Strona 1 z 2
Co to za układ? Silnik 1.4
: 12 listopada 2008, 20:09
autor: Robcio_GTT
Niestety nikt nie napisał w moim temacie, więc może tu ktoś odpowie.
Silnik 1.4 na podwójnym Weberze 32DRT, oryginalnie była skrzynia automatyczna.
Chodzi o dwa zawory, dochodzą do nich rurki z głowicy (z nad każdej świecy).
Z drugiej strony z tych zaworów rura idzie do filtra powietrza.

Do czego jest ten układ?
: 12 listopada 2008, 21:21
autor: krulyk
te silniki rózniły się tym że miały chyba 75 koników z 1,4 i miały właśnie takie ustrojstwo
: 12 listopada 2008, 21:49
autor: żuwik
To nie ma nic wspólnego z mocą. Raczej właśnie z automatem (wtedy nie było sterowania w pełni elektronicznego)
: 12 listopada 2008, 22:10
autor: krulyk
z tego co pamiętam był taki osprzęt w wersji manualnej
: 12 listopada 2008, 22:17
autor: krysiun
silnik przełożony
1. silnik z r5 GTS 1.45 72 kuce
osprzęt czyli rozdzielacz zapłonu i cewka moim zdaniem z 1.1 jak nic
oryginalnie w 1.4 GTS był modól elektroniczny
I to tyle
: 12 listopada 2008, 23:03
autor: wsmpw
wg mnie to jest tak jak żuwik pisze ale coś mi sie zdaje że to może być coś typu dopalania spalin.
: 13 listopada 2008, 18:09
autor: Robcio_GTT
Hmmm.
Czyli nic specjalnego nie wiem.
Można to wywalić?
Aha Krysiun, pisałem w temacie o tej Reni że był automat, a jest manual 4biegowy z 1.1 i takiż zapłon

.
: 13 listopada 2008, 19:07
autor: Kali___
ja miałem kiedyś takie cuś , wyleciało na smietnik , znaczy cała głowica poleciała won
: 17 listopada 2008, 17:29
autor: kilimr5
masz silnik z EGR takim prymitywnym można to pozaślepiać ale masz też troche inny gaźnik i aparat zapłonowy więc to trzeba było by też zmieniać tylko po co?
takie silniki były eksportowanie do krajów w których już w tamtych czasach były ostre normy spalin
jak coś to ma taki sam silnik do "oddania"
: 17 listopada 2008, 21:05
autor: Robcio_GTT
kilimr5 pisze:masz silnik z EGR takim prymitywnym można to pozaślepiać ale masz też troche inny gaźnik i aparat zapłonowy więc to trzeba było by też zmieniać tylko po co?
takie silniki były eksportowanie do krajów w których już w tamtych czasach były ostre normy spalin
jak coś to ma taki sam silnik do "oddania"
zawór EGR też jest przy kolektorze, gaźnik jest oryginalny z tego silnika Weber 32DRT, a zapłon pisałem że przerabiany, bo poprzedni właściciel założł skrzynię z 1.1 4biegową, koło zamachowe także, więc nie działałby elektronik
Muszę to chyba pozmieniać, Renia niby jeździ, ale nie wchodzi na obroty, tzn. max ma 3500-4000 tys tak na słuch
: 20 maja 2009, 22:42
autor: wiater23
Temat trochę odgrzewany
Mam taki silnik z takim czymś i też się zastanawiam
do czego to gdzie to wchodzi w głowicę pod zawór ssący bo raczej nie na komorę spalania
I ile ma koni taki silnik 60 68 czy 72
Silnik ten pochodzi z wersji FLASH ja na nim nie jeździłem ale poprzedni właściciel mówił że to nieźle śmigało nie ma tabliczki znamionowej na silniku ale na mój gust to jakieś C2J z gaźnikiem na dwu gardzieli webera o symbolu 32 DRT 5/101 6K
Ze skrzynią automatyczną nigdy nie pracował na 100% manual była to na pewno jakaś wersja usportowiona miała kubełkowe siedzenia i obrotomierz a poz tym orgi central na pilota i elektryczne szyby miała też korektor siły hamowania i dość grube półosie grubsze niż w campusie zwrotnice też od niego do campusa nie pasują silnik jest z z roku 86 bądź 87
Może ktoś ma taki silnik i ma tabliczkę znamionową (oryginalną) i mógłby podzielić sie symbolem silnika i wersją
Z góry dzięki
Pozdrawiam
: 20 maja 2009, 23:01
autor: ciast
numer silnika raczej powinien być wybity na bloku...
a tak a propos mocy:
C1G (1237/55KM)
C1J (1397/60KM)
C3J (1390/58KM)
C2J (13xx/72KM)
a co do samego układu to nie mam pojęcia - ale wygląda na kombinowane

: 20 maja 2009, 23:06
autor: unikorn
Ta... na silniku jest tabliczka... jeśli jej nikt nie nitował z innego.
: 21 maja 2009, 22:22
autor: wiater23
No tak tylko tej tabliczki nie ma a numer jest na niej nitowany do silnika wystarczy sól z drogi żeby te aluminiowe nity zjadło lub czyjaś ingerencja tak czy owak nr nie ma a układ jest fabrycznym wymysłem bo widziałem to już w kilku renatach ale do czego to jest?? Tym bardziej nie sądzę żeby komuś się chciało w głowicę wwiercać aby podłączyć coś do nie wiadomo czego
Czyli zagadka nadal nie rozwikłana
: 21 maja 2009, 22:35
autor: wsmpw
to jest prawdopodobnie spowodowane jakimś wymogiem w którymś kraju o emisji spalin
i prawdopodobnie jest to coś w stylu recyrkulacji spalin
