Strona 1 z 1
Przekręcam kluczyk a tu cisza jak w grobowcu
: 7 lutego 2008, 09:59
autor: mr.bernard
Witam wszystkich fivemaniaków ciepło !
Jestem tu nowy, ale piątkami kręcę się już kilka lat, teraz dożynam trzecią...
Spotkał mnie dziwny przypadek - rozrusznik milczy jak zaklęty, bateria OK (np. lampy świecą), to nie jest brak styku na klemach, nie odzywa się też elektromagnes (tzw. bendix) rozrusznika, z dużej góry auto pali, czyli paliwo, zapłon OK.
Teraz najciekawsze - po przekręceniu kluczyka nie zapalają się kontrolki od ciśnienia oleju i temperatury ! (świecą inne kontrolki, np. rezerwa...)
Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał kiedyś padniętą stacyjkę ? Bo mnie się to nie przydarzyło (jeszcze).
Już zdążyłem się zorientować że schematu do całości raczej nie zdobędę, ale może ktoś dysponuje oznaczeniami kabli przy stacyjce?
Pozdrawiam
Mr.bernard
Campus 1,4 na jednopunkcie, ostatni rocznik, niekoniecznie najlepszy...
: 7 lutego 2008, 11:51
autor: lodoo
obstawiam kostke przy lewym leflektorze - est tam kabel sterujacy rozrusznikiem oraz kabelki od czjnikow....
PS. masz sie czym chwalic ze dozynasz 3 renie

: 7 lutego 2008, 14:08
autor: mr.bernard
Dzięki za podpowiedź, ale muszę bronić swojego honoru:
pierwszą piątkę kupiłem od górala (jeśli wiecie o co chodzi), rocznik 84' ale tylko w papierach, faktycznie 81, wsteczny wypadał od razu, jak tylne zawieszenie wpadło do auta dałem sobie spokój;
w drugiej ktoś przełożył skrzynkę z V na IV, półosie były docięte (damy radę, nie?),
po 300 000 zaczęły się problemy z silnikiem - dałem spokój;
trzecia uczciwie przyjechała z Lubeki na własnych kołach i służyła przez 70 tys.
Ale polskie drogi (sami wiecie) - drążki do roboty, a teraz wyskoczyła dziura w podwoziu obok mocowania drążków skrętnych - za parę kilometrów będę miał tylne koło w środku auta.
plus kilka innych szczegółów - krótko mówiąc szybciej i może taniej kupić następne auto a nie robić stare, zwłaszcza że nie jest to żadna baccara...
Owszem, piątka nie jest najważniejszą miłością mojego życia, przyznaję, trudno...
W każdym razie dzięki za pomoc
Mr.bernard
: 7 lutego 2008, 14:10
autor: lodoo
jak nie pomoze to daj znac...bedizemy myslec dalej... sprawdz mase silnika jeszcze...
my tu ratujemy raczej piateczki

a nie zajezdzamy

: 7 lutego 2008, 19:06
autor: 76stitch
tam jest taki biały przewód dochodzi do kostki przy skrzyni biegów ja miałem takie same objawy jak ty teraz opisujesz
: 7 lutego 2008, 20:32
autor: krulyk
Jak brakuje kontrolek to pewnie masa na silnik ale u mnie w czerwonej reni ktoś robił odcięcie zapłonu i na kablach do stacyjki zrobił szybko złączkę i raz działa raz nie wywaliłem i po kłopocie
: 8 lutego 2008, 08:05
autor: mr.bernard
Dzięki wszystkim !
Szacunek dla Lodoo! Bingo!
Urwał się kabel od masy silnika. Tylko po ciemku nie zauważyłem. Koniec paniki.
Pozdrawiam
Mr.bernard
: 24 kwietnia 2008, 16:32
autor: TuTus
a ja miałem 2-3 razy cos podobnego ze rozrusznik nie kręcił-ale tylko gdy silnik był ciepły- z rana pali jak należy-jak na stacji paliw zgasiłem to nie ma uproś -dopiero na popych odpalił. to było tuż po kupieniu R5 od radari -teraz juz miesiąc jeździ i nic takiego się nie dzieje. też ciekawe...
: 24 kwietnia 2008, 18:54
autor: sebasport
To dokrec mase

Tez to przerabiałem

: 24 kwietnia 2008, 22:05
autor: Qucor
Ja tam przy takich objawach musiałem wymienić rozrusznik był tak wyjechany w środku że nie dało się rady już nic zrobić...
180 zeta na allegro i jazda dalej bez problemików
