Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
łańcuszek rozrządu
Moderator: Moderatorzy
łańcuszek rozrządu
chodzi mi o łańcuszek a konkretnie o to czy w razie zerwania go zrobi sie w silniku młyn czy tylko przestanie silniczek szłać? ostatnio coś mi coraz bradziej dzwoni jak pociągne renie do wyższych obrotów, zawory niedawno ustawiałem wiec przypuszczam że to łańcuszek ale czy jego zerwanie grozi jakimiś większymi konsekwencjami? z góry dzieki za odpowiedz.
Z tego co mi wiadomo i co sobie wyobrazam jak sie zerwie lancuch to robi on ogromne zniszczenia. Poniewaz nadal silnik pracuje wiec kola zebate nadal sie obracaja mielac juz zerwany lanczuch, wiec napewno kolka do wymiany. Dodatkowo opilki zmielonego lancucha wpadaja kanalami do silnika razem z olejem. Masakra powstaje i kapitany, generalny, kosztowny remont. Lepiej wymieniac wtedy silnik
Jakos tak to bylo 


no dzieki wam za opinie i porady. pytałem dlatego bo słyszałme że istnieją silniki tak zwane kolizyjne czyli te w których robi sie młyn i take bez kolizyjne czyli że jak pierdzielnie rozrząd to poprosty silnik staje i tyle. czyli mówicie że lepiej wymienić, oj no ale koszt z tego co to piszecie to troche wysoki. a jakie prawdopodobieństwo że sie zerwie i po jakim przebiegu należało by go wymienić?
Silniki rodziny Cleon, czyli od 1.0 do 1.4 (bo zapewnie o nich piszesz, 1.7 były na pasku) są bezkolizyjne. Zawory NIE spotkają sie z tłokami i NIE będzie trzeba robić remontu. Ustawianie zaworów może nic nie dać jak długo stukały, mogły sie odkształcić, ponadto mogły porobić się wyżłobienia na dźwigienkach zaworowych przez co ustawianie zaworów jest pozorne.
Łańcuch zrywając się spada z kół i przy dużym niefarcie zniszczy zębatkę wału głównego, zębatki rozrządu raczej nie bo ona nie ma napędu. Ogniwa (choć nigdy nie widziałem żeby łańcuch rozpadł sie jak szyba) nie przejdą przez filtr oleju.
Łańcuch zrywając się spada z kół i przy dużym niefarcie zniszczy zębatkę wału głównego, zębatki rozrządu raczej nie bo ona nie ma napędu. Ogniwa (choć nigdy nie widziałem żeby łańcuch rozpadł sie jak szyba) nie przejdą przez filtr oleju.
Ale co ma uno do r5... Poza tym akurat silniki Fire są bezkolizyjne. Robiłeś czy patrzyłeś jak robią? Bo stażem pracy w tym wieku chyba nie tryskasz.
Nie kojarzę żadnego silnika Renault o pojemności 1.7 na łańcuchu (co nie znaczy że go nie ma). W R5 były montowane F2N i F3N, oba na pasku. Podaj kod silnika to się douczę.
Nie kojarzę żadnego silnika Renault o pojemności 1.7 na łańcuchu (co nie znaczy że go nie ma). W R5 były montowane F2N i F3N, oba na pasku. Podaj kod silnika to się douczę.
Ostatnio zmieniony 2 października 2007, 20:46 przez żuwik, łącznie zmieniany 2 razy.