Strona 1 z 1
możliwości 1,4 mono
: 19 listopada 2008, 16:32
autor: Kawuciak
mam takie pytanko może banalne ale pytam sie bo wczesniej miałem dizelka ,a obecnie w 1,4 mono nie mam obrotomierza... pytania mam dwa:
- jakie są maksymalne obroty silnika czyli ile można maks sie rozkajtac na poszczeególnych biegach (osobiscie nie sprawdzam bo mi szkoda silniczka bo jest w stanie srednim podpija oleju

)
- jak jezdzic ekonomicznie czyli jakie mniej wuiecej predkosci na poszczegolnych biegach (osobiscie chyba przesadzam bo 5 to czasem przy 70, 80 wrzucam ,wczesniej nie jezdzilem benzynowym silnikiem)
: 19 listopada 2008, 17:54
autor: djmonkey
Ja tam staram się nie przekraczać tych 2500-3500 obr/min ze względu na to że jestem świeżo upieczonym kierowcom i jakoś się nigdzie nie spieszę po prostu wolę wyjechać wcześniej i mniej PB lub LPG spalić. Na trasie tak ok 9 może 10 gazu sfajczy . Na benie tylko odpalam bo pali jak smok
Autko to R11 TSE 3 Drzwiowe 1,4 C2j
: 19 listopada 2008, 17:56
autor: wsmpw
djmonkey pisze:Ja tam staram się nie przekraczać tych 3000-4000 obr/min
Kawuciak pisze:a obecnie w 1,4 mono nie mam obrotomierza...
hmmm to ja nie rozumiem.. jak mu poradziłeś...

: 19 listopada 2008, 17:59
autor: djmonkey
Chyba w żaden sposób:/
: 19 listopada 2008, 18:41
autor: tommies
Hmm, ja zegary mam mix z R19 16V i R21Turbo

Co do obrotow to duzo zalezy od skrzyni biegow. Np w JB5001 to 5 zdecydowanie powyzej 70 i raczej pod 80.
Ja takze mam w domu raczej dizelki, ale ten silnik wg moich obserwacji lubi raczej 3 tys i wyzej aby zachowywac przyzwoita dynamike i plynnosc. W ogole 1.4mono ladnie wkreca sie na obrociki

a spalanie praktycznie bez roznic czy zmieniam biegi blizej 2,5 czy 3 z kawalkiem.
Licznik z obrotkiem pasuje od r19, 21 tylko uwazaj aby byl na linke a nie elektroniczny predkosciomierz - warto kupic.
: 19 listopada 2008, 20:10
autor: wsmpw
od 19 to trzeba go mocno przerobić...

: 19 listopada 2008, 22:16
autor: tommies
tylko szybke - pilnik i dopasowac od oryginalnej

: 19 listopada 2008, 22:17
autor: wsmpw
nie wiem jak mial takie zegary jak ja to trzeba odciąć szybe zdjąć materiał po bokach żeby zmniejszyć wymiar wysokości od zegaru do szyby ogólnie po całości robota
: 20 listopada 2008, 15:53
autor: Kawuciak
No intuicyjnie bede go krecił troszke wyżej. a 5 bede przy minimum 80km/h wrzucał. tez odczułem ze na wyższych jakos plynniej jedzie przy zmianach biegów. Ogólnie wydaje mi sie ze Renie 5 to elastyczne furki ostatnio od 40km/h na 5biegu sie rozbujałem tez dała rade

(troche przypadkowo ,ale jak dawała rade to az mnie zaciekawiło

)
.czyli jak bym chciał posiadac obrotomierz to musze załatwi sobie zegary od R 21? (z linka) i bedzie ok. bo powyzej wsmpw napisaał ze zegary od 19 to trzeba rzeżbic troche żeby to pasiło.
: 20 listopada 2008, 17:49
autor: wsmpw
pokaż jakiem masz zegary teraz?
: 25 listopada 2008, 09:47
autor: tommies
Kup zegary od r19 - latwiej dostac i zrob mix obudowy od r5 a reszty od r19 - to chyba najprostrze rozwiazanie