Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

silnik nagle zgasl - co moze byc przyczyna ?

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

graczu

silnik nagle zgasl - co moze byc przyczyna ?

Post autor: graczu »

Dzis wracam sobie z basenu a tu nagle na srodku drogi szarpniecie i kupa, silnik zgasl.
Szybko na pobocze z autem, krecimy, nic - rozrusznik kreci, aku byl w dobrym stanie, pasek nie pekl wiec pradu nie braklo, benzyny pol baku. Niby wszystko dobrze ale nie pali.

Co moze byc przyczyna ? niestety nie mialem klucza do swiec zeby sprawdzic czy jest iskra, bo najbardziej podejrzewam wlasnie brak iskry - a jesli tak to sam aparat musial pojsc bo kable, kopulka, palec i swieczki dosc nowe. Czy moje przewidywania sa sluszne?
Ew moze gaznik sie zapchal i np paliwa nie podaje ? jak to wykluczyc ? benzyna nie smierdzialo a krecilem troche.

Czy aparat mozna zregenerowac a jesli nie to ile musze zaplacic za wymiane?

Z gory dzieki za rady i pomoc :)
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

pompę paliwa sprawdzisz odkręcając przewód. zakręć i zobacz czy coś cieknie.
sprawdź wszystkie przewody przy aparacie nie tylko ten od świec.
tel. 694-451-356
Obrazek
graczu

Post autor: graczu »

no i okazalo sie ze kopulka + palec do wymiany
szkoda ze ostatnio je wymienialem jakies pol roku temu
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

mialem to samo w gte... gowno teraz robia i tyle...
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

jak się kupi konkret kopułkę i paluch to się pojeździ :mrgreen:
graczu

Post autor: graczu »

nie ma sensu kupowania kopulki i palucha ktorych sumaryczna wartosc to pewnie 1/10 ceny calego auta :] spojrzmy na to w ten sposob
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

no to zależy jaką ma się piatkę...
graczu

Post autor: graczu »

wiadomo :) kiedys (hoho za lat x) kupie sobie GTE i je zrobie na cacy - low & slow, nisko szeroko i z dobrym audio 8-)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ja mialem kopulke BERU wiec chyba nie najgorzej ;-) a i tak szit...
a ty graczu??
graczu

Post autor: graczu »

szczerze to nie pamietam, od wasq ze sklepu - pewnie trafilem pechowo i tyle
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

graczu ma eps czyli stadard ktory idzie do setek innych renaulr pugoltoow citroenow

ja bym obadal i psozukal przyczyny czemy tak szybo wypala ci kopulke i palec bo to nie jest normalne
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

u mnie przyczyna byla kopulka - po zmianie na nastepna - tez beru - zero problemow przerywania itp po duuuzo dluzszym okresie eksplatacji jej...
poprostu pechowy egzemplarz - no i 1 styk upalony a 3 nowki...
zypcio

co do zgasnięcie

Post autor: zypcio »

Zdarzyło mi sie to nie raz. Być może sprawdzałeś to co moge doradzić, piszesz o aparacie zapłonowym, ja powiem cos o jego części. Pod kopułką jest jak doskonale wiesz palec, a pod palcem blaszka z nazwijmy to stopką. Blaszka ta odskakuje od platynowej płytki i wtedy jest iskra. Blaszka ma taką scieralną stopkę. Stopka ta sciera się co ok 3 - 5 tyś (nieoryginalna przynajmniej) i opóźnia się zapłon. Jak opóźnia się zapło samochód jest słabszy, jadnak nie zawsze daje się to zauwazyć, szczególnie jak ktoś spokojnie jeździ. Zapło więc opóźnia sie i opóźnia az w końcu samochód gasnie. Miałem tak w mojej reni. Samochód normalnie jeździł, w miare normalnie palił, a pewnego razu na światłach zgasł i koniec. Zakładam zapasowa blaszkę (zawsze mam w zapasie) i rozruch na dotyk. Byc może znasz ten feler i wiesz dobrze o co chodzi, ale może jednak nie, więc już wiesz. Pozdrawiam. A tak przy okazji wiesz może co może byc przyczyna powstawanie luzów na zaworach na jednym tylko cylindrze? Już przez 40 tys robia mi sie luzy które 3x zmiejszałem. Wygląda to na rozrząd ale żeby az tak długo siadał?

Dzieki z góry za odpowiedź
ODPOWIEDZ