Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Totalny zanik prądu - co sie stalo i jak to naprawic?

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

unknown

Totalny zanik prądu - co sie stalo i jak to naprawic?

Post autor: unknown »

Witam,
mam taki problem :

Przy próbie wyjęcia skrzyni biegów parę dni temu wyjmowałem zbiorniczek wyrównawczy z płynem do chłodnicy i wylało się trochę tego płynu na skrzynie i pobliskie kable, oprócz tego istnieje możliwość, że przy odkręcaniu niektórych śrubek, używając siły mogłem naruszyć (urwać jakiś kabelek). Efektem było to, że gdy podłączyłem ponownie aku, zaczęły się klemy dymić (prąd jeszcze był) potem wszystko umarło. Podłączyłem aku pod prostownik, odczekałem 2 dni (żeby jakby ten płyn wysechł) i podłączyłem znowu. Najpierw podłączyłem kabel masowy, potem '+' i zaczęły przeskakiwać mega iskry. Potem znowu wszystko umarło. Dzisiaj znowu spróbowałem i tym razem już nic nie działa. Sprawdzałem multimetrem napięcie na aku (podłączając równolegle) i było ponad 13 [V]. Mierząc prąd (w układzie szeregowym na plusie) przy przekręconej stacyjce było 0 [A] (więc nic nie działało, czy tam świeciło, obojętne). Przeczyściłem masę (tą śrubę przy akumulatorze ) i dalej nic. I teraz moje pytanie, co tam się stało ? Dodam, że przewody WN są nowe i przed moja "naprawa ":P wszystko działało jak trzeba.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomysły,
pozdrawiam


Sprawdzałem też bezpieczniki pod siedzeniem pasażera. Ale czy są gdzieś jeszcze jakieś bezpieczniki ? bo wydaje mi się,ze to jako pierwsze powinno sie schajcować.
Ostatnio zmieniony 3 maja 2008, 19:10 przez unknown, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

Zwara kolego,zwara.Radzę po kolei prześledzic inst.el.
Schematy masz w knidze Renault 5/rapid/express,obsługa i naprawa
tak mi się wydaje.Powodzenia ;-)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

obadaj przy rozruszniku czy nie dotyka gdzies do masy kabel zasilajacy
sprawdz mase silnika - jesli ruszales...
no i jak nei pomoze to lecisz po instalacji i szukasz zwarcia
arex2006

Post autor: arex2006 »

sprawdź stan klem.
Miałem podobną sytuację kiedu luźno leżący aku przy hamowaniu latał po komorze. Ułamał się kabel ten gruby + na rozrusznik. Zacisnąłem nowe oczko i poczyściłem klemy przy okazji. Żeby nie bylo za miło czyszczenie pogorszyło przewodzenie, silniczek nie pierdnął nawet. Odkręcałem, zakręcałem je milion razy aż wreszcie znalazłem ustawienie które pozwoliło odpalić autko i dojechać do sklepu po nowe klemy. Może pomoże ;)
supermonster

Post autor: supermonster »

jak się klemy u mnie dymiły (-) to kable z rozrusznika zwierały...
ODPOWIEDZ