Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

regeneracja pompy hamulcowej

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

regeneracja pompy hamulcowej

Post autor: lodoo »

Czy oplaca sie regenerowac pompe hamulcowa, czy lepiej kupic nowa? jest to w miere prosta czynnosc? ceny zestawow do regeneracji sa bardzo zachecajace :-D szczegolnie w porownaniu do nowych pomp...
czy zywotnosc i jakosc pompy po regeneracji bedize taka sama jak nowej?

pytam bo nidy nie widzialem tego rozebranego i nie mam zielonego pojecia jak to jest zrobione :-D

a chce robic bo wydawalo mi sie ze po wcisnieciu hamulca do oporu i trzymaniu pedal caly czas ale bardzo powoli wchodzi glebiej...
nigdy nie mialem problemu z hamowaniem i chce zeby tak pozostalo :-D

jak ktos to robil to prosze o wszelkie rady, zformulowane tak dla zielonego w tych kwestiach :-D
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1367
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

naprawiałem pompę zestawem naprawczym ale to na długo nie zdaje egzaminu, zestaw naprawczy kosztuje ok.50-60zł. a nowiutka pompa z serwisu 107zł. A wiadomo co nowe to nowe.
Arti

Post autor: Arti »

jak masz wżery w kadłubie pompy spowodowane higroskopijnością płynu hamulcowego
(zbyt długie okresy między wymianą płynu + zanieczyszczenia)
to psu na budę wymiana reperaturki
rozbierz, sprawdź i oceń
czasem nie warto...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ok dizeki

zestawy widizalem po niecale 20zl a pompy po troche ponad 100 wiec dlatego pytam...
jakby byo 60zl kontra 100 zl to bym sie nie zastanawial ;-)

a jescze spytam - czy jest do dostania zbiorniczek plynu nowy?? moze jest w zestawie nowej pompy??
Arti

Post autor: Arti »

wydaje mi się że tak, ale głowy uciąć sobie nie dam...
wsmpw

Post autor: wsmpw »

o lodo widze że chcesz taki ładny pewnie bialutki piękny jak będziesz zakładał to nowe żeby ładnie wyglądało
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

loduuuuuu => oo = U ;-)

nom, chce taki bialy nowy :-D
i najchetniej chromowana pompe i serwo :-D
wsmpw

Post autor: wsmpw »

lodoo -uuu :mrgreen: tak właśnie myślałem tylko pompa nie wiadomo z czego zrobiona żeliwna czy jaka.. takto może dało by rade wypolerować jak by była stal
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ale jesli to stal to napewno nie nierdzewna a troche plynu i gola stal i zaraz bedize rdzewialo ;-) a pomalowac klarem nie pomaluje... serwo pomalowalem i caly lakier zlazi od plynu...
a tak chromik i jazda :-D
ale zeliwo tez chya mozna chromowac, co nie??
Karol

Post autor: Karol »

Chromowanie - pokrywanie przedmiotów metalowych i z tworzyw sztucznych powłoką chromową. Chromowanie stosuje się w celu zwiększenia odporności na zużycie, podniesienia własności termicznych lub dla ozdoby. Chromowanie wykonuje się najczęściej metodami elektrolitycznymi.

Proces prowadzony jest w temperaturze 900-1050°C przez 3-12 godzin w różnego rodzaju ośrodkach (kąpielowe, proszkowe, gazowe). Stosuje się na materiały do pracy na zimno i gorąco, na części maszyn dla przemysłu spożywczego.


Chromowanie elektrolityczne jest przeprowadzane w wannach wypełnionych roztworami soli chromu, podgrzanymi do kilkudziesięciu - kilkuset stopni celsjusza, w których zanurza się przedmiot poddawany pokrywaniu chromem.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no to to ja wiem :-D pytlaem czy mozna chromowac zeliwo a nie co to jest chromowanie :-P
Karol

Post autor: Karol »

no to ja Ci napisałem co o tym sądzi wikipedia :P

raczej się da chromować żeliwo ;) jest to materiał metalowy, jakby nie było ;)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

wyslalem zapytanie do kolesia co chromuje rozne rzeczy.... odpisal

"pompy nie pochromuje, to zeliwo"
Karol

Post autor: Karol »

sprawdziłem w mądrej książce: "Materiały inżynierskie i projektowanie materiałowe" prof. L.A. Dobrzańskiego.

Chromuje się stale, a żeliwo ma za dużo węgla żeby je chromować ;)

sory, za wprowadzanie w błąd przez wikipedię.. ;)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no i wszystko jasne.... szkoda....

ale jak kurde wyjasnic to:

Obrazek

robia pompy z czegos innego jak zeliwo?? :-D

a co powie zeliwo jak jewypoleruje i zostawie niezabezpieczone?? :-D
ODPOWIEDZ