Strona 1 z 1

usczelka na pół oś - stukot lewego koła

: 26 kwietnia 2009, 21:42
autor: nuzowicz
w miejscu łączenia pół-ośki z lewym kołem jest uszkodzona guma/uszczelka(nazywa sie to chyba kielich)
w miejscu tym jest dużo smaru zmieszanego z pyłem. Podczas jazdy to właśnie koło wydaje stukot, uwydatniony jeszcze bardziej przy mocnym skręcaniu.
Boje się, że łożyska mogą się pozacierać.
W czwartek mam w planie dłużą podróż i nie bardzo mam warunki i pojęcie jak to rozebrać.
Czy można to jakoś przeczyścić bez demontażu?
Czy jestem w stanie wykonać 400km i liczyć że się to nie zrąbie zupełnie?
Proszę o rady. Oraz na przyszłość sposób na wymianę tych że uszczelek/gum.
pozdrawiam.

: 26 kwietnia 2009, 21:52
autor: lodoo
zapomnij o jezdzie...
jesli juz stuka i wyje to moze byc za pozno i czeka cie wymiana polosi wraz z przegubem...
dalsza jazda moze poprostu uszkodzic przegub na dobre i nigdzie nie dojedziesz...
koniecznie wymien ta gume, w zestawie z guma dodaja specjalny smar, ktory aplikuje sie do srodka i zaklada oslone...
lozyska nie zatrzesz bo ono nie ma kontaktu z tym smarm i jest zamkniete i nasmarowane gdzie indziej ;-)
przejrzyj dzial techniczny - znajdziesz informacje na temat wymiany gumy... w skrocie: najlepiej na wyjetej polosi, ale da sie z zewnatrz... tak czy inaczej trzeba odkrecic zwrotnice... jesli wyjmujesz polos to trzeba spuscic olej ze skrzyni...

: 26 kwietnia 2009, 21:54
autor: unikorn
jesu ile o tym było... ta guma nazywa się "manszeta"
masz trafiony przegub wiec lepiej od razu pojedź po nową półoś.
Lewa strona jest tym bardziej przesrana że trzeba spuścić olej ze skrzyni - dla kogoś niewprawionego to ze 3 - 4 h roboty (kogoś takiego jak ja :P) pod warunkiem że są narzędzia i wszystkie śruby chcą się odkręcić.

Ja bym bez naprawy nie jechał.

: 27 kwietnia 2009, 05:13
autor: unikorn
Jeśli to zośki od 1,4 to powinny pasować... tylko jakby takie one używane. Skąd masz te fote?

: 5 maja 2009, 17:36
autor: Piotr
Witam. Nie wiem czy to jeszcze aktualne, nie dawno wymieniałem obie półosie. Wymontowałem stare na których było przejechane kilka tysięcy km odkąd zaczęły stukać przy skręcaniu, pojeździłem z nimi po okolicznych złomach szukając takich samych w jak najlepszym stanie. Jest sporo podobnych ale np trochę krótszych lub dłuższych (przy krótszych półosiach czasem zakładają podkładki przy piaście od strony skrzyni biegów by głębiej w nią wchodziły, z tym że przy takim rozwiązaniu zostaje mniej gwintu dla nakrętki (czasem tylko kilka zwoji) nie jest to raczej najlepszym rozwiązaniem. Po wymontowaniu rozebrałem je jak najbardziej się dało i poskładałem (tak z ciekawości by zobaczyć co się z nimi stało i wiedzieć na co zwracać uwagę). Znalazłem obie w dobrym stanie z takimi samymi oznaczeniami itd. po 100 zł za sztukę, nie mające luzów, nie haczące nigdzie przy skręcaniu i w dość dobrym stanie wizualnym. Roboty przy tym trochę jest zwłaszcza z lewą półosią przy wymianie której trzeba spuszczać olej ze skrzyni biegów (trudno się napełnia dość gęstym olejem nie mając odpowiedniego przyrządu) ale da się to samemu zrobić bez większych problemów.

: 5 maja 2009, 18:26
autor: rocker
Piotr pisze: (trudno się napełnia dość gęstym olejem nie mając odpowiedniego przyrządu) ale da się to samemu zrobić bez większych problemów.
Trza wiedzieć którędy lać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nie od góry a od przodu skrzyni :) Duuuża dziura :mrgreen: Zamknięta śrubą :)

: 5 maja 2009, 20:54
autor: lodoo
prawidłowy olej do skrzyni renault nie jest gęsty.... ma być 75W80.... :-P

: 6 maja 2009, 00:16
autor: Piotr
rocker pisze:
Piotr pisze: (trudno się napełnia dość gęstym olejem nie mając odpowiedniego przyrządu) ale da się to samemu zrobić bez większych problemów.
Trza wiedzieć którędy lać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nie od góry a od przodu skrzyni :) Duuuża dziura :mrgreen: Zamknięta śrubą :)
Właśnie tym otworem z przodu skrzyni w który wkręca się śrubę, a ten olej przepływając przez przewód (o wewnętrznej średnicy około 8 mm) którym go wlewałem za pomocą przerobionej trochę smarownicy dość ciężko się przedostawał. Macie jakieś inne sposoby na to? Może źle kombinowałem, ale ciężko mi się tam było dostać w inny sposób tak by móc uzupełnić poziom oleju w skrzyni biegów.

: 6 maja 2009, 07:41
autor: lodoo
wąż ogrodowy 30cm
lejek kuchenny wciśnięty w ten wąż
10 minut i olej wlany :-P

ale jak wlewałem tak kiedyś hipol (do poprzedniej, padającej skrzyni - żeby nei było) to chyba z pół godziny mi to zajęło...

: 6 maja 2009, 09:44
autor: adrian
podgrzewam butelkę oleju opalarką i gęsty czy nie wlewa się w kilka minut ;-)

: 6 maja 2009, 10:08
autor: lodoo
sprytne :mrgreen:
nie pomyślałem o tym hehe

: 6 maja 2009, 17:19
autor: wsmpw
też miałem napisać że podgrzany szybciej leci .. sam tak wlewałem ;-)