Strona 1 z 1

Łatwość kręcenia kierownicą, a szerokość opony (195) w R5

: 26 kwietnia 2009, 22:05
autor: lodoo
Jako ze poleglem chyba juz na 99% ze wspomaganiem elektrycznym z clio II mam pytanie szczegolnie do posiadaczy kolek 15" o szerokosci 195mm...

jako ze najszersze na cyzm jezdzilem kiedys w R5 to 185 13" a ostatnio czuje wyrazna roznice w przesiadce z zimowych 165 na letnie 155 mam pytanie czy na 195 jest masakra juz czy jescze jakos da sie krecic kolkiem (moje ma 32cm)...

pytam gdyz mam wielka ochote pie.rdo.lnac tym wspomaganiem w kat i skladac juz auto... nie chce tylko potem przeklinac na kazdym parkingu...

prosze o rady i opinie w tej kwestii :)

ile obrotow kierownica ma GTT od skrajnego do skrajnego polozenia? bo podobno mniej niz zwykle piatki...

: 26 kwietnia 2009, 23:35
autor: Rosic
I w GTT takie mailem i w teraz mam i nie ma zadnego problemu. Wiadomo, ze na postoju jest troche ciezej, ale bez tragedii. A jak jedziesz chociazby 2km/h to juz wogole lajcik.

: 27 kwietnia 2009, 06:55
autor: lodoo
a roznica w stosunku do normalnych opon typu 155 czy tam 175??

: 27 kwietnia 2009, 07:13
autor: jjmag
powiem na przykładzie mazdy do tej pory latałem na 13 na 175 a teraz 15 na 195 niebo a ziemia na 15 całkiem inaczej trzyma się podłoża a na parkingu też nie mam najmniejszych problemów

: 27 kwietnia 2009, 07:15
autor: Kubex NE
No w sumie mi też się wydaje że to nie powinno mieć wpływu na jakieś "manewry" :D
Tarcie się o dużo ilość nie zwiększa ;)

: 27 kwietnia 2009, 07:28
autor: lodoo
czyli mowicie da sie i uciazliwe na codzien nie jest...
no to chyba tak trzeba bedzie zrobic...
sprobuje jeszcze chyba z modulem z benzyniaka (kolejne 1,5 stowki w morde jeza) i jak nie zadziala to nie zakladam :-P

: 27 kwietnia 2009, 09:36
autor: michal969
nie trzeba byc silaczem zeby krecic kiera na 15 /195 .. ;-) w pracy jezdze vw LT35 z popsutym wspomaganiem i powiem ze to kwestia przyzwyczajenia

: 27 kwietnia 2009, 10:06
autor: konradmk
kierownica z GTT jest wystarczająco duża byś sobie poradził, moim zdaniem ucierpieć na tym może jedynie maglownica gdy będziesz się siłował np na parkingu (ja tak miałem przy malutkiej kierownicy i oponach 175).

: 27 kwietnia 2009, 10:16
autor: Ronin317
Jezdzi sie bezproblemowo - tez mam kierownice 32. Co do parkowania, to istotnie promien skretu w GTT jest wiekszy (mniej obrotow pomiedzy skrajnymi polozeniami i mniejsze wychylenie kola) i na niektorych parkingach nalezy sie zlozyc na dwa razy. Ilosc obrotow miedzy skrajnymi polozeniami: okolo 2.5 do 3

: 27 kwietnia 2009, 11:07
autor: lodoo
dobra... dzieki bardzo :)
w takim razie jak sie nie uda tego odpalic "na stole" na module z benzyniaka to olewam i wcale nie montuje zadnej wspomy i wrzucam serie...

: 27 kwietnia 2009, 13:54
autor: Adi
ja mam takie kułeczka w gte to niema problemu z kreceniem kierownica jest lekka roznica ale nie duza

: 27 kwietnia 2009, 20:42
autor: mario-s
to wy chyba w tych swoich GTT macie jakieś specjalne wypusty tych przekładni kierowniczych 2,5-3,0 obrotów bo ja mam we wszystkich swoich R5 GTT i R-Clio 1,8-16 V ( 3,25) obrotu od boku do boku.

: 27 kwietnia 2009, 21:48
autor: lodoo
czyli standardowo... ;-)
w clio 2 tez wlasnie jest 3 i troszke obrotu od konca do konca

: 5 maja 2009, 07:44
autor: lodoo
jakby kogoś interesowało:

- nie da się założyć elektrycznego wspomagania (EPS) z clio II i późniejszych do R5 - żeby to zrobić trzeba wrzucać wiązkę i komputer silnika oraz BODY ECU z Clio... sam moduł wspomagania nie będzie gadał

PS. wrzucam na pokład wspomę hydrauliczną z R19 :-D
Auto ma być na wypasie w końcu :-P

PS2. Chce ktoś kupić magiel, kolumne i wspomę elektryczną z 2 modułami z clio II 1.5 dCi ?? :mrgreen:

: 5 maja 2009, 08:28
autor: tommies
W takich chwilach zlosliwa natura bierze gore, i ciesze sie ze w kupionym R5 automacie mam oryginalny komplecik wspomagania i przebieg 72 tys :)