Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Wydaje mi sie ze ta oponka bedize za mala.... jest mnie jwiecej jak 175/50 a to jzu malutka oponka i bedize to smiesznie wygladalo....
poza tym 195 na felge 5,5 cala... hmm...
rozejrzyj sie za 175/60.... jest srednicy takiej jak seryjna i juz jakos to wyglada a i tansze beda
55 jest na tyle wysoka ze sie ladnie rozejdzie w balonik, a 45 bedzie paskudnie wygladac na takiej waskiej feldze... waska przy feldze i szersza na gorze.. taki trapez tylko ze do gory nigami
_________________
Ostatnio zmieniony 14 lutego 2008, 15:46 przez lodoo, łącznie zmieniany 2 razy.
Lepiej kupić nowe 185/60 R13. Ten rozmiar dawno wyszedł z użycia i na używanych oponach będzie masakra. Jako przykład miałem na tyle 195/55 uniroyale z roku 1995 i trzymały się OKROPNIE gorzej niż 155/70 nowa. Okropnie podkreślam 3 razy, różnica była megaolbrzymia.
Nowe 185/60 np. Toyo (jedna z najbardziej przyczepnych opon na rynku) można dostać za ok. 180zł sztuka. Fuldy są tańsze.
Prawda jest taka że to balon się lepiej trzyma niż trapez, a nawet idealnie "w kantkę" opona. Zasadniczo trapez w złą stronę też jest bardziej korzystny.
Ostatnio zmieniony 12 lutego 2008, 22:29 przez żuwik, łącznie zmieniany 3 razy.
wiem ze linka lubi pojezdizc na torze a tam baloniki sie nie sprawdza i auto bedzie plywac...
poprostu staram sie doradzic a nie narzucac swoje zdanie...
nie mowie ze balon jest zly, a ze profil 45 przy szerokosci opony 195 i szerokosci felgi 5,5 jest zly... to chba roznica...
185/60 ( MOIM ZDANIEM ) jest troce za duza do R5 - jezdzilem na takich oponach z przodu i feldze 7 calowej i nei bylo za za fajnie... lepszym wyborem byloby 175/60... zwlaszcza na feldze 5,5.....
na w miare rownej twardej nawierzchni (asfalt) balon (lub trapez szerszy na biezniku i wezszy na feldze) napewno jest beeeee bo pogarsza stabilnosc opony (kola) w pionie... oczywiscie ja oraz wszyscy rajdowcy mozemy sie mylic
dodam swoje 3gr... 175/50/13 wygląda w reni bardzo fajnie pod warunkiem, że zawias jest niski, w moim profilu można zobaczyć renię na takim setupie (aluski)
mowilem moim zdaniem... mialem jezdzilem i wiecej nie kupie
a sztab inzynierow renault zaleca do GTE/GTT albo 195/55 albo 175/60 wlasnie....
175/50 tez mialem przez moment na parkingu... do tego gleba 55mm no i niestety 5cm od sanek do ziemi nie wydawalo mi sie rozsadne nawet jak na moje glupie pomysly
zwykle przy doborze romiaru opon do okreslonego modelu samochodu producent bierze pod uwagę: moc ,masę,skuteczność hamowania,komfort jazdy.w samochodach klasy GT(Grand Turismo) np.R5GTT moc silnika w stosunku do jednostki bazowej czyli 1.4-70 KM atmosferycznej wzrasta o ok.70%.dlatego firma Renault w samochodach R5GTT phII zastosowała opony o rozmiarze 195/55/13 zamiast 175/60/13 ktore nie" radziły"sobie należycie z w/w wymaganiami.jeśli chodzi o rozmiar opon i .dostosowanie ich do szerokości felgi to istnieje pewna tolerancja np;opona o szerokosci 195 mm może być załozona na felgę 5,5-7,0 cala.należy przy tym pamiętać że zakladajac oponę na zbyt waska felgę spowodujemy deformację jej czoła (zaokrąglenie) słaby kontakt z podłożem,zbyt szeroka felga spowoduje zapadanie się środkowej części czoła bieżnika.niski profil opony zwiększa sztywność co eliminuje zjawisko "podwijania się"opony w zakręcie.reszta to rzecz gustu. przepraszam jeśli to brzmi zbyt gazetowo.
a sztab inzynierow renault zaleca do GTE/GTT albo 195/55 albo 175/60 wlasnie....
taki rozmiar opon miałem podany na nalepce która była na drzwiach w GTT
więc dla Linki wystarczą 175/60 do tego 1,4 niema co pływać po koleinach
wyglądają niemal identycznie na aucie jak te które z demontowałem z felg od Linkowego GTE
być może na wiosne bede miał takie do sprzedania tanio komplet zleży jak auto będzie niewygodne do jazdy na 13 to kupie 15 i te mi nie potrzebne niewiem tylko jak z transportem troche daleko
Nie będzie to najlepsza opona na gładki tor, ale to jest profil 55, to się nie podwija. Nie najlepsza, ale nie zła. Za to ładnie pracuje i wybiera wszystkie nierówności, układa się do drogi, co w przypadku zawieszenia nie z kamienia jest plusem, równocześnie pozwala jeździć po dziurach i łatach, nawet z dużymi prędkościami. Dodatkowo nawet jak na 1400kg masy obecnie produkowanych aut profil 55 nie jest najsztywniejszy, tak przy 800kg masy piątki zupełnie daje radę.