Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Przekręcam kluczyk a tu cisza jak w grobowcu

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

mr.bernard

Przekręcam kluczyk a tu cisza jak w grobowcu

Post autor: mr.bernard »

Witam wszystkich fivemaniaków ciepło !
Jestem tu nowy, ale piątkami kręcę się już kilka lat, teraz dożynam trzecią...
Spotkał mnie dziwny przypadek - rozrusznik milczy jak zaklęty, bateria OK (np. lampy świecą), to nie jest brak styku na klemach, nie odzywa się też elektromagnes (tzw. bendix) rozrusznika, z dużej góry auto pali, czyli paliwo, zapłon OK.
Teraz najciekawsze - po przekręceniu kluczyka nie zapalają się kontrolki od ciśnienia oleju i temperatury ! (świecą inne kontrolki, np. rezerwa...)

Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał kiedyś padniętą stacyjkę ? Bo mnie się to nie przydarzyło (jeszcze).
Już zdążyłem się zorientować że schematu do całości raczej nie zdobędę, ale może ktoś dysponuje oznaczeniami kabli przy stacyjce?

Pozdrawiam

Mr.bernard
Campus 1,4 na jednopunkcie, ostatni rocznik, niekoniecznie najlepszy...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

obstawiam kostke przy lewym leflektorze - est tam kabel sterujacy rozrusznikiem oraz kabelki od czjnikow....

PS. masz sie czym chwalic ze dozynasz 3 renie :-(
mr.bernard

Post autor: mr.bernard »

Dzięki za podpowiedź, ale muszę bronić swojego honoru:
pierwszą piątkę kupiłem od górala (jeśli wiecie o co chodzi), rocznik 84' ale tylko w papierach, faktycznie 81, wsteczny wypadał od razu, jak tylne zawieszenie wpadło do auta dałem sobie spokój;
w drugiej ktoś przełożył skrzynkę z V na IV, półosie były docięte (damy radę, nie?),
po 300 000 zaczęły się problemy z silnikiem - dałem spokój;
trzecia uczciwie przyjechała z Lubeki na własnych kołach i służyła przez 70 tys.
Ale polskie drogi (sami wiecie) - drążki do roboty, a teraz wyskoczyła dziura w podwoziu obok mocowania drążków skrętnych - za parę kilometrów będę miał tylne koło w środku auta.
plus kilka innych szczegółów - krótko mówiąc szybciej i może taniej kupić następne auto a nie robić stare, zwłaszcza że nie jest to żadna baccara...
Owszem, piątka nie jest najważniejszą miłością mojego życia, przyznaję, trudno...

W każdym razie dzięki za pomoc

Mr.bernard
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jak nie pomoze to daj znac...bedizemy myslec dalej... sprawdz mase silnika jeszcze...

my tu ratujemy raczej piateczki :-D a nie zajezdzamy :-P
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1364
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

tam jest taki biały przewód dochodzi do kostki przy skrzyni biegów ja miałem takie same objawy jak ty teraz opisujesz
Awatar użytkownika
krulyk
Posty: 839
Rejestracja: 3 lutego 2010, 17:12
Lokalizacja: Warszaw

Post autor: krulyk »

Jak brakuje kontrolek to pewnie masa na silnik ale u mnie w czerwonej reni ktoś robił odcięcie zapłonu i na kablach do stacyjki zrobił szybko złączkę i raz działa raz nie wywaliłem i po kłopocie
mr.bernard

Post autor: mr.bernard »

Dzięki wszystkim !
Szacunek dla Lodoo! Bingo!
Urwał się kabel od masy silnika. Tylko po ciemku nie zauważyłem. Koniec paniki.

Pozdrawiam

Mr.bernard
TuTus

Post autor: TuTus »

a ja miałem 2-3 razy cos podobnego ze rozrusznik nie kręcił-ale tylko gdy silnik był ciepły- z rana pali jak należy-jak na stacji paliw zgasiłem to nie ma uproś -dopiero na popych odpalił. to było tuż po kupieniu R5 od radari -teraz juz miesiąc jeździ i nic takiego się nie dzieje. też ciekawe...
sebasport

Post autor: sebasport »

To dokrec mase ;-) Tez to przerabiałem :-)
Qucor

Post autor: Qucor »

Ja tam przy takich objawach musiałem wymienić rozrusznik był tak wyjechany w środku że nie dało się rady już nic zrobić...

180 zeta na allegro i jazda dalej bez problemików :mrgreen:
ODPOWIEDZ