Strona 1 z 2

regulacja zaworów silnik 1.1

: 26 kwietnia 2008, 23:25
autor: Inspired
Wie ktoś na jakie wartości należy ustawiać zawory w silniku 1.1?

: 27 kwietnia 2008, 12:40
autor: Babi
Proszę bardzo :)

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam

: 19 sierpnia 2009, 10:58
autor: sqt
Czy identycznie bedzie w silniku 1.1/1.4 ?

: 19 sierpnia 2009, 11:52
autor: jjmag
taka sama tylko prawidłowa regulacja powinna odbywać sie na letnim silniku żeby zminimalizować luz zaworowy

: 23 sierpnia 2009, 00:24
autor: sqt
ustawilem zawory i dalej tak jakos halasuja jakbym mial diesla, co to moze byc?

: 23 sierpnia 2009, 07:27
autor: unikorn
może rozrząd? :P

: 23 sierpnia 2009, 08:11
autor: sqt
tzn? lancuszek czy cos bardziej skomplikowanego?
Dodam ze jakis czas renatka miala wszystko rozregulowane:" gaznik zawory i zaplon i na stukowym spalaniu byla ujezdzana.

: 23 sierpnia 2009, 08:36
autor: unikorn
Jeśli rozrząd nie był wymieniany to najpewniej napinacz jest przeorany i dla tego hałasuje.
Kupujesz komplet:
  • -Łańcuch
    -Napinacz
    -Koła zębate
    -Uszczelniacz wału
koszt ok. 150,-
Wyposażasz się w ściągacz do łożysk i kół zębatych i tubę silikonu. I do roboty. Opis -> serwisówka.

: 23 sierpnia 2009, 11:57
autor: vino1986
nie chce nic narzucac ale jak masz zamiar kombinowac w kupowanie jakis modulow ktore maja polepszyc osiagi, wymieniac rozrzad i jeszcze pewnie jakies duperele, to polecal bym bardziej takowa opcje...
http://www.forum.renault5.pl/viewtopic.php?t=3430
wtedy by na bank lepiej piatal chodzil...

bo zabawa z rozrzadem moze wiecej kosztowac niz 150zl... bo wypadalo by uszczelke zrobic planowanie i posprawdzac szczelnosc zaworowa... a poza tym skad masz pewnosc ze zawory sie tluka :?: rozbierales slinik :?:

: 23 sierpnia 2009, 12:16
autor: unikorn
No w powyższym też warto było by pasek wymienić, płyny i filtry. Do tego czujniki.... koszt trochę większy niż wymiana rozrządu w Cleonie nawet z zabielaniem głowicy i jej naprawą.
Odpowiedz sobie kolego sqt, na co się nastawiasz i jak twój portfel obszerny ;)

: 23 sierpnia 2009, 16:46
autor: sqt
za duzo juz zainwestowalem czasu i kasy.
Czyszczenie gaznika i wymiana uszczelek, wymiana polosi, kabli WN ,kopulki z palcem swiece,filtry, olej regulacja zaworow i ogolnie jest w dosc dobrym stanie.
Koles mechanik robil jej remont silnika i nie bylo tlokow do 1.1 wiec zrobil 1.4 wiec calkiem jest energiczna teraz po kilku regulacjach i drobnych naprawach.
I chyba skorzystam z podpowiedzi Unikorna w sprawie rozrzadu ale to chyba za jakis czas moze 2-3 miechy a tymczasem sprawdzilbym jeszcze podcisnieniowy regulator zaplonu bo wyglada jakby pochodzil z czasow 1. wojny swiatowej. Jakby ktos mi wytlumaczyl jak go najprosciej przetestowac i ew. jaki jest koszt nowego bylbym dzwieczny .

: 23 sierpnia 2009, 17:03
autor: vino1986
polecam do tych osob sie odezwac: Bob Bell, Rob White i Pat-a Symonds-a... Oni powiedza Ci jak przerobic piatke z silnikiem 1.1 z tlokami od 1.4 na dobra rajdowke :-P :-P :-P :mrgreen:

: 24 sierpnia 2009, 08:48
autor: unikorn
O jezu... ale w 1.1 nie ma podcisnieniowego regulatora zapłonu. Z tego co kojarzę to tam nie ma elektronicznego tylko mechaniczny i tam nic nie jest podciśnieniem sterowane...
Niech mnie ktoś skarci jeśli się mydlę ;P

: 28 sierpnia 2009, 14:06
autor: Oskar i Kasia
sqt pisze: Koles mechanik robil jej remont silnika i nie bylo tlokow do 1.1 wiec zrobil 1.4 wiec calkiem jest energiczna teraz po kilku regulacjach i drobnych naprawach.
troszke mnie dziwie bo z tego co wiem to w silniku 1.4 sa mniejsze tloki niz w 1.1 nie wiem o ile ale mam pytanie czy do bloku z 1.1 mozna wogle wsadzic tloki z 1.4 ?

<sprawa WN rozwiazana ;d>

: 28 sierpnia 2009, 14:10
autor: jjmag
wystaw się to cię odstrzelę :-P za te wn w dizlu