Strona 1 z 1
podłączenie dwufunkcyjnego czujnika oleju do zegarów ;)
: 27 października 2007, 17:52
autor: Karol
ostatnio dostałem czujnik ciśnienia i temperatury oleju do silnika GTT. wkręciłem go do bloku, dziurkę którą idzie olej do turbiny chyba zaślepiłem odpowiednim ślepym wężem z oczkiem na końcu.
i teraz pytanie, czy ktoś wie, jak to to podłączyć pod zegary z r19??

wiem, że to na bank kłopotliwe.
w zegarach mam dwu funkcyjny wskaźnik, tylko za chiny nie wiem, jak co do niego podłączyć.
teraz mam w czujniku podpiętą jedną nóżkę, i póki co to świeci mi tylko czerwona kontrolka oleju, zanim odpalę silnik.
wie ktoś, gdzie do licznika to trzeba podpiąć?? albo jaki kolor ma w wiązce za kostką w stronę zegarów ten kabelek?? bo wiązka silnika u mnie jest z GTL...
jak by mi ktoś pomógł, to przy okazji postawię dobre piwko za pomoc

: 27 października 2007, 23:30
autor: lodoo
wpisz w wyszukiwarce ZEGARY i gdzies powinienes znalezc schemat
kiedys zamieszczalem
zegary z R19 maja takie samo podlaczenie jak GTT/GTE
: 28 października 2007, 01:31
autor: Karol
dzięki

że podłączenie to samo, to wiem, bo spasowały beż żadnej przeróbki. chodziło mi o to, jak uniknąć puszczania dodatkowych kabli

chciałbym tego uniknąć, podpinając się z tym do wiązki

: 28 października 2007, 10:58
autor: lodoo
aaa
u no to juz zalezy jaka masz instalacje ale jak masz instalacje z gtt to poinny byc kabelki i wtyczki...
w zegaach masz dodatkowy wtyk taki pod obrotomierzem i to jest cos zwiazae z olejem ale co to nie wiem

: 28 października 2007, 11:51
autor: Karol
w tym problem że instalację z GTT mam tylko do kostki na nadkolu po stronie kierowcy. dalej, to co idzie do silnika to już zwykła instalacja z GTL. nic, będe szukał, te schematy, co sa gdzieś na forum, już mi coś podpowiedziały

: 28 października 2007, 13:55
autor: lodoo
no to musisz ciagnac kabelki..... nie ma wyjscia
: 28 października 2007, 17:37
autor: Karol
pociągnąłem kabel... i nic. nie działa

chyba jednak ten schemat nic mi nie da
a może on potrzebuje jakiegoś przekaźnika, czy innego dzieńdziolstwa

:P
: 29 października 2007, 18:56
autor: gufner
Ja w sprawie czujnika

Zakupilem nowke od Kidzia. I ma on działac tak, ze jak sie przekreci kluczyk w stacyjce to najpierw pokazuje poziom oleju. U mnie jedynie zaczynaja swiecic sie wskaznik smarowania i wskaznik poziomu oleju, ale wskazowka ani drgnie. Mam podpiete do czujnika dwa kabelki, brazowy i pomaranczowy. Po podpieciu pomaranczowego wlasnie zapalaja sie te kontrolki po przekreceniu kluczyka, jak podepne braz to nic sie nie dzieje

Pomaranczowy podlaczony do drugiego pina nic nie daje, nawet sie nie zaswiecaja. Wiec raczej on jest dobrze podpiety. Powedzcie no mi, moi drodzy ten braz to co to jest? Te kable sa jakos sprzężone z czujnikiem poziomu oleju w misce? Podeslijcie mi tez jakis schemacik

: 30 października 2007, 08:32
autor: Karol
no schemacik by się przydał. ja mam do jednej nóżki podpięte kontrolki od oleju, a od drugiej puściłem kabel do licznika, i tam jak go przytknę do którejś z nóżek, to pokazuje mi podświetlona skalę, i wskazówkę lekko nad dolną kreską. chyba za niskie mam takie ciśnienie na włączonym silniku, nie??
: 31 października 2007, 15:14
autor: Karol
nie kuma jednej sprawy. dlaczego wskaźnik na obydwu nóżkach pokazuje to samo?? to znaczy: podpiąłem do niego wskaźnik z VDO. wprawdzie od temperatury, ale zawsze

i nie ma znaczenia, do której z dwóch nóżek go podepnę. na obu wskazuje ciśnienie, bo w zależności od prędkości obrotowej silnika w miarę dynamicznie rośnie i spada...
nie kumam tego... ktoś ma jakiś pomysł?? to jest czujnik temperatury i ciśnienia, czy tylko ciśnienia??
: 31 października 2007, 18:33
autor: krulyk
gufner pisze:Ja w sprawie czujnika

Zakupilem nowke od Kidzia. I ma on działac tak, ze jak sie przekreci kluczyk w stacyjce to najpierw pokazuje poziom oleju. U mnie jedynie zaczynaja swiecic sie wskaznik smarowania i wskaznik poziomu oleju, ale wskazowka ani drgnie. Mam podpiete do czujnika dwa kabelki, brazowy i pomaranczowy. Po podpieciu pomaranczowego wlasnie zapalaja sie te kontrolki po przekreceniu kluczyka, jak podepne braz to nic sie nie dzieje

Pomaranczowy podlaczony do drugiego pina nic nie daje, nawet sie nie zaswiecaja. Wiec raczej on jest dobrze podpiety. Powedzcie no mi, moi drodzy ten braz to co to jest? Te kable sa jakos sprzężone z czujnikiem poziomu oleju w misce? Podeslijcie mi tez jakis schemacik

mówilem sprawdź zegary najpierw strasznie to pada jaegerach
a czujnik poziomu oleju masz w misce i czy jest podłączony?
w gte czujnik poziomu oleju jest w misce i oddzielny z tyłu silnika do ciśnienia
: 15 grudnia 2007, 18:07
autor: re5pect80
Karol pisze:no schemacik by się przydał. ja mam do jednej nóżki podpięte kontrolki od oleju, a od drugiej puściłem kabel do licznika, i tam jak go przytknę do którejś z nóżek, to pokazuje mi podświetlona skalę, i wskazówkę lekko nad dolną kreską. chyba za niskie mam takie ciśnienie na włączonym silniku, nie??
witam ten wskaznik nie bedzie pokazywal cisnienia oleju . ja w orginale w 1.7 GTX mialem tak : przekrecam stacyjke i pokazuje poziom oleju a po odpaleniu opada na zielona skale na dole , chyba na znak ze wszystko ok . bez oleju nie odpalalem i nie wiem co wtedy pokazuje

: 17 grudnia 2007, 08:50
autor: krulyk
re5pect80 pisze:Karol pisze:no schemacik by się przydał. ja mam do jednej nóżki podpięte kontrolki od oleju, a od drugiej puściłem kabel do licznika, i tam jak go przytknę do którejś z nóżek, to pokazuje mi podświetlona skalę, i wskazówkę lekko nad dolną kreską. chyba za niskie mam takie ciśnienie na włączonym silniku, nie??
witam ten wskaznik nie bedzie pokazywal cisnienia oleju . ja w orginale w 1.7 GTX mialem tak : przekrecam stacyjke i pokazuje poziom oleju a po odpaleniu opada na zielona skale na dole , chyba na znak ze wszystko ok . bez oleju nie odpalalem i nie wiem co wtedy pokazuje

W gtx nie będzie pokazywał ciśnienia ta opcja występuje tylko w gtt i gte.