Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Problem ze świecami zapłonowymi 1.4 wtrysk

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Problem ze świecami zapłonowymi 1.4 wtrysk

Post autor: egonn87 »

Mam takie pytanie, które zadałem w SB wczoraj, ale nie otrzymałem odp. :mrgreen: Jaki powinien być odstęp między elektrodami w 1.4 na wtrysku -C3J?? Mam takie stare świece iskry po poprzednim właścicielu, które tak w ogóle wyglądają jakby miały sto lat!!! Skorodowane i w ogóle będę musiał je wymienić jak najszybciej... Miały odstęp bodajże 0.6, zmieniłem na 0.8, bo tak miałem na naklejce umieszczonej na pokrywie zaworów! A Iskra podaje znowóż do C3J - 0.9... Strona iskry-http://www.iskra-kielce.pl/index.php?go ... 3547&col=2 &cval=n/d Poza tym moje mają oznaczenie 65, a na stronie do C3J są 55, czyżby zle dobrane świece??? A i jeszcze nurtujące mnie pytanie- czy te odstępy między elektrodami mają jakiś wpływ na zużycie paliwa i czy przez stare jak świat świece może więcej palić, gorzej się zbierać itd.- tzn. nie wystarczy tylko przeczyścić, trzeba wymienić.... Może głupie pytania, ale odnośnie świec zapłonowych jestem zielony...
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

świece Champion RN 12YC
odstęp 0,70mm-0,80mm(czyli najlepiej 0,75mm ;-) )
Dane książkowe a w praktyce różnie bywa,poczekajmy na wypowiedzi forumowiczów.
Pozdrawiam
SidVic

Post autor: SidVic »

egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

No i tak zrobię jak najszybciej, wymieniłbym zresztą już dawno, ale wydałem do tej pory ciężarówkę pieniędzy na to auto, a ono dalej nie jeżdzi tak jak powinno... już jestem mocno wk no i jeszcze to zużycie paliwa w cyklu mieszanym nie schodzi poniżej 8 litrów... a jeżdżę raczej więcej na trasie.... stąd moje pytanie o świece i zużycie paliwa. Nie wiem, ale czuję sie jakbym miał auto z silnikiem 1.6, 1.8..??? tylko że osiągi zdecydowanie dalekie od tamtych silników... zmienić na gażnik, czy nie??? :mrgreen:

No i NGK tez podaje odstęp 0.9....
Ostatnio zmieniony 13 czerwca 2009, 09:59 przez egonn87, łącznie zmieniany 1 raz.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

zmień na inny siilnik.
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

nie potrzebuję demona prędkości, chciałbym tylko osiągnąć dane fabryczne :lol: :lol: 14 s do setki i 7l. średnio na 100 km, chyba że to jest niemożliwe....??
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ja nie wiem wg moich odczuć i doświadczeń to to 1.4i tylko w gazie ale to i tak kaszanka.. paliło mi to 10 litrów benzyny na gazie nie chodziło.. bo założyłem jak zmieniłem silnik
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Zależy jak się jeździ i na jakie długie odcinki
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

powiem ci tak zrobiłem 100 km na trasie tj. 50 km w jedną jedno zgaszenie i jedno odpalenie po 50 km,obroty 2 tyś .. i spaliło równo 10 litrów....
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

no potwierdzam, ten silnik jest ujowy...
jjmag

Post autor: jjmag »

silnik jest dobry tylko zrobić z nim jedno zarzucić gaźnik a jednopunkt na kilogramy i na skupke złomu, moja pierwsza 5 miała właśnie tak zrobione i mieściła sie w 9 gazu jeżdżąc do 160, ale wiem tylko tyle że jak gaźnik to tylko i wyłącznie webera dwu gardzielowy
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Najlatwiej narzekac ojojoj jaki zly silnik...
Odrobina wysilku i auto to w warszawskich korkach pali 7,5 max do 8 zima jak na ssaniu.
Ostatnio jak byla tylko trasa to osiagnalem, nawet jak dla mnie niezwykle 5,6
Wszystko wyregulowane, co trzeba wymienione, typowe niedomagania zlikwidowane i silnik pracuje jak szwajcarki zegarek.
O oszczednosciach na gazniku to mozna sobie tylko w bajkach poczytac :)
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

No, co do tego gażnika to nie do końca bym sie z tobą zgodził... A ja już wymieniłem prawie wszystko co było do wymiany oprócz tych świec i katalizatora, ale rura jest czyściuteńka po przejechaniu 100 km... A propos tego katalizatora, to na czym polega sprawdzenie czy jest on w pełni sprawny??? Słyszałem, że moze być "zapchany" a na badaniu i tak wyjdzie że oczyszcza spaliny prawidłowo... Tzn. mogę powiedzieć tyle- jak byłem pod autem w kanale, to słyszalem taki słaby metaliczny stukot dochodzący od katalizatora, a jak się zatrzymam, czy też po prostu na postoju z włączonym silnikiem i uchylonym oknem czuć często spaliny, no i to "pierdzenie" słyszalne przy jezdzie z uchylonym oknem... z tym że mam też taki malutki przedmuch na rurze.... Może ktoś się wypowie w tym temacie???
unikorn

Post autor: unikorn »

tommies pisze:O oszczednosciach na gazniku to mozna sobie tylko w bajkach poczytac :)
nie wiem czy nawet są takie bajki, nie wiem też czy piszą jakieś o przyzwoitej mocy na monowtrysku... ;)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Oczywiscie, ze moc znikad sie nie bierze, ale...
Najwazniejsze to dobieranie najoptymalniejszej mieszanki paliwowo powietrznej i stad wlasnie mamy w nowoczesnych autach stado czujnikow, komputer wiele zaworow na cyinder, zmienny dolot i zmienne fazy rozrzadu itp... i na koniec mamy duza moc i niskie spalanie.
Ciezko jest natomiast przeskoczyc jedna rzecz bez pojemnosci - przebieg momentu obrotowego.

1.4 mono to niesamowicie prymitywny silnik - wtrysk i katalizator jest tam niejako na sile wlozony, bo pewnie normy ekologiczne tego wymagaly.
1.4 na dwugardzielowym weberku bedzie dynamiczniejszy, ale za to na wtrysku jak prawdlowo sie wszystko zrobi to jest bezobslugowy i oszczedny.
Jak ktos chce dynamiki to zamiast kombinowac, lepiej kupic po prostu silnik 1.7 do 5

A swiece odstep 0.9 - i inne niz do wersji gaznikowej. Osobiscie polecam NGK - jakos nigdy mnie nie zawiodly. Przewody WN rozumiem ze tez wymieniasz? i kopulke sprawdziles?
EGR tez?
Katalizator mozna bez obaw wyalic a na jego miejsce tlumik przelotowy w obudowie katalizatora. Moja renia badanie spalin przechodzi bezproblematycznie mimo iz kat polecial zaraz po zakupie, jak wszystko sprawne i silnik cieply to przechodzi spoko.
ODPOWIEDZ