Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

wymiana wody

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

makhi

wymiana wody

Post autor: makhi »

Jak najprościej wymienić wodę w chłodnicy?
Mam strasznie brudną wode.Silni sie niegrzał do tej pory ale ... myśle że czas ją wymienić zwłaszcza że dużo teraz jeżdżę z przyczepą.
supermonster

Post autor: supermonster »

jak masz wode to źle. Nie wymieniaj wody na wode. Płyn chłodzący owszem...

W 1,7 odkręcasz najniższy wąż z chłodnicy i "woda" schodzi (odkręcasz też korek chłodnicy aby szybciej szło)

w 1,4 jest korek spustowy w bloku silnika - od strony rozrządu, w okolicach pompy wody (na klucz 11 mm), węże chłodnicy też warto ściągnąć.
makhi

Post autor: makhi »

Pisząc woda miałem na myśli płyn.ile tego płynu potrzeba i zamykam temat.Dzięki za inf0.
supermonster

Post autor: supermonster »

kurcze nie jestem pewny - w GTE wlałem 7 litrów ale było pusto całkiem - w bloku, chłodnicy, wężach. Jak kupisz 5 litrów płynu i 2 litry destylowanej powinno Ci starczyć -a na zime chyba nie zaszkodzi takie rozcieńczenie. Ale głowy nie dam.
makhi

Post autor: makhi »

no spoko dzięki.Mam 1,7 a u mnie w sklepie można na litry kupować więc nie będzie problemu.Zastanawiam sie czy to dobry pomysł:
po odkręceniu węża i korka przelać z wiaderko wody bo mam naprawdę brudny i rdzawy ten płyn w zbiorniku a dopiero po tym zalać właściwy płyn.
bont

Post autor: bont »

myśle że przpułkanie układu nie zaszkodzi, ja zawsze przy wymianie przepułjkiwałme układ wodą a dopiero potem świeży płyn.
makhi

Post autor: makhi »

Przymierzam sie do wymiany płynu, ale nie widzę nigdzie niczego czym mógłbym odpowietrzyć chłodnice.Chce też ja trochę przepłukać.
Czy wystarczy że zdejmę najniżej umocowany wąż na chłodnicy, spuszczę płyn.
Przelej ze dwa wiaderka wody, poczekam az wszystko spłynie, założe spowrotem waż.
Naleje płyn.
Zakręce korek.
Włącze silnik i poczekam aż dmuchawa się włączy i ewentualnie doleje płynu.

Proszę o łopatologiczne instrukcje.
6 litrów wystarczy?
makhi

Post autor: makhi »

kurcze zimno sie robi a ja dalej mam wode z płynem wymieszana.No to jak to jest z odpowietrzaniem jak nie mam żadnych zaworków.Proszę jak ktoś wie niech klika.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

chlodnicy sie nie odpowietrza...
robisz to tylk ozaworkami na wezach.

zbiorniczek wody umiesc ja knajwyzej sie da i odkrec - silnik ma byc zgaszony, odpowietrzniki odkrecone
odkrec chlodnice (korek)
wlej do chlodnicy do pelna tak po korek i zakrec, wlej na maksa do zbiorniczka
jak zacznie uciekac przez odpowietrzniki to zakrec
odpal
czekaj...
od tej pory nie odkrecaj chlodnicy mozesz odkrecac odpowietrzniki i uzupelniac wode w zbiorniczku
i tyle
jak skonczysz to zakrec zbiorniczek i na miejsce go
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1367
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

tylko on niema odpowietrzników na wężach i jak się do tego zabrać
KinioPP

Post autor: KinioPP »

Można jeszcze podjechać pod coś stromego przednimi kołami, tak żeby korek chłodnicy był w najwyższym punkcie. Ojciec odpowietrzał tak ZXa i twierdził, że działa.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

tyle ze w R5 nie wlewa sie plynu przez chlodnice a przez zbiorniczek...

ZX to nie R5... c=jesli cos dizla w jednym aucie nie musi dzialac w drugim...

jak nie ma odpowietrznikow to dupa blada... ktoredys musi powietrze uciec z rur.... trzeba kupic rurki z opowietrznikami albo zrobic rurki z gwintem metalowe (przelotki) z odpowietrznikami....
kzapi

Post autor: kzapi »

Wlasnie chce zmienic plyn chlodniczy w gte i czy musze rozgrzac silnik tak zeby sie otwarł termostat, bo chyba powinny byc 2 obiegi??? :-D
kzapi

Post autor: kzapi »

i czy na pewno tez nie ma jakiegos korka spustowego bo do weża na dole jest troche ciezki dostep- jest ciasno :-? ??
KinioPP

Post autor: KinioPP »

No sama chłodnica tam korka nie ma tylko zbiornik wyrównawczy położony na tej wysokości. Odpowietrza się podobnie tylko nie można podnieść zbiorniczka tylko trzeba w niego "dmuchać". Chodzi mi tylko o otwarcie obiegu w najwyższym punkcie, po odpowietrzeniu zalania do pełna i zakręcić korek. Jak chłodnica będzie dużo wyżej od reszty to powinien się odpowietrzyć po jej otwarciu.
Ostatnio zmieniony 29 października 2007, 23:01 przez KinioPP, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ