Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

podłączenie dwufunkcyjnego czujnika oleju do zegarów ;)

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Karol

podłączenie dwufunkcyjnego czujnika oleju do zegarów ;)

Post autor: Karol »

ostatnio dostałem czujnik ciśnienia i temperatury oleju do silnika GTT. wkręciłem go do bloku, dziurkę którą idzie olej do turbiny chyba zaślepiłem odpowiednim ślepym wężem z oczkiem na końcu.

i teraz pytanie, czy ktoś wie, jak to to podłączyć pod zegary z r19?? ;) wiem, że to na bank kłopotliwe.

w zegarach mam dwu funkcyjny wskaźnik, tylko za chiny nie wiem, jak co do niego podłączyć.

teraz mam w czujniku podpiętą jedną nóżkę, i póki co to świeci mi tylko czerwona kontrolka oleju, zanim odpalę silnik.

wie ktoś, gdzie do licznika to trzeba podpiąć?? albo jaki kolor ma w wiązce za kostką w stronę zegarów ten kabelek?? bo wiązka silnika u mnie jest z GTL... :(

jak by mi ktoś pomógł, to przy okazji postawię dobre piwko za pomoc ;)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

wpisz w wyszukiwarce ZEGARY i gdzies powinienes znalezc schemat
kiedys zamieszczalem
zegary z R19 maja takie samo podlaczenie jak GTT/GTE
Karol

Post autor: Karol »

dzięki ;) że podłączenie to samo, to wiem, bo spasowały beż żadnej przeróbki. chodziło mi o to, jak uniknąć puszczania dodatkowych kabli ;) chciałbym tego uniknąć, podpinając się z tym do wiązki ;)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

aaa

u no to juz zalezy jaka masz instalacje ale jak masz instalacje z gtt to poinny byc kabelki i wtyczki...

w zegaach masz dodatkowy wtyk taki pod obrotomierzem i to jest cos zwiazae z olejem ale co to nie wiem :-D
Karol

Post autor: Karol »

w tym problem że instalację z GTT mam tylko do kostki na nadkolu po stronie kierowcy. dalej, to co idzie do silnika to już zwykła instalacja z GTL. nic, będe szukał, te schematy, co sa gdzieś na forum, już mi coś podpowiedziały ;)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no to musisz ciagnac kabelki..... nie ma wyjscia
Karol

Post autor: Karol »

pociągnąłem kabel... i nic. nie działa :( chyba jednak ten schemat nic mi nie da ;)

a może on potrzebuje jakiegoś przekaźnika, czy innego dzieńdziolstwa ??:P
gufner

Post autor: gufner »

Ja w sprawie czujnika :-) Zakupilem nowke od Kidzia. I ma on działac tak, ze jak sie przekreci kluczyk w stacyjce to najpierw pokazuje poziom oleju. U mnie jedynie zaczynaja swiecic sie wskaznik smarowania i wskaznik poziomu oleju, ale wskazowka ani drgnie. Mam podpiete do czujnika dwa kabelki, brazowy i pomaranczowy. Po podpieciu pomaranczowego wlasnie zapalaja sie te kontrolki po przekreceniu kluczyka, jak podepne braz to nic sie nie dzieje :-( Pomaranczowy podlaczony do drugiego pina nic nie daje, nawet sie nie zaswiecaja. Wiec raczej on jest dobrze podpiety. Powedzcie no mi, moi drodzy ten braz to co to jest? Te kable sa jakos sprzężone z czujnikiem poziomu oleju w misce? Podeslijcie mi tez jakis schemacik :-D
Karol

Post autor: Karol »

no schemacik by się przydał. ja mam do jednej nóżki podpięte kontrolki od oleju, a od drugiej puściłem kabel do licznika, i tam jak go przytknę do którejś z nóżek, to pokazuje mi podświetlona skalę, i wskazówkę lekko nad dolną kreską. chyba za niskie mam takie ciśnienie na włączonym silniku, nie??
Karol

Post autor: Karol »

nie kuma jednej sprawy. dlaczego wskaźnik na obydwu nóżkach pokazuje to samo?? to znaczy: podpiąłem do niego wskaźnik z VDO. wprawdzie od temperatury, ale zawsze ;) i nie ma znaczenia, do której z dwóch nóżek go podepnę. na obu wskazuje ciśnienie, bo w zależności od prędkości obrotowej silnika w miarę dynamicznie rośnie i spada... :roll:

nie kumam tego... ktoś ma jakiś pomysł?? to jest czujnik temperatury i ciśnienia, czy tylko ciśnienia??
Awatar użytkownika
krulyk
Posty: 839
Rejestracja: 3 lutego 2010, 17:12
Lokalizacja: Warszaw

Post autor: krulyk »

gufner pisze:Ja w sprawie czujnika :-) Zakupilem nowke od Kidzia. I ma on działac tak, ze jak sie przekreci kluczyk w stacyjce to najpierw pokazuje poziom oleju. U mnie jedynie zaczynaja swiecic sie wskaznik smarowania i wskaznik poziomu oleju, ale wskazowka ani drgnie. Mam podpiete do czujnika dwa kabelki, brazowy i pomaranczowy. Po podpieciu pomaranczowego wlasnie zapalaja sie te kontrolki po przekreceniu kluczyka, jak podepne braz to nic sie nie dzieje :-( Pomaranczowy podlaczony do drugiego pina nic nie daje, nawet sie nie zaswiecaja. Wiec raczej on jest dobrze podpiety. Powedzcie no mi, moi drodzy ten braz to co to jest? Te kable sa jakos sprzężone z czujnikiem poziomu oleju w misce? Podeslijcie mi tez jakis schemacik :-D
mówilem sprawdź zegary najpierw strasznie to pada jaegerach
a czujnik poziomu oleju masz w misce i czy jest podłączony?
w gte czujnik poziomu oleju jest w misce i oddzielny z tyłu silnika do ciśnienia
re5pect80

Post autor: re5pect80 »

Karol pisze:no schemacik by się przydał. ja mam do jednej nóżki podpięte kontrolki od oleju, a od drugiej puściłem kabel do licznika, i tam jak go przytknę do którejś z nóżek, to pokazuje mi podświetlona skalę, i wskazówkę lekko nad dolną kreską. chyba za niskie mam takie ciśnienie na włączonym silniku, nie??
witam ten wskaznik nie bedzie pokazywal cisnienia oleju . ja w orginale w 1.7 GTX mialem tak : przekrecam stacyjke i pokazuje poziom oleju a po odpaleniu opada na zielona skale na dole , chyba na znak ze wszystko ok . bez oleju nie odpalalem i nie wiem co wtedy pokazuje :)
Awatar użytkownika
krulyk
Posty: 839
Rejestracja: 3 lutego 2010, 17:12
Lokalizacja: Warszaw

Post autor: krulyk »

re5pect80 pisze:
Karol pisze:no schemacik by się przydał. ja mam do jednej nóżki podpięte kontrolki od oleju, a od drugiej puściłem kabel do licznika, i tam jak go przytknę do którejś z nóżek, to pokazuje mi podświetlona skalę, i wskazówkę lekko nad dolną kreską. chyba za niskie mam takie ciśnienie na włączonym silniku, nie??
witam ten wskaznik nie bedzie pokazywal cisnienia oleju . ja w orginale w 1.7 GTX mialem tak : przekrecam stacyjke i pokazuje poziom oleju a po odpaleniu opada na zielona skale na dole , chyba na znak ze wszystko ok . bez oleju nie odpalalem i nie wiem co wtedy pokazuje :)
W gtx nie będzie pokazywał ciśnienia ta opcja występuje tylko w gtt i gte.
ODPOWIEDZ