Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
wyciek płynu chłodzącego z układu
Moderator: Moderatorzy
wyciek płynu chłodzącego z układu
Powiedzcie mi jak wyczaic miejsce z kąd mi kapie płyn, jak jadę to czuć w samochodzie płyn taki co dopiero odparował, otwieram maske patrze po przewodach niby syche a widze że go troche ubywa, i rano mam małe problemy z odpaleniem tak jakby świeca była mokra silnik trochę kuleje, pochodzi dosłownie 15-20 sekund i zaczyna równo pracować
Odpalanie autka do plynu to chyba nijak sie ma. Jakbys mial uszczelke wywalona to pewnie juz by nie odpalil, a jesli udaloby mu sie zagadac, usłyszal bys ze cos nie tak jest 
Jak czujesz w kabinie opary plynu sprawdz czy ci nie przecieka nagrzewnica. Najlatwiej wsadzic palucha w miejsce gdzie wchodza z komory przewody doprowadzajace plyn do nagrzewnicy i wyczowac czy jest mokro na nich, oraz na obudowie na dole nagrzewnicy. Aby upewnic sie czy masz usczelke pod glowica oki, wystarczy odpalic autko i po pewnym czasie jak pochodzi odkrecic korek od zbiorniczka wyrownawczego. Jak uslyszysz bul bul psyt, buch, trach i chlapnie ci woda w twarz znaczy ze uwalona uszczelka
Jak ani jedno ani drugie to kledz sie pod autko i szukaj
No inaczej nie da rady.
Tak to bym widzial

Jak czujesz w kabinie opary plynu sprawdz czy ci nie przecieka nagrzewnica. Najlatwiej wsadzic palucha w miejsce gdzie wchodza z komory przewody doprowadzajace plyn do nagrzewnicy i wyczowac czy jest mokro na nich, oraz na obudowie na dole nagrzewnicy. Aby upewnic sie czy masz usczelke pod glowica oki, wystarczy odpalic autko i po pewnym czasie jak pochodzi odkrecic korek od zbiorniczka wyrownawczego. Jak uslyszysz bul bul psyt, buch, trach i chlapnie ci woda w twarz znaczy ze uwalona uszczelka

Jak ani jedno ani drugie to kledz sie pod autko i szukaj

Tak to bym widzial

Silnik kuleje przyczyn może być wiele.
Co do układu chłodzenia spróbuj porządnie odpowietrzyć
Korka w chłodnicy absolutnie nie odkręcasz.
Odłączasz zbiornik wyrównawczy podnosisz go powyżej silnika,
lejesz płyn do kreski max.
Odkręcasz odpowietrznik na najgróbszym wężu czekasz aż będzie lał się sam płyn bez bąbli powietrza.
Zakręcasz odpowietrznik
Teraz kolej na dwa pozostałe odpowietrzniki postępujemy w ten sam sposób.
Mocujesz zbiornik wyrównawczy na swoim miejscu i zakręcasz.
Dolewasz płyn do kreski max.
Dopiero teraz odpalasz silnik musi się porządnie zagrzać, aż włączy się wentylator.
Wyłączasz silnik
Czekasz aż ostygnie, przynajmniej 20min. Jak nie chcesz mieć nieprzyjemności nie odkręcaj podczas pracy silnika żadnych odpowietrznikow nie radzę też tego nawet jak stoi zagrzany.
Podnosisz znów zbiornik wyrównawczy odkręcasz i po kolei odpowietrzasz - odpowietrzniki w kolejności jak poprzednio opisałem.
Mocujesz zbiornik na swoim miejscu lejesz płyn do kreski max. zakręcasz. Masz już prawidłowo odpowietrzony układ.
Jak silnik jest gorący/ zimny w zbiorniku poziom płynu będzie się wachał ale jak masz poniżej min to jest coś nie tak, jak wywala sporo pow max masz źle odpowietrzony układ
Pisałeś że w kabinie czuć więc jeśli po odpowietrzeniu okaże się że płyn ci ubywa
czeka cię sporo roboty żeby dostać się do nagrzewnicy, musisz zdjąć wszystkie plastiki.
Na zewnątrz jak chcesz sprawdzić szczelność układu najlepiej pod rozgrzanym silnikiem rozłożyć pełno gazet i zobaczysz gdzie kapie.
Gdyby uszczelka była walnięta napewno byś to odczuł.
- Jeśli woda by się dostała do cylindrów z rury leciał by bardzo jasny biały dym
- Olej byłby w "kropki" a rozgrzany szarawy mętny
No i z takim silnikiem raczej nie dało by się jeździć
Co do układu chłodzenia spróbuj porządnie odpowietrzyć
Korka w chłodnicy absolutnie nie odkręcasz.
Odłączasz zbiornik wyrównawczy podnosisz go powyżej silnika,
lejesz płyn do kreski max.
Odkręcasz odpowietrznik na najgróbszym wężu czekasz aż będzie lał się sam płyn bez bąbli powietrza.
Zakręcasz odpowietrznik
Teraz kolej na dwa pozostałe odpowietrzniki postępujemy w ten sam sposób.
Mocujesz zbiornik wyrównawczy na swoim miejscu i zakręcasz.
Dolewasz płyn do kreski max.
Dopiero teraz odpalasz silnik musi się porządnie zagrzać, aż włączy się wentylator.
Wyłączasz silnik
Czekasz aż ostygnie, przynajmniej 20min. Jak nie chcesz mieć nieprzyjemności nie odkręcaj podczas pracy silnika żadnych odpowietrznikow nie radzę też tego nawet jak stoi zagrzany.
Podnosisz znów zbiornik wyrównawczy odkręcasz i po kolei odpowietrzasz - odpowietrzniki w kolejności jak poprzednio opisałem.
Mocujesz zbiornik na swoim miejscu lejesz płyn do kreski max. zakręcasz. Masz już prawidłowo odpowietrzony układ.
Jak silnik jest gorący/ zimny w zbiorniku poziom płynu będzie się wachał ale jak masz poniżej min to jest coś nie tak, jak wywala sporo pow max masz źle odpowietrzony układ
Pisałeś że w kabinie czuć więc jeśli po odpowietrzeniu okaże się że płyn ci ubywa
czeka cię sporo roboty żeby dostać się do nagrzewnicy, musisz zdjąć wszystkie plastiki.
Na zewnątrz jak chcesz sprawdzić szczelność układu najlepiej pod rozgrzanym silnikiem rozłożyć pełno gazet i zobaczysz gdzie kapie.
Gdyby uszczelka była walnięta napewno byś to odczuł.
- Jeśli woda by się dostała do cylindrów z rury leciał by bardzo jasny biały dym
- Olej byłby w "kropki" a rozgrzany szarawy mętny
No i z takim silnikiem raczej nie dało by się jeździć
Kontynuje temat chce kupic chłodnice bo moja zaczeła sie pocic mam do wyboru kupienie nówki lub używanej która jest jeszcze w innym samochodzie dokładnie taka sama jak moja od 1.4. powiedzcie na co zwracac uwaę przy kupnie używanej.
powiem że zależy mi na czasie musze pojąć decyzję najpóźniej jutro.
Nowa ma kosztować 220 -270zł. a używana 120zł. z wymianą.
powiem że zależy mi na czasie musze pojąć decyzję najpóźniej jutro.
Nowa ma kosztować 220 -270zł. a używana 120zł. z wymianą.