Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Regulacja Solex'a 32BIS

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Antystatyczny

Regulacja Solex'a 32BIS

Post autor: Antystatyczny »

Przymierzam się do naprawy/regulacji gaźnika. Chę ocenić stan techniczny, wymienić zużyte elementy, a następnie wyregulować gaźnik. Na co zwrócić uwagę prócz luzu na osi przepustnicy? Jaka jest kolejnośc regulacji "na oko", ale nie taka ksiażkowa, a taka jaka się sprawdziła u Was?Mam plan wyregulować tak, by spełnić me wymagania co do dynamiki silnika, a następnie dopieścić na analizatorze. Regulowałem już gaźniki, ale tylko motocyklowe, mniej skomplikowane, bez pompki przyspieszającej i ssania.

Pozdrawiam
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

odpowiedzi na wszyskie te pytania sa juz na forum.... moze nie konkretnie tego gaznika dotyczace ale ogolnie wszystko jest....
gufner

Post autor: gufner »

Podziele sie jak ja zrobilem.
Wkrecilem na maksa regulacje mieszanki, czyli dalem jak najmniejsza mieszanke. Ssanie i odpalilem. Jak juz pochodzil z 10 minut kopcac przy tym zdrowo :) zdjemujesz ssanie i jak gasnie znaczy ze trzeba podkrecic mieszanka. Wykrecasz delikatnie, znow ssanie, odpalasz i tak az uzyskasz roznownomierne chodzenie silnika bez ssania. Wazne, silnik ma sie rozgrzac i wtedy przy sciagnietym ssaniu ma ci chodzic rowno. Ja mam teraz 1000obr jalowego, zero kopcenia. Jak cos pytaj, podpowiemk wiecej, moze teraz o czyms zapomnialem. Powodzenia.
żuwik

Post autor: żuwik »

Bez sensu... Ssanie na gorący silnik?

Dla leniwych:

REGULACJA GAŹNIKA WEBER SOLEX ZENITH NA OKO (tak żeby wyszukiwarka znajdowała):

1. Wkręcasz na maxa (nie na siłę) śrubę mieszanki i wykręcasz 2 obroty.
2. Skręcasz na maxa śrubę uchylenia przepustnicy aż się domknie (można to wyczuć trzymając palec na którymś z elementów sterowania przepustnicą - aż przestanie się ruszać) i wkręsasz 1,5 obrotu.
3. Odpalasz i grzejesz silnik (można trzymać gaz jeśli gaśnie lub pracuje nierówno).
4. Kręcisz śrubą od mieszanki w lewo i prawo do uzyskania punktu jak najniższych obrotów (uwaga, duża bezwładność, po ustawieniu odczekać 15s i sprawdzić obracając o 1/4 obrotu, czy nie będzie lepiej).
5. Kręcisz śrubą uchylenia przepustnicy do uzyskania jak najniższych obrotów przy stabilnej równomiernej pracy silnika.
POWTARZASZ PKT. 4 I 5 DO UZYSKANIA NAJNIŻSZYCH STABILNYCH OBROTÓW BIEGU JAŁOWEGO.
6. Jedziesz na analizator, prawdopodobnie po ustawieniu samochód straci trochę dynamiki przy niskich obrotach - nie jest to objaw złej regulacji.
7. Koniec.
gufner

Post autor: gufner »

A kto powiedzial ze na goracy hehehe :) Jak zamontowalem gaznik silnik byl zimny jak lod. Ssanie, odpalony gasnie, ssanie odpalony gasnie i tak ciagle, ale masz doprowadzic do tego aby byl goracy i wtedy bez ssania jedziesz juz. No nie dopowiedzialem ze pozniej jest juz goracy. Ehhh. U mnie 4 pnkty krecenia jedna sruba, u ciebie 7 krecenia 2 albo trzema, nawet nie chce mi sie liczyc :) Ja podalem najprostrzy sposob, ty najdokladniejszy. Jestesmy kwita.
żuwik

Post autor: żuwik »

gufner pisze:Ssanie i odpalilem. Jak juz pochodzil z 10 minut kopcac przy tym zdrowo :)
Po 10 minutach silnik jest dość ciepły, by zalać się na ssaniu
zdjemujesz ssanie
po zdjęciu ssania odparowanie paliwa ze ścianek kolektora trwa z minutę.

Moja metoda nie jest dłuższa, raz odpalasz i potem spędzasz chwilę pod maską zamiast gonic w te i nazad odpalać, regulować ssanie itp. A na dodatek wyregulujesz prawidłowo. Silnik chodzi dobrze i równomiernie nie kopcąc przy tym przy lambdzie 0,8, co jest równoznaczne CO ok. 8% (dla jałowego), przy czym dopuszczalne dla aut przed 89 rokiem jest 4,5%, a prawidłowe dla niskiego spalania 1,5%. Nie mówię, że tak miałeś wyregulowane, mówię, że tak mogłeś mieć wyregulowane.

PS. Gaźnik się reguluje dwoma śrubami. To tak, jakbyś sobie ustawił częstotliwość w radiu, ale nie podkręcił głośności. Inaczej mówiąc, o kant d.. taka regulacja. Wiem wiem, jeździł i tylko tyle było wymagane. Ale jak robić, to z sensem.
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Dziękuję za wskazówki.

Lodoo: Chodzi mi konkretnie o gaźnik solex, a nie o gaźnik z Jawy.
Żuwik, załóżmy, że stoję z przodu samochodu, maska zdjęta i patrzę na silnik. Śruba regulująca uchylenie przepustnicy jest po lewej stronie gaźnika, a śruba składu mieszanki?
Następne pytanie: Czy krzywka znajdująca się na osi przepustnicy ma od początku uchylania się jej sterować( naciskać) na dźwignię pompki przyspieszającej? Jaki jest dopuszczalny luz(osiowy) osi przepustnicy, bo nigdzie tego nie wyczytałem?
żuwik

Post autor: żuwik »

Dopuszczalny luz jest 0. Nie wiem gdzie dokładnie jest śruba regulacji mieszanki w Solexie, jest to w serwisówce zamieszczonej na forum. D.źwignia przyspieszacza powinna być cały czas w kontakcie z krzywką, dociskana sprężyną membrany pompki przyspieszacza.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ok, tylko mowie ze mozesz szukac po forum bo bylo o tym duzo.... nie mowie ze nie wolno pytac ;-)
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

no i znów wiem więcej :) U mnie luz osiowy przepustnicy to akiś milimetr..czyli za dużo o milimetr.Wnioskuję, że przepustnica się wytarła i teraz gaźnik łapie lewy luft. Bez naprawy nie ma regulacji.
Lodoo, Wierz mi, za każdym razem kopię w forum, szukam, czytam..ale czasem mam bardzo precyzyjne pytania :) Bardzo chętnie się odwdzięczę w dziedzinie elektryki, elektroniki itp :)
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Trudno, jak chcecie, to bijcie.

Potrzebny mi pilnie schemat gaźnika solex 32 bis, mam serwisówkę, ale nic tam takiego nie znalazłem, jeśli jest pokażcie palcem!
Jesli może mi ktoś powiedzieć jak ustawić popychacz na osi przepustnicy od przyśpieszacza zapłonu, to proszę o zdjecia. Sprawa bardzo pilna!
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Sprawa ma się następująco:
Gaźnik złożony na nowych częściach, ale jest jedno ale, mianowicie, oglądając zdjęcia tego gaźnika na forum okazało się że jeden element, chyba zaworek, wepchnięty u mnie jest na zewnątrz, a na zdjęciach z forum go tam nie ma. Jest wepchnięty w rurkę zaraz pod osią przepustnicy ssania. Czyli coś złożone może być źle, złożony jest tak jak był przed czyszczeniem.

Kolejna sprawa, moduł zapłonowy, podciśnieniowy, dmuchnąłem w niego jak silnik pracował, zero reakcji, jakie powinny być objawy po dmuchnięciu w niego?

Świece mam do dupy, wymienię w tygodniu. Kable jeszcze dają radę, kopułka i palec też.

Gaźnik podczas regulacji ładnie reaguje, udało się go ładnie ustawić, ale gdy dodałem gazu nagle, odpuściłem pedał gazu też nagle i silnik zgasł. Jak ostygł to nawet na ssaniu bez dodatkowego gazu nie odpalił, jak tylko zaskoczy trzeba mu ssanie odpuścić. Jest problem z obrotami, tak jakby łapał lewe powietrze?

Cholera, może korpus jest walnięty i nieszczelny?

Ma ktoś taki gaźnik, może być do poprawek, mam w końcu nowe części:)

A no i jak juz go wyregulowałem na tyle że równo jakoś pracuje, to jak mu się wdepnie gaz to po chwili dopiero zaskakuje.

Ratujcie!!

[ Dodano: 28 Listopad 2010, 14:30 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1c ... a3941.html

Na tym zdjęciu, tam z tyłu widać taką puszeczkę, co to? po co to? mam coś podobnego na aparacie zapłonowym, przy cewce, na gaźniku nie mam, moze mi tego brakuje?

[ Dodano: 28 Listopad 2010, 15:32 ]
Przed chwilą zrobiłem jazdę próbną i jest tragedia, dodaje gazu i samochód przygasa, lekkie muśnięcie i dopiero nabiera prędkości. Ale gaśnie, nie ma mocy w ogóle. To chyba jednak zapłon, kurde, jeździł kiepsko, ale teraz tragedia, a silnik zachacza na "wolnych obrotach" o takie gdzie prawie gaśnie i o takie gdzie silnik aż wariuje od prędkości pracy.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

wilku pisze:Kolejna sprawa, moduł zapłonowy, podciśnieniowy, dmuchnąłem w niego jak silnik pracował, zero reakcji, jakie powinny być objawy po dmuchnięciu w niego?
Nie masz dmuchać tylko wciągać powietrze .

Dysze w odpowiednie miejsca przykręcone? A bym zapomniał poziom w komorze pływakowej prawidłowy mierzony z uszczelką ??

Wszystkie regulacje gaźnika typu skład mieszanki i uchylenie przepustnicy robisz na rozgrzanym silniku.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

wilku pisze:Na tym zdjęciu, tam z tyłu widać taką puszeczkę, co to? po co to? mam coś podobnego na aparacie zapłonowym, przy cewce, na gaźniku nie mam, moze mi tego brakuje?
to siłownik tzw. pull down -ma za zadanie uchylać klapkę ssania w momencie gdy na ssaniu dodajesz gazu, po to żeby nie zalewać silnika.
ODPOWIEDZ