Strona 1 z 1

silnik nagle zgasl - co moze byc przyczyna ?

: 26 sierpnia 2008, 21:21
autor: graczu
Dzis wracam sobie z basenu a tu nagle na srodku drogi szarpniecie i kupa, silnik zgasl.
Szybko na pobocze z autem, krecimy, nic - rozrusznik kreci, aku byl w dobrym stanie, pasek nie pekl wiec pradu nie braklo, benzyny pol baku. Niby wszystko dobrze ale nie pali.

Co moze byc przyczyna ? niestety nie mialem klucza do swiec zeby sprawdzic czy jest iskra, bo najbardziej podejrzewam wlasnie brak iskry - a jesli tak to sam aparat musial pojsc bo kable, kopulka, palec i swieczki dosc nowe. Czy moje przewidywania sa sluszne?
Ew moze gaznik sie zapchal i np paliwa nie podaje ? jak to wykluczyc ? benzyna nie smierdzialo a krecilem troche.

Czy aparat mozna zregenerowac a jesli nie to ile musze zaplacic za wymiane?

Z gory dzieki za rady i pomoc :)

: 26 sierpnia 2008, 22:12
autor: Piotrek
pompę paliwa sprawdzisz odkręcając przewód. zakręć i zobacz czy coś cieknie.
sprawdź wszystkie przewody przy aparacie nie tylko ten od świec.

: 27 sierpnia 2008, 16:36
autor: graczu
no i okazalo sie ze kopulka + palec do wymiany
szkoda ze ostatnio je wymienialem jakies pol roku temu

: 5 września 2008, 18:36
autor: lodoo
mialem to samo w gte... gowno teraz robia i tyle...

: 6 września 2008, 08:25
autor: renata
jak się kupi konkret kopułkę i paluch to się pojeździ :mrgreen:

: 6 września 2008, 23:43
autor: graczu
nie ma sensu kupowania kopulki i palucha ktorych sumaryczna wartosc to pewnie 1/10 ceny calego auta :] spojrzmy na to w ten sposob

: 7 września 2008, 17:29
autor: renata
no to zależy jaką ma się piatkę...

: 7 września 2008, 22:44
autor: graczu
wiadomo :) kiedys (hoho za lat x) kupie sobie GTE i je zrobie na cacy - low & slow, nisko szeroko i z dobrym audio 8-)

: 16 września 2008, 19:15
autor: lodoo
ja mialem kopulke BERU wiec chyba nie najgorzej ;-) a i tak szit...
a ty graczu??

: 16 września 2008, 21:12
autor: graczu
szczerze to nie pamietam, od wasq ze sklepu - pewnie trafilem pechowo i tyle

: 17 września 2008, 21:35
autor: -=wasq=-
graczu ma eps czyli stadard ktory idzie do setek innych renaulr pugoltoow citroenow

ja bym obadal i psozukal przyczyny czemy tak szybo wypala ci kopulke i palec bo to nie jest normalne

: 18 września 2008, 19:32
autor: lodoo
u mnie przyczyna byla kopulka - po zmianie na nastepna - tez beru - zero problemow przerywania itp po duuuzo dluzszym okresie eksplatacji jej...
poprostu pechowy egzemplarz - no i 1 styk upalony a 3 nowki...

co do zgasnięcie

: 4 października 2008, 21:16
autor: zypcio
Zdarzyło mi sie to nie raz. Być może sprawdzałeś to co moge doradzić, piszesz o aparacie zapłonowym, ja powiem cos o jego części. Pod kopułką jest jak doskonale wiesz palec, a pod palcem blaszka z nazwijmy to stopką. Blaszka ta odskakuje od platynowej płytki i wtedy jest iskra. Blaszka ma taką scieralną stopkę. Stopka ta sciera się co ok 3 - 5 tyś (nieoryginalna przynajmniej) i opóźnia się zapłon. Jak opóźnia się zapło samochód jest słabszy, jadnak nie zawsze daje się to zauwazyć, szczególnie jak ktoś spokojnie jeździ. Zapło więc opóźnia sie i opóźnia az w końcu samochód gasnie. Miałem tak w mojej reni. Samochód normalnie jeździł, w miare normalnie palił, a pewnego razu na światłach zgasł i koniec. Zakładam zapasowa blaszkę (zawsze mam w zapasie) i rozruch na dotyk. Byc może znasz ten feler i wiesz dobrze o co chodzi, ale może jednak nie, więc już wiesz. Pozdrawiam. A tak przy okazji wiesz może co może byc przyczyna powstawanie luzów na zaworach na jednym tylko cylindrze? Już przez 40 tys robia mi sie luzy które 3x zmiejszałem. Wygląda to na rozrząd ale żeby az tak długo siadał?

Dzieki z góry za odpowiedź