Strona 1 z 1

Rozrusznik i kolo zamachowe

: 2 grudnia 2008, 02:27
autor: eujot
Na prośbę Dzika pytam...

Czy model Turbo ma inny rozrusznik i kolo zamachowe niż modele bez turbo? Po wymianie koła zamachowego, podczas kręcenia rozrusznikiem słychać tarcie, jakby niedopasowanych przekładni i zapewne ma to związek z innym rozmiarem kół zębatych rozrusznika i koła zamachowego. Stare koło zamachowe nie pochodziło od modelu Turbo, nowe owszem. Rozrusznik został ten sam i niestety chyba nie pasuje.

Czy koła zamachowe Turbo mają inny rozmiar i inną szerokość między zębami niż modele bez turbo? Czy modele Turbo miały kilka rodzai kół zamachowych?

: 2 grudnia 2008, 18:19
autor: Kali___
zębnik na kole jest taki sam, tylko mocowanie sprzegła ma inny rozstaw

: 3 grudnia 2008, 09:04
autor: Arti
montując rozrusznik można go zamontować w dwóch położeniach
może jest źle zakręcony...

: 4 grudnia 2008, 11:43
autor: eujot
Dzieki za pomoc. Montując rozrusznik wydawało mi się, że nie ma możliwości przykręcenia go inaczej niż dobrze. Będzie trzeba się jeszcze raz temu przyjrzeć.

: 4 grudnia 2008, 12:14
autor: Arti
tak mi się zdaje

: 4 grudnia 2008, 15:45
autor: dzik
Witam wszystkich po przerwie :)

Zastanawiam sie wlasnie jak mozna go inaczej przykrecic, w rozruszniku jest jedna dziura wiecej niz w skrzynii ale nie widze mozliwosci by przeykrecic go zle na trzy sruby.

: 4 grudnia 2008, 15:56
autor: Arti
wiem że jak mieszałem motorami i skrzyniami renaut 1,4-1,7-1,8, przekładałem tulejkę i rozrusznik pasował ale w dwóch miesjcach odpowiednio do kombinacji

: 4 grudnia 2008, 17:48
autor: dzik
hmm, a oco chodzi z tulejka? gdzie ona jest?
przegladalismy dialogsysa i jako czesci nic tam nie widac

: 4 grudnia 2008, 20:30
autor: lodoo
jest w jednej z 3 dziur rozrusznika - i robi z calego rozrusznika taki "zawias" ze mozna luzujac sruby przesuwac wokol tej tulejki rozrusznikiem i regulowac jego odleglosc od kola zamahowego

: 5 grudnia 2008, 01:19
autor: eujot
Dzięki za odpowiedzi. Nie byłoby pytań, gdybyśmy zajrzeli wcześniej do serwisówki. Ale dopiero dzisiaj została wydrukowana, zbindowana i znalazła się w garażu. Rozrusznik ma cztery otwory mocujące go do bloku silnika. W trzy z nich wkłada się śruby. Zależnie od modelu silnika, F lub C, wybiera się jeden z otworów, tych rozmieszczonych blisko siebie.

GTT odpaliło, teraz regeneracja i strojenie gaźnika i jedziemy...

: 5 grudnia 2008, 08:05
autor: Arti
;-)

: 5 grudnia 2008, 16:02
autor: lodoo
ja tylko chcialbym zauwazyc, ze rozrusznika nie mocuje sie WCALE do bloku silnika... wsyzstkie 3 sruby przykreca sie do skrzyni :-)
serwisowka - podstawa ;-)

: 8 grudnia 2008, 08:22
autor: eujot
Oczywiście masz rację, przykręca się do skrzyni :-)