Strona 1 z 4

1.4 mono wtrysk 10/100 dużo za dużo

: 10 grudnia 2008, 17:51
autor: wsmpw
a mianowicie panowie mam problem z zbyt dużym spalaniem bądź poprostu tyle ten silnik pali..., a pali mi on koło 10 11 litrów w mieście zalałem 5 litrów i zrobiłem 40 km :shock: generalnie to jeszcze było paliwo ale silnik palił tylko na postoju żeby jechać już nie miał siły
Sprawdzone:
Sonda 1v.
czujnik powietrza w dolocie zmieniony(przez wlaniem 5 litów)
temperatury kolektora działa ma opór zmienny
filtr powietrza nowy
nie wiem panowie doradźcie coś :roll: :-/

: 10 grudnia 2008, 20:21
autor: lodoo
sonda ma "mahac napieciem" od zera do jednego volta, jesli ma caly czas 1 to ewidentnie przelany silnik... moze poprostu sygnal z sondy nie dociera do kompa? - sprawdz na pinie sondy w kompie cyz jest ten 1... komp moze chodzic w trybie "bez sondy" i wtedy trochu przelewa....

: 10 grudnia 2008, 22:22
autor: żuczek
tu się zgodzę z lodoo chyba masz uwalona sonde bo nie może mieć 1V też tak miałem i zmieniłem na nowszy model i nowa wachała sie 0-1V przy odpalonym silniku oczywiście

: 11 grudnia 2008, 13:14
autor: wsmpw
ale co na równaych obrotach wam sie wacha?

: 11 grudnia 2008, 21:05
autor: lodoo
no a jak inaczej... znasz w ogole zasade dzialania komputera sterowania wtryskiem na podstawie odczytow sondy lambda??

mieszanka idealna to taka gdize wspolczynnik lambda = 1 (napiecie sondy = 0,6V)
wahania napiecie wokol napiecia okolo 0,6V pozwalaja na najdokladniejsze wyhwycenie kompowi tego wlasnie punktu i dawkuje on paliwo w ten sposob ze powoli (dla kompa powoli, dla czlowieka bardoz szybko :mrgreen: ) zmniejsza dawke paliwa i jak napiecie spadnie ponizej 0,6V to zaczyna wzbogadac az przekroczy 0,6V - i tak wkolo w petli... ale roznica ilosci paliwa w mieszance przy tych wahaniach jest tak malutka, ze obroty sa stale i nie "faluja" - sonda taka standardowa tania jest bardzo czula i ma bardzo maly zakres pracy uzytecznej - gdize mozna ocenic jaka naprawde jest mieszanka... 0,2V to jzuj bardzo ubogo - wrecz niebezpiecznie, 0,8v to juz przelane ostro... najwieksza roznice sa w okolicach punktu lambda - tam bardzo mala zmiana skladu mieszanki powoduje bardzo duzy skok napiecia... a w zakresach 0-0,2V oraz 0,8-1V mieszanka zmienia sie baaardzo a napiecie prawie wcale...(charakterystyka wykladnicza)
jak ci pokazuje 1V to masz masakrycznie przelany silnik...
jako ciekawostka - sonda szerokopasmowa jest duzo fajniejsza ;-) - ma duzo mniej zakrzywiona i o mniejszym nachyleniu charakterystyke od zera do 1V i pozwala bardzo dokladnie okreslic jaka jest mieszanka - ale musi miec kompa ktory potrafi z niej czytac - inna zasada dizalania - bo komp nie musi skakac wokol punktu lambda=1, tylko ze kosztuje 700zl :-D

a tu tak bardizej technicznie ;-) - i wykresik
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html

: 11 grudnia 2008, 21:43
autor: wsmpw
kurde to rzeczywiście mi na wolnych podaje 0,8 jak dodam gazu to 1v.. ale mam na lcd miernik więc jakaś zwłoka jest i moze być błąd ale i tak kupie nówke chyba...

: 11 grudnia 2008, 22:30
autor: lodoo
no ja jak mierzylem na lcdku to lapie co ktores tam wahania a nie trzyma stalej wartosci...
aha - na lpg niewtryskowym tylko mikserowym - wartosc z sondy jest stala, bo gaz jest podawany rownomiernie caly czas...
lpg 2 generacji doskonale pokazuje zasade dzialania takiego sterownika - tam wahania sa duzo wolniejsze i wyraznie widoczne - po podpieciu kompa gazowego do kompa zwyklego i odpaleniu softu... widac ja ksilnik krokowy dawkowania gazu sie otwiera i zamyka i jak na to reaguje sonda...

: 12 grudnia 2008, 06:30
autor: żuczek
no tak kilka dni temu zapodałem reni elektronike do lpg i przedwczoraj pdpiąłem PC aby ustawic krokowca w programie dosyc fajnie te wskaźniki sondy wygladają

: 12 grudnia 2008, 14:24
autor: wsmpw
kurczaki ale ja lpg nie mam :mrgreen:
chyba dzisiaj będą zapięte żabki i mieżone w czasie jazdy ;-)

: 12 grudnia 2008, 19:37
autor: lodoo
no ok wiem ze nie masz - tak tylko napisalem zeby ktos jesli ma nie czekal az mu zacznie sonda napiecie zmieniac - jak juz pisze to po calosci ;-)

podczas jazdy cyz nie - nie ma znaczenia - powinno sie wahac tak czy tak...

: 12 grudnia 2008, 20:08
autor: wsmpw
a więc tak dzisiaj..
mierzyłem
Miernik ustawiony na zakres 20v
na 1.000obr/min mam 0.15 falujące do 0.08 ale rzadko sie po przegazowaniu pokazjue to 0.08
na 2.000obr/min mam 0.30
nie wiem kurde nie wiem chyba spale ten samochód... :evil: :evil: :evil:
już mnie denerwuje :evil: :evil: :-x :-x

: 12 grudnia 2008, 23:26
autor: lodoo
zmien sonde... ona daje sygnal ze mieszanka jest uboga jak widac... komp dolewa i dolewa bo mysli, ze caly czas jest za malo paliwka...
zastanawia mnie tylk oczemu wczesniej pisales ze jest 1V caly czas...
i lepiej mierz na zakresie 2V a nie 20V....

: 13 grudnia 2008, 08:33
autor: wsmpw
ok zaraz pojade i zmierze na zakresie 2v i napisze co i jak
a i może orientuje się ktoś jaki tam jest gwint na niej i czy będzie pasować taka od poloneza :oops: http://allegro.pl/item500756266_sonda_l ... lonez.html :?:

: 13 grudnia 2008, 12:52
autor: lodoo
kup najtansza 0-1V jaka znajdziesz, ale firmowa :-)
bedize pasowala byle byl gwint M18x1,5...
jak kupisz bez grzalki (1-przewodowa) to tez nie zaszkodzi - bedzie poprostu na poczatku przez kilkadziesiat sekund po odpaleniu zimnego silnika troszke przeklamywala ;-)

: 23 grudnia 2008, 00:15
autor: wsmpw
Sonda zmienona i dalej jedzie mi 10/100
Fuck już nie wiem co z tym począć :evil: