Strona 1 z 2
Belka tylna - ocena stanu używanej
: 22 kwietnia 2009, 21:45
autor: eujot
Ktoś regenerował belkę w swojej Renacie? Ceny za taką usługę są wysokie, więc się mocno waham nad oddaniem swojej. Na szrocie można kupić używaną belkę za około 150 zł, ale czy ktoś wie jak ocenić stan belki bez zakładania jej do samochodu?
: 22 kwietnia 2009, 21:56
autor: kabar
Regenerowałem, ale 4-ro drążkową z GTE. Sporo pracy

: 22 kwietnia 2009, 22:17
autor: unikorn
A co Ci tam nie hula?
: 23 kwietnia 2009, 10:25
autor: eujot
Podczas komputerowej geometrii wyszło, że lewe tyle koło ma odchył o półtora stopnia, więc najprawdopodobniej łożysko jest zużyte i należałoby zregenerować belkę. Poza tym podczas jazdy na nierównościach słychać stukanie.
: 23 kwietnia 2009, 10:34
autor: lodoo
zuwik probowal - nie oplacalo sie...
odpusc...
kup belke nastepna...
poszukaj w technicznym - bylo duzo o belkach i regeneracji i co i jak..
: 23 kwietnia 2009, 10:49
autor: unikorn
Dobra, nie słuchaj ich... REGENERACJA to nie to samo co WYMIANA ŁOŻYSK!!!
Któryś z chłopaków na forum sam wymieniał, robił fotki i takie tam. Ja pojechałem do mecha i krzyknął mi 700,- ale na 100% można taniej.
Nowe łożyska max 150 szt. i masz nowe. Używane w belce już masz.
: 23 kwietnia 2009, 10:52
autor: lodoo
regeneracja to wymiana lozysk i tulejek w zasadzie...
mozna taniej oczywiscie...
koszt lozysk i tulejek to troche mniej PLNów co uzywana ladna balka do clio...
a gdzie robota?
: 23 kwietnia 2009, 11:59
autor: eujot
Dzięki za odpowiedzi, na regenerację raczej nie będę się porywał. Raczej na pewno skończy się na kupnie belki ze szrotu, ale jak taką ocenić. Na szrocie mają już wymontowaną z samochodu. Wolałbym wydać te 150 zł na belkę w lepszym stanie niż moja.
: 23 kwietnia 2009, 12:06
autor: unikorn
W sumie fakt, Łukasz sam tego nie zrobi, brak warunków... ale może znajomy w warsztacie by go przyjął? Moim zdaniem nie ma co srać kasą. Piotrek zrobił to sam, przejżałem pobieżnie jego temat, ma tam zdjęcia tego co zostało z łożysk. Chłopak mieszka w Kielcach i z tego co pisze to ma garaż... można spróbować się dogadać. A na pewno nie zaszkodzi zapytać co i jak.
: 23 kwietnia 2009, 14:29
autor: eujot
Nie chciałoby mi się bawić w regeneracje, za dużo z tym roboty, a i efekt trudny do przewidzenia. Przeważnie po tylu latach belka wymaga czegoś więcej niż wymiany łożysk.
http://www.peugeot-citroen.com/
Na tej stronie jest trochę informacji o belkach w Peugeot i Citroenie. Po przeczytaniu tego i obejrzenia przykładów, odechciewa się regenerować. Dlatego interesuje mnie informacja, jak mogę ocenić stan belki ze szrotu, to rozwiązanie na pewno będzie szybsze i tańsze.
: 23 kwietnia 2009, 14:39
autor: cyp
zuwik chyba nie wymienial bo jego lozyska sa w mojej belce

troche bylo roboty, bez prasy sobie nie poradzisz

poczekaj jeszcze troche to wezmiesz moja ze szrotu i bedziesz mial prawie nufke

: 23 kwietnia 2009, 14:44
autor: unikorn
Łukasz na litość Boską....
Wymień te łożyska i po sprawie. Skoro oni naprawiają belki w 1-2 h to co tam może być do naprawy?!
Swoją drogą ciekawe czemu tacy szpece a nie robią Renuarów...
: 23 kwietnia 2009, 15:11
autor: jjmag
W pugu bynajmniej 405 i 605 inna konstrukcja belki niż w renurach naszych i tam troszkę droższe części do niej są
: 23 kwietnia 2009, 15:15
autor: eujot
Jak mają narzędzia i doświadczenie to wymieniają w dwie godziny, ja nie mam ani jednego ani drugiego, więc zejdą mi zapewne dwa dni, o ile uda mi się w ogóle skończyć. Poza tym, za cenę jednego nowego łożyska mam całą belkę, która możne być jeszcze w całkiem niezłym stanie. Ważne by wybrać tą najlepszą z dostępnym na szrocie. I o to pytam, jak ocenić stan takiej belki.
: 23 kwietnia 2009, 15:34
autor: lodoo
pug i cytryna to inne belki... renowkowych malo kto chce sie podjac

kup na allegro z auta rozbieranego w miare swiezego

na szrotach to ojojoj...
bez specjalistycznego sprzetu regeneracja to troche trudna sprawa... opis jest tez w serwisowce...
poza lozyskiem jeszcze tuleje trzeba wymienic... probowalem kiedys sam i wiecej tego nie tykam...
jeszcze jedno - belka gtt/gte/rapid/express (4 drazkowa) nie ma lozyska przez co jest trwalsza i latwiejsza w regeneracji - wymienia sie tylko tuleje
postaraj sie taka dopasc... w razie czego 2 tuleje 5 dyszek kosztuja...
albo z clio 1 w dobrym stanie i juz...