobodnego przeplywu. Widzialem rapida z 1.9 TD i IC z VW transportera - ladnie nawet wpasowane.

: 28 lipca 2009, 19:41
autor: vino1986
tommies tam jest moze nie na masce ale na budzie dolot powietrza... generalnie idzie tu taki czarny plastik co kieruje powietrze do nadmuchu... a tu go ktos wywalil i zamontowal w to miejsce IC ktore na bank jest owiewane zimnum powietrzem...

: 28 lipca 2009, 19:59
autor: Maolat
Pamiętajmy ze alpiny turbo mialy webera przed turbina. a tu zmiany objely zastosowanie zasilania i chlodzenia mieszanki (solex dis32 wraz z IC) z r5/r9/r11gtt bezposrednio na kolektorze jak w gtt a nie jak w alpie :)

: 28 lipca 2009, 22:07
autor: Robcio_GTT
Powinno dać radę, IC też (podobnie jest w Imprezie i daje radę).
Tylko dobry wlot powietrza do tego.

: 29 lipca 2009, 07:10
autor: vino1986
nie no dlatego pytam co o tym sadzicie...

: 29 lipca 2009, 15:28
autor: lodoo
będzie bardzo dobre chłodzenie, bo na załamaniu podszybia jest duże ciśnienie podczas jazdy... powietrze będzie wciskane do IC bez żadnych wlotów...
wydajność takiego układu pod warunkiem zrobienia dopływu powietrza z podszybia..
wydajność będzie nie wiele gorsza od IC montowanego z przodu...
na pewno warto..
zastanawiam się tylko co się stanie, jak pójdzie strzał w dolot niechcąco i pięknie wybuchnie IC wypełniony mieszanką paliwowo-powietrzną pod ciśnieniem...

: 29 lipca 2009, 16:11
autor: vino1986
Lodoo pisze:zastanawiam się tylko co się stanie, jak pójdzie strzał w dolot niechcąco i pięknie wybuchnie IC wypełniony mieszanką paliwowo-powietrzną pod ciśnieniem...
no pewnie niezle kuku by bylo :-P dlatego nie bede raczej IC montowal w swojej alpie... niech ma te 2 czy 3 konie mniej ale bedzie bezpieczniej...

: 29 lipca 2009, 19:45
autor: mario-s
Intercooler to nie jest 2 lub 3 konie więcej.W zależności od osiąganego ciśnienia doładowania,temperatury powietrza wlotowego,powierzchni,budowy wewnętrznej,przepływu intercoolera można osiągnąć wzrost od kilku do kilkudziesięciu KM.INTERCOOLER TO INACZEJ DARMOWE KONIE (nie licząc ceny jego samego).

: 29 lipca 2009, 20:10
autor: vino1986
no dobra ale mysle ze w alpie przy mocy 108 km dal by pewnie tyle co ja mowie... chociaz kto wie ;-)

: 30 lipca 2009, 17:08
autor: lodoo
ten sam silnik ma GTT i dodatkowo ma gorszą głowicę i ma co najmniej 115 ;-)
ale gaźnik ciśnieniowy...

: 30 lipca 2009, 18:34
autor: Maolat
Jak dla mnie to troche nierealne, stosowac IC do ukladu z aply? czyt. mieszanka paliwowo powietrzna idzie przez caly uklad.... co innego jak na pokazanej nam focie. tu z aply jest tylko silnik uklad zasilania calkowicie przeniesiony z super piątki. !

: 30 lipca 2009, 20:16
autor: Arti
gra warta świeczki z takim układem zasilania jak na pierwszym zdjęciu lub wtryskiem

mam kilka fot co robią z alpami, mogę zapodać
cudeńka :mrgreen:

Obrazek
Obrazek

jak ktoś chce więcej fot babci pisać :mrgreen:

: 31 lipca 2009, 08:41
autor: vino1986
na tej fotce co ja wkleilem widac wlasnie ze tam jest gaznik cisnieniowy bo przt turbo chyba sam filtr powietrza tez widac... fotki Artiego to juz inna sprawa... ciekawe jak jest tu wtrysk sterowany :?: bo ja myslalem zeby kupic silnik 2 od alpy tylko bez turbo i kminic z wtryskiem mechanicznym od golfa 2 1.8...

Arti nie pytaj tylko wklejaj fotki bedzie o czym pogadac jak co :-D

: 1 sierpnia 2009, 21:37
autor: lodoo
jakimś komputerem - proste... albo na bazie jakiegoś fabrycznego + program albo jakiś stand-alone customowy...