Strona 1 z 2

schemat czujnika poziomu oleju

: 26 maja 2008, 20:32
autor: Karol
mam taki problem, nie wiem na jakiej zasadzie to działa i jak to podłączyc
Z góry dzięki za pomoc ;-)

: 27 maja 2008, 11:04
autor: lodoo
to jakis wynalazek jest :-D potrzebuje uklad sterujacy z zegarow, ktore obsluguja taki czujnk... dziala na zasadzie takiej ze bada rezystancje miedzy 2 stykami czujnika polozonymi na calej jego dlugosci i cyzm wiecej oleju tym mniejsza rezystancja bo wieksza dlugosc elektrod jest umieszczona w oleju a mniejsza w powietrzu - tak cos kojarze jak kiedys czytalem o tym w serwisowce.....

: 27 maja 2008, 17:25
autor: Karol
Dzięki ;-)
hmm, muszę to jakoś podpiąć, wiem ze w zegarach mam jakiś układ, ale czy to od tego to nie wiem.
No nic, będe kombinował. W najgorszym przypadku coś popalę i będzie po problemie :-P

A ten wskaźnik to wskazuje poziom oleju przed rozruchem silnika i ciśnienie oleju podczas pracy, tak?? Wiem ze mam jakiś czujnik z tyłu silnika przy pompie oleju i tez chcę go jakoś podłączyć, bo poco mi on bezużyteczny :-P Jak jest to ma działać :mrgreen:

jak uda mi się to jakoś uruchomić żeby działało poprawnie to wrzucę opis co i jak ;-)

: 27 maja 2008, 19:01
autor: lodoo
ten z tylu jest od cisnienia, 1 kabel
z przodu od poziomu - 2 kable
do poziomu musisz miec taka podwojna kostke przy zegarachz przewodami pomaranczowym i brazowym chyba....
wszystkie wskazowki oleju wskazuja poziom, nie wszystkie cisnienie ;-) tzn wersja 1.poziom i cisnienie tak jak piszesz... wersja 2.tylko poziom i po odpaleniu zero pokazuje...

: 27 maja 2008, 20:11
autor: Karol
ja mam taki czujnik z tyłu
Obrazek

i taką płytke w zegarach, do której jest podłączony wskaznik
Obrazek

: 28 maja 2008, 11:32
autor: lodoo
no to moj czujnik byl na 1 styk ;-)

a plytka - chyba taka sama, ale ona obsluguje tez obrotek, wiec nie wiem do konca....
pod tym napisem D3Z po drugiej stronie powinno byc 2-pinowe zlacze, jak jest to tu sie podlacza wtyk z czujnik poziomu

pin do podlaczenia cisnienia oleju znajdizesz w serwisowce - jest gdzies w tych wtykach glownych

: 28 maja 2008, 20:51
autor: pavko
Lodoo pisze:a plytka - chyba taka sama, ale ona obsluguje tez obrotek, wiec nie wiem do konca....
nie obsługuje obrotka... Obrotek ma autonomiczną elektronikę na płytce która jest przytwierdzona do niego (prześledź dokładnie ścieżki na zegarach ;) )

: 28 maja 2008, 21:23
autor: lodoo
rozbieralem to dosc dawno ale wydaje mi sie ze obrotek byl polaczony jakos do tej plytki.... mozliwe ze zle pamietam ;-)

: 28 maja 2008, 21:30
autor: cyp
a ja dzis rozbieralem i jest zupelnie tak jak pisze pavko :-P

: 28 maja 2008, 21:37
autor: Karol
obrotek ma własną płytkę:D a z tej płytki DZ3 z tyłu właśnie jest 2-pinowe złącze ;-) , tylko jak podłączałem w to miejsce czujnik to nic się nie działo. Pewnie czujnik zepsuty

: 29 maja 2008, 08:21
autor: krulyk
poziom oleju pokazują wszystkie zegary które mają ten wskaźnik na zegarach jak oczywiście nie jest zepsuty a ciśnienie oleju w zegarach od R5 były tylko i wyłącznie w Jaegerach od gte lub gtt i to też często się psuje i nie działa niestety ja mam też czujnik z tyłu na jeden kabel u mnie też przestał działać wskaźnik poziomu i ciśnienia wymiana tej płytki pod obrotomierzem pomogło i działa czasami

: 29 maja 2008, 08:25
autor: lodoo
czasami :-D

: 29 maja 2008, 08:30
autor: krulyk
no niestety po odpaleniu działa a jak się rozgrzeje silnik to przestaje i albo spada ciśnienie oleju lub świruje czujnik i wskaźnik ale standardowa kontrolka od ciśnienia się nie zapala ale się martwię jak kupiłem swoją renatkę było podobnie działał nie działał różnie aż w końcu zmarł na stałe

: 29 maja 2008, 10:28
autor: lodoo
u mnie tez tak bylo - pokazywal zawsze to samo :-P dodawanie gazu powodowalo jedynie drganie wskazowki - czasami :-D
a poziom pokazuje jak chce... jak auto sobie stoi tak samo to co wlaczenie zaplonu to inny odczyt :-P

: 30 maja 2008, 07:25
autor: Karol
Jak ja zrobię to będzie działać dobrze :-P