Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

schemat czujnika poziomu oleju

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Karol

schemat czujnika poziomu oleju

Post autor: Karol »

mam taki problem, nie wiem na jakiej zasadzie to działa i jak to podłączyc
Z góry dzięki za pomoc ;-)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

to jakis wynalazek jest :-D potrzebuje uklad sterujacy z zegarow, ktore obsluguja taki czujnk... dziala na zasadzie takiej ze bada rezystancje miedzy 2 stykami czujnika polozonymi na calej jego dlugosci i cyzm wiecej oleju tym mniejsza rezystancja bo wieksza dlugosc elektrod jest umieszczona w oleju a mniejsza w powietrzu - tak cos kojarze jak kiedys czytalem o tym w serwisowce.....
Karol

Post autor: Karol »

Dzięki ;-)
hmm, muszę to jakoś podpiąć, wiem ze w zegarach mam jakiś układ, ale czy to od tego to nie wiem.
No nic, będe kombinował. W najgorszym przypadku coś popalę i będzie po problemie :-P

A ten wskaźnik to wskazuje poziom oleju przed rozruchem silnika i ciśnienie oleju podczas pracy, tak?? Wiem ze mam jakiś czujnik z tyłu silnika przy pompie oleju i tez chcę go jakoś podłączyć, bo poco mi on bezużyteczny :-P Jak jest to ma działać :mrgreen:

jak uda mi się to jakoś uruchomić żeby działało poprawnie to wrzucę opis co i jak ;-)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ten z tylu jest od cisnienia, 1 kabel
z przodu od poziomu - 2 kable
do poziomu musisz miec taka podwojna kostke przy zegarachz przewodami pomaranczowym i brazowym chyba....
wszystkie wskazowki oleju wskazuja poziom, nie wszystkie cisnienie ;-) tzn wersja 1.poziom i cisnienie tak jak piszesz... wersja 2.tylko poziom i po odpaleniu zero pokazuje...
Karol

Post autor: Karol »

ja mam taki czujnik z tyłu
Obrazek

i taką płytke w zegarach, do której jest podłączony wskaznik
Obrazek
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no to moj czujnik byl na 1 styk ;-)

a plytka - chyba taka sama, ale ona obsluguje tez obrotek, wiec nie wiem do konca....
pod tym napisem D3Z po drugiej stronie powinno byc 2-pinowe zlacze, jak jest to tu sie podlacza wtyk z czujnik poziomu

pin do podlaczenia cisnienia oleju znajdizesz w serwisowce - jest gdzies w tych wtykach glownych
pavko

Post autor: pavko »

Lodoo pisze:a plytka - chyba taka sama, ale ona obsluguje tez obrotek, wiec nie wiem do konca....
nie obsługuje obrotka... Obrotek ma autonomiczną elektronikę na płytce która jest przytwierdzona do niego (prześledź dokładnie ścieżki na zegarach ;) )
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

rozbieralem to dosc dawno ale wydaje mi sie ze obrotek byl polaczony jakos do tej plytki.... mozliwe ze zle pamietam ;-)
cyp

Post autor: cyp »

a ja dzis rozbieralem i jest zupelnie tak jak pisze pavko :-P
Karol

Post autor: Karol »

obrotek ma własną płytkę:D a z tej płytki DZ3 z tyłu właśnie jest 2-pinowe złącze ;-) , tylko jak podłączałem w to miejsce czujnik to nic się nie działo. Pewnie czujnik zepsuty
Awatar użytkownika
krulyk
Posty: 839
Rejestracja: 3 lutego 2010, 17:12
Lokalizacja: Warszaw

Post autor: krulyk »

poziom oleju pokazują wszystkie zegary które mają ten wskaźnik na zegarach jak oczywiście nie jest zepsuty a ciśnienie oleju w zegarach od R5 były tylko i wyłącznie w Jaegerach od gte lub gtt i to też często się psuje i nie działa niestety ja mam też czujnik z tyłu na jeden kabel u mnie też przestał działać wskaźnik poziomu i ciśnienia wymiana tej płytki pod obrotomierzem pomogło i działa czasami
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

czasami :-D
Awatar użytkownika
krulyk
Posty: 839
Rejestracja: 3 lutego 2010, 17:12
Lokalizacja: Warszaw

Post autor: krulyk »

no niestety po odpaleniu działa a jak się rozgrzeje silnik to przestaje i albo spada ciśnienie oleju lub świruje czujnik i wskaźnik ale standardowa kontrolka od ciśnienia się nie zapala ale się martwię jak kupiłem swoją renatkę było podobnie działał nie działał różnie aż w końcu zmarł na stałe
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

u mnie tez tak bylo - pokazywal zawsze to samo :-P dodawanie gazu powodowalo jedynie drganie wskazowki - czasami :-D
a poziom pokazuje jak chce... jak auto sobie stoi tak samo to co wlaczenie zaplonu to inny odczyt :-P
Karol

Post autor: Karol »

Jak ja zrobię to będzie działać dobrze :-P
ODPOWIEDZ