Strona 1 z 2

wymiana wody

: 27 września 2007, 21:31
autor: makhi
Jak najprościej wymienić wodę w chłodnicy?
Mam strasznie brudną wode.Silni sie niegrzał do tej pory ale ... myśle że czas ją wymienić zwłaszcza że dużo teraz jeżdżę z przyczepą.

: 27 września 2007, 21:35
autor: supermonster
jak masz wode to źle. Nie wymieniaj wody na wode. Płyn chłodzący owszem...

W 1,7 odkręcasz najniższy wąż z chłodnicy i "woda" schodzi (odkręcasz też korek chłodnicy aby szybciej szło)

w 1,4 jest korek spustowy w bloku silnika - od strony rozrządu, w okolicach pompy wody (na klucz 11 mm), węże chłodnicy też warto ściągnąć.

: 27 września 2007, 21:38
autor: makhi
Pisząc woda miałem na myśli płyn.ile tego płynu potrzeba i zamykam temat.Dzięki za inf0.

: 27 września 2007, 21:40
autor: supermonster
kurcze nie jestem pewny - w GTE wlałem 7 litrów ale było pusto całkiem - w bloku, chłodnicy, wężach. Jak kupisz 5 litrów płynu i 2 litry destylowanej powinno Ci starczyć -a na zime chyba nie zaszkodzi takie rozcieńczenie. Ale głowy nie dam.

: 27 września 2007, 22:03
autor: makhi
no spoko dzięki.Mam 1,7 a u mnie w sklepie można na litry kupować więc nie będzie problemu.Zastanawiam sie czy to dobry pomysł:
po odkręceniu węża i korka przelać z wiaderko wody bo mam naprawdę brudny i rdzawy ten płyn w zbiorniku a dopiero po tym zalać właściwy płyn.

: 1 października 2007, 21:26
autor: bont
myśle że przpułkanie układu nie zaszkodzi, ja zawsze przy wymianie przepułjkiwałme układ wodą a dopiero potem świeży płyn.

: 18 października 2007, 18:48
autor: makhi
Przymierzam sie do wymiany płynu, ale nie widzę nigdzie niczego czym mógłbym odpowietrzyć chłodnice.Chce też ja trochę przepłukać.
Czy wystarczy że zdejmę najniżej umocowany wąż na chłodnicy, spuszczę płyn.
Przelej ze dwa wiaderka wody, poczekam az wszystko spłynie, założe spowrotem waż.
Naleje płyn.
Zakręce korek.
Włącze silnik i poczekam aż dmuchawa się włączy i ewentualnie doleje płynu.

Proszę o łopatologiczne instrukcje.
6 litrów wystarczy?

: 22 października 2007, 19:24
autor: makhi
kurcze zimno sie robi a ja dalej mam wode z płynem wymieszana.No to jak to jest z odpowietrzaniem jak nie mam żadnych zaworków.Proszę jak ktoś wie niech klika.

: 24 października 2007, 09:33
autor: lodoo
chlodnicy sie nie odpowietrza...
robisz to tylk ozaworkami na wezach.

zbiorniczek wody umiesc ja knajwyzej sie da i odkrec - silnik ma byc zgaszony, odpowietrzniki odkrecone
odkrec chlodnice (korek)
wlej do chlodnicy do pelna tak po korek i zakrec, wlej na maksa do zbiorniczka
jak zacznie uciekac przez odpowietrzniki to zakrec
odpal
czekaj...
od tej pory nie odkrecaj chlodnicy mozesz odkrecac odpowietrzniki i uzupelniac wode w zbiorniczku
i tyle
jak skonczysz to zakrec zbiorniczek i na miejsce go

: 24 października 2007, 16:28
autor: 76stitch
tylko on niema odpowietrzników na wężach i jak się do tego zabrać

: 24 października 2007, 18:16
autor: KinioPP
Można jeszcze podjechać pod coś stromego przednimi kołami, tak żeby korek chłodnicy był w najwyższym punkcie. Ojciec odpowietrzał tak ZXa i twierdził, że działa.

: 25 października 2007, 09:42
autor: lodoo
tyle ze w R5 nie wlewa sie plynu przez chlodnice a przez zbiorniczek...

ZX to nie R5... c=jesli cos dizla w jednym aucie nie musi dzialac w drugim...

jak nie ma odpowietrznikow to dupa blada... ktoredys musi powietrze uciec z rur.... trzeba kupic rurki z opowietrznikami albo zrobic rurki z gwintem metalowe (przelotki) z odpowietrznikami....

: 27 października 2007, 12:23
autor: kzapi
Wlasnie chce zmienic plyn chlodniczy w gte i czy musze rozgrzac silnik tak zeby sie otwarł termostat, bo chyba powinny byc 2 obiegi??? :-D

: 27 października 2007, 12:32
autor: kzapi
i czy na pewno tez nie ma jakiegos korka spustowego bo do weża na dole jest troche ciezki dostep- jest ciasno :-? ??

: 27 października 2007, 15:13
autor: KinioPP
No sama chłodnica tam korka nie ma tylko zbiornik wyrównawczy położony na tej wysokości. Odpowietrza się podobnie tylko nie można podnieść zbiorniczka tylko trzeba w niego "dmuchać". Chodzi mi tylko o otwarcie obiegu w najwyższym punkcie, po odpowietrzeniu zalania do pełna i zakręcić korek. Jak chłodnica będzie dużo wyżej od reszty to powinien się odpowietrzyć po jej otwarciu.