Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

edytowanie softa w kompie od reni

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

karo3003

edytowanie softa w kompie od reni

Post autor: karo3003 »

witam

mam pytanie, czy ktoś ma potrzebny sprzęt do edytowania softa sterujacego wtryskiem w reni ??? i czy istnieją jakieś urządzenia które podają aktualne spalanie, średnie spalanie, skład mieszanki i tego typu rzeczy ???

pozdrawiam
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

nie da sie edytowac softa "z zewnatrz", trzeba wylutowaywac kosc i przeprogramowywac...

sposob garazowy takiego "tuningu" dajacy w sumie takie same efekty...
1. oszukanie czujnika temperatury opornikiem
2. przyspieszenie zaplonu poprzez przestawienie czujnika na wale

w sumie nic innego w silniku wolnosacym nie da sie zmienic w komputerze jak mape zaplonu i paliwa :-)

jakies komputerki do spalania sa, mozna nawet wykonac samemu w dosc prosty sposob, trzeba tylko znac wydajnosc wtryskiwacza... w jakichs jednostkach objetosci na jakas jednostke czasu...

jesli chcialbys to w R11 chyba byly i w R19.... oraz lepszych - ale pewnie bedize potrzebny inny komputer i troche wiecej osprzetu... (elektroniczny pomiar predkosci/obrotow kola, pomiar czasu otwarcia wtrysku.,.. no i wtryski musza miec taka sama wydajnosc)
karo3003

Post autor: karo3003 »

hmm no bo w sumie po co pytam... mianowicie chciałbym sprawdzić czy aby komputer dobrze dobiera skład mieszanki... piątka pali mi już mniej ale dalej za dużo, 8 litrów po trasie to porażka ( a rura wydechowa czarna, osmolona)... a Lodoo nie wiesz jak sprawdzić czy te dwa czujniki w kolektorze ssącym są sprawne ??? i tak na marginesie to po co sa aż dwa ??? sonda jest ok, także chyba tu muszę szukać przyczyny...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

to najprosciej podpiac czujnik AFR.... albo poprostu miernik elektryczny pod sonde... napiecie powinno skakac i srednio byc okolo 0,5V
jak miernik kijowy to nei nadazy z pokazywaniem.... oze byc tez oscyloskop :-D wtedy czarno na bialym widac przebieg :-D
żuwik

Post autor: żuwik »

Koło 0,8V i mierzenie miernikiem ma tylko taki sens, że można sprawdzić czy wogóle działa. Może również działać, ale źle...

Komputer na pewno podaje dobrze paliwo. Do warunków, jakie ma. Sprawdź czy masz podpięte podciśnienie do modułu i czy jest szczelne. Jak tak, to podjedź na analizator i sprawdź lambdę przy wyższych obrotach. Jeśli faktycznie będzie poniżej 1, trzeba się będzie zainteresować czujnikiem temperatury płynu chłodniczego. Możesz ewentualnie jeszcze zdjąć puszkę filtra i popatrzyć koło wtryskiwacza - powinna tam być zaplombowana regulacja ciśnienia paliwa. Głowy nie daję, bo nie bawiłem się tym silnikiem, ale pewnie tam będzie. Jeśli plomby nie ma - może jakiś profesjonalny tuner się bawił. Więcej mi do głowy nie przychodzi. Podstawą sprawdzić, czy faktycznie problemem jest ilość podawanego paliwa.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

0,8 wartosci maksymalnej...
0,5 sredniej - do zmierzenia miernikiem (jakims zwyczajnym tanim miernikiem), ustawionym na napiecie stale...
Obrazek

najlepiej oscyloskop...

moze to byc oczywiscie wina czujnikow... i komp zle steruje paliwkiem...
karo3003

Post autor: karo3003 »

a jest jakiś taki wskaźnik do zamontowania w kokpicie (np. jak obrotomierz) który wskazuje napięcie sondy :?: żeby można było w dowolnej chwili obczaić czy wszystko ok... bo ja już dwie sondy wymieniłem, nie podziałały długo :-?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

mowilem... wskaznik AFR... ale to droga zabawa...

najlepiej takie cos ;-) tanie i powinno dizalac... sam kupilem ale jeszcze nie uzywalem...

http://www.allegro.pl/item300908132_cie ... niem_.html
karo3003

Post autor: karo3003 »

to jak podłączysz i będzie działał to daj znać to sobie zakupię :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no to tak za pare miesiecy.....
karo3003

Post autor: karo3003 »

hehe... no to chyba kupię w ciemno :mrgreen:
żuwik

Post autor: żuwik »

Lodoo nie wiem skąd masz ten wykresik, ale pamiętaj, że przypadkiem o sondzie lambda nieraz słyszałem.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

z googli... tak wyglada wykres standardowej waskopasmowej sondy.... ale w tym przypadku roznice sa na tyle male ze w sumie trudno okreslic ile ma dokladnie byc...
żuwik

Post autor: żuwik »

Ale ten wykres jest zrobiony w paincie.

Doczytałem, że dla R5 kole 600 jednak. Sonda dość szeroka jak na wąskopasmową. Bogata mieszanka od 625 do 1100mV.
karo3003

Post autor: karo3003 »

Lodoo pisze:2. przyspieszenie zaplonu poprzez przestawienie czujnika na wale
jak to zrobić :?:
ODPOWIEDZ