Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

możliwości 1,4 mono

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Kawuciak

możliwości 1,4 mono

Post autor: Kawuciak »

mam takie pytanko może banalne ale pytam sie bo wczesniej miałem dizelka ,a obecnie w 1,4 mono nie mam obrotomierza... pytania mam dwa:
- jakie są maksymalne obroty silnika czyli ile można maks sie rozkajtac na poszczeególnych biegach (osobiscie nie sprawdzam bo mi szkoda silniczka bo jest w stanie srednim podpija oleju ;P)
- jak jezdzic ekonomicznie czyli jakie mniej wuiecej predkosci na poszczegolnych biegach (osobiscie chyba przesadzam bo 5 to czasem przy 70, 80 wrzucam ,wczesniej nie jezdzilem benzynowym silnikiem)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Ja tam staram się nie przekraczać tych 2500-3500 obr/min ze względu na to że jestem świeżo upieczonym kierowcom i jakoś się nigdzie nie spieszę po prostu wolę wyjechać wcześniej i mniej PB lub LPG spalić. Na trasie tak ok 9 może 10 gazu sfajczy . Na benie tylko odpalam bo pali jak smok
Autko to R11 TSE 3 Drzwiowe 1,4 C2j
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

djmonkey pisze:Ja tam staram się nie przekraczać tych 3000-4000 obr/min
Kawuciak pisze:a obecnie w 1,4 mono nie mam obrotomierza...
hmmm to ja nie rozumiem.. jak mu poradziłeś... :roll:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Chyba w żaden sposób:/
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Hmm, ja zegary mam mix z R19 16V i R21Turbo :)
Co do obrotow to duzo zalezy od skrzyni biegow. Np w JB5001 to 5 zdecydowanie powyzej 70 i raczej pod 80.
Ja takze mam w domu raczej dizelki, ale ten silnik wg moich obserwacji lubi raczej 3 tys i wyzej aby zachowywac przyzwoita dynamike i plynnosc. W ogole 1.4mono ladnie wkreca sie na obrociki :) a spalanie praktycznie bez roznic czy zmieniam biegi blizej 2,5 czy 3 z kawalkiem.
Licznik z obrotkiem pasuje od r19, 21 tylko uwazaj aby byl na linke a nie elektroniczny predkosciomierz - warto kupic.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

od 19 to trzeba go mocno przerobić... ;-)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

tylko szybke - pilnik i dopasowac od oryginalnej :)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

nie wiem jak mial takie zegary jak ja to trzeba odciąć szybe zdjąć materiał po bokach żeby zmniejszyć wymiar wysokości od zegaru do szyby ogólnie po całości robota
Kawuciak

Post autor: Kawuciak »

No intuicyjnie bede go krecił troszke wyżej. a 5 bede przy minimum 80km/h wrzucał. tez odczułem ze na wyższych jakos plynniej jedzie przy zmianach biegów. Ogólnie wydaje mi sie ze Renie 5 to elastyczne furki ostatnio od 40km/h na 5biegu sie rozbujałem tez dała rade :) (troche przypadkowo ,ale jak dawała rade to az mnie zaciekawiło :D )
.czyli jak bym chciał posiadac obrotomierz to musze załatwi sobie zegary od R 21? (z linka) i bedzie ok. bo powyzej wsmpw napisaał ze zegary od 19 to trzeba rzeżbic troche żeby to pasiło.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

pokaż jakiem masz zegary teraz?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Kup zegary od r19 - latwiej dostac i zrob mix obudowy od r5 a reszty od r19 - to chyba najprostrze rozwiazanie
ODPOWIEDZ