Strona 1 z 3
regeneracja pompy hamulcowej
: 3 lutego 2008, 14:30
autor: lodoo
Czy oplaca sie regenerowac pompe hamulcowa, czy lepiej kupic nowa? jest to w miere prosta czynnosc? ceny zestawow do regeneracji sa bardzo zachecajace

szczegolnie w porownaniu do nowych pomp...
czy zywotnosc i jakosc pompy po regeneracji bedize taka sama jak nowej?
pytam bo nidy nie widzialem tego rozebranego i nie mam zielonego pojecia jak to jest zrobione
a chce robic bo wydawalo mi sie ze po wcisnieciu hamulca do oporu i trzymaniu pedal caly czas ale bardzo powoli wchodzi glebiej...
nigdy nie mialem problemu z hamowaniem i chce zeby tak pozostalo
jak ktos to robil to prosze o wszelkie rady, zformulowane tak dla zielonego w tych kwestiach

: 3 lutego 2008, 14:35
autor: 76stitch
naprawiałem pompę zestawem naprawczym ale to na długo nie zdaje egzaminu, zestaw naprawczy kosztuje ok.50-60zł. a nowiutka pompa z serwisu 107zł. A wiadomo co nowe to nowe.
: 3 lutego 2008, 15:59
autor: Arti
jak masz wżery w kadłubie pompy spowodowane higroskopijnością płynu hamulcowego
(zbyt długie okresy między wymianą płynu + zanieczyszczenia)
to psu na budę wymiana reperaturki
rozbierz, sprawdź i oceń
czasem nie warto...
: 3 lutego 2008, 17:51
autor: lodoo
ok dizeki
zestawy widizalem po niecale 20zl a pompy po troche ponad 100 wiec dlatego pytam...
jakby byo 60zl kontra 100 zl to bym sie nie zastanawial
a jescze spytam - czy jest do dostania zbiorniczek plynu nowy?? moze jest w zestawie nowej pompy??
: 3 lutego 2008, 19:06
autor: Arti
wydaje mi się że tak, ale głowy uciąć sobie nie dam...
: 3 lutego 2008, 19:55
autor: wsmpw
o lodo widze że chcesz taki ładny pewnie bialutki piękny jak będziesz zakładał to nowe żeby ładnie wyglądało
: 3 lutego 2008, 23:53
autor: lodoo
loduuuuuu

oo = U
nom, chce taki bialy nowy

i najchetniej chromowana pompe i serwo

: 4 lutego 2008, 08:07
autor: wsmpw
lodoo -uuu

tak właśnie myślałem tylko pompa nie wiadomo z czego zrobiona żeliwna czy jaka.. takto może dało by rade wypolerować jak by była stal
: 4 lutego 2008, 11:27
autor: lodoo
ale jesli to stal to napewno nie nierdzewna a troche plynu i gola stal i zaraz bedize rdzewialo

a pomalowac klarem nie pomaluje... serwo pomalowalem i caly lakier zlazi od plynu...
a tak chromik i jazda

ale zeliwo tez chya mozna chromowac, co nie??
: 4 lutego 2008, 12:42
autor: Karol
Chromowanie - pokrywanie przedmiotów metalowych i z tworzyw sztucznych powłoką chromową. Chromowanie stosuje się w celu zwiększenia odporności na zużycie, podniesienia własności termicznych lub dla ozdoby. Chromowanie wykonuje się najczęściej metodami elektrolitycznymi.
Proces prowadzony jest w temperaturze 900-1050°C przez 3-12 godzin w różnego rodzaju ośrodkach (kąpielowe, proszkowe, gazowe). Stosuje się na materiały do pracy na zimno i gorąco, na części maszyn dla przemysłu spożywczego.
Chromowanie elektrolityczne jest przeprowadzane w wannach wypełnionych roztworami soli chromu, podgrzanymi do kilkudziesięciu - kilkuset stopni celsjusza, w których zanurza się przedmiot poddawany pokrywaniu chromem.
: 4 lutego 2008, 12:48
autor: lodoo
no to to ja wiem

pytlaem czy mozna chromowac zeliwo a nie co to jest chromowanie

: 5 lutego 2008, 00:02
autor: Karol
no to ja Ci napisałem co o tym sądzi wikipedia
raczej się da chromować żeliwo

jest to materiał metalowy, jakby nie było

: 5 lutego 2008, 00:39
autor: lodoo
wyslalem zapytanie do kolesia co chromuje rozne rzeczy.... odpisal
"pompy nie pochromuje, to zeliwo"
: 5 lutego 2008, 10:30
autor: Karol
sprawdziłem w mądrej książce: "Materiały inżynierskie i projektowanie materiałowe" prof. L.A. Dobrzańskiego.
Chromuje się stale, a żeliwo ma za dużo węgla żeby je chromować
sory, za wprowadzanie w błąd przez wikipedię..

: 5 lutego 2008, 12:19
autor: lodoo
no i wszystko jasne.... szkoda....
ale jak kurde wyjasnic to:
robia pompy z czegos innego jak zeliwo??
a co powie zeliwo jak jewypoleruje i zostawie niezabezpieczone??
