Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Kontrolka ciśnienia oleju oraz wskażnik
Moderator: Moderatorzy
Kontrolka ciśnienia oleju oraz wskażnik
Mam problemik. a mianowicie w mojej reni 1.1 poprzedni właściciel zmienił zegary na nowsze z obrotomierzem i teraz tak: na zegarach pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem znajdują sie dwa małe zegary - jeden temperatura a drugi właśnie nie wiem. Myślałem że to ciśnienie oleju ale dziś na necie wyczytałem że to może być poziom oleju. Jeśli tak to powiedzcie jak to podłączyć by działało - fajnie jakby ktoś miał schemat instalacji. Druga sprawa czy potrzebuję wymienić czujnik ciśnienia oleju ( mam na jeden kabelek a el_Palindo mi kiedyś mówił że chyba musi być na dwa kabelki??)by to chodziło czy trzeba kupić jakiś nowy do poziomu oleju i gdzie go wtedy zamontować - czy sie da w ogóle w tym silniku taki manewr zrobić??
w 1,1 oleju nie odpalisz na zegarach 
wskaznikow byly 2 rodzaje
1. pokazywal tylko poziom oleju po wlaczeniu zaplonu i po odpaleniu auta opadal na zero
2. pokazywal poziom oleju po wlaczeniu zaplonu a po odpaleniu cisnienie oleju
do cisnienia jest potrzebny czujnik cisnienia plynnie dzialajacy - brak w 1,1 i w 1,4 - trzaebaby zaadoptowac pewnie z GTTurbo....
do poziomu jest potrzebny czujnik w misce olejowej - taki patyk wkrecany
brak w 1,1 i w 1,4, ale z tego co pamietam to jest na niego miejsce w bloku przy misce zaslepione sruba w ktora mozna go wkrecic... skad go wziac?? nie wiem
nie kojarze czy GTT ma czy nie... moze pasuje z 1,7... ale tak czy inaczej nie oplaca sie bo pokazuje cuda...
potrzebna jest tez instalacja z dodatkowym kabelkiem z 2-pinowa wtyczka podlaczana do zegarow - aby to zatrybilo
a ten czujnik o ktorym mowisz to dokaldnie tak jak pisze el_palindo

wskaznikow byly 2 rodzaje
1. pokazywal tylko poziom oleju po wlaczeniu zaplonu i po odpaleniu auta opadal na zero
2. pokazywal poziom oleju po wlaczeniu zaplonu a po odpaleniu cisnienie oleju
do cisnienia jest potrzebny czujnik cisnienia plynnie dzialajacy - brak w 1,1 i w 1,4 - trzaebaby zaadoptowac pewnie z GTTurbo....
do poziomu jest potrzebny czujnik w misce olejowej - taki patyk wkrecany


potrzebna jest tez instalacja z dodatkowym kabelkiem z 2-pinowa wtyczka podlaczana do zegarow - aby to zatrybilo

a ten czujnik o ktorym mowisz to dokaldnie tak jak pisze el_palindo
Za czujnik poziomu oleju powiedzieli mi wczoraj w sklepie po znajomości około 250zł więc odpada. a nie wie ktoś czy mogę ten wskaźnik zaadoptować na wskaźnik temperatury - np jakbym wymienił spód pod nim i odpowiednio wyskalował?. Po prostu dzieją mi sie jaja i chyba jest to wina instalacji bo zauważyłem że jak bardzo długo pojeżdżę i samochód się bardzo nagrzeje ( np w korkach ) to zaczyna mi migać jednocześnie kontrolki od Ciśnienia oleju temperatury oraz właśnie podświetlanie tego wskaźnika ( sam wskaźnik nie chodzi). Wcześniej mój tata przegrzał silnik i wydmuchało uszczelkę i myślałem że trafił szlag czujnik ciśnienia oleju więc chciałem już wymienić na taki co by mi pokazywał odrazu na wskazówkę. Co o tym myślicie - gdzie szukać usterki. jak będę miał okazję to nagram zachowanie kontrolek bo normalnie nie wiem gdzie już szukać:|
zapowietrzony uklad i leci na przemian para i woda i kontrolki wariuja....
albo jesli 2 na raz (olej i woda) to skacze cisnienie oleju...
to jest tka ze jak wariuje cisnienie to mryga i cisnienie i woda (kontrolki sa poloczone w 1 strone poprzez diode prostownicza)
jesli wariuje woda to mryga tylko woda
jak sprawdzic?? odlacz jeden z czujnikow i zobacz co sie dzieje....
a inna prawda jest taka ze te silniki nie lubia przegrzania i potem sie ta moze dziac...
albo jesli 2 na raz (olej i woda) to skacze cisnienie oleju...
to jest tka ze jak wariuje cisnienie to mryga i cisnienie i woda (kontrolki sa poloczone w 1 strone poprzez diode prostownicza)
jesli wariuje woda to mryga tylko woda
jak sprawdzic?? odlacz jeden z czujnikow i zobacz co sie dzieje....
a inna prawda jest taka ze te silniki nie lubia przegrzania i potem sie ta moze dziac...
no odłączyłem ciśnienie i wszystko i nic już nie mryga - czyli czego i gdzie szukać??? jak sobie z tym poradzić a jeśli skacze ciśnienie oleju to dlaczego i gdzie szukać??? sprawdzić czujnikiem ciśnienie - problem w tym że dzieje się tak tylko na bardzo ciepłym silniku - korki jazda min 40 min. i na wolnych obrotach - tz normalnie jak sie wysprzegli i luz wrzuci i stanie to zaczynają mrygać.
no czyli albo masz uwalony czujnik cisnienia, albo nie ma cisnienia (brak oleju, uwalona pompa, pozatykane kanaly ktores) albo kabelek sie gdizes przetarl/pekl i od goraca moze sie robic bardziej miekki i dotykac gdzies masy....
najlepiej jesli instalacja jest ok to podjedz do jakiegos mechaniora i niech podlaczy ci taki zegarowy wskaznik (wyglada podobnie jak pistolet do pompowania kol na stacji benzynowej
) w miejsce czujnika i zobaczy czy cisnienie jest poprawne czy cos sie z nim dzieje...
jak cisnienie bedize ok to znaczy ze czujnik....
aha, sprawdz mase silnika i styki zegarow... ale to tak dla formalnosci...
najlepiej jesli instalacja jest ok to podjedz do jakiegos mechaniora i niech podlaczy ci taki zegarowy wskaznik (wyglada podobnie jak pistolet do pompowania kol na stacji benzynowej

jak cisnienie bedize ok to znaczy ze czujnik....
aha, sprawdz mase silnika i styki zegarow... ale to tak dla formalnosci...
Nie chcę krakać ale jeśli był silnik przegrzany i są takie jaja to:yobi pisze:.... Po prostu dzieją mi sie jaja i chyba jest to wina instalacji bo zauważyłem że jak bardzo długo pojeżdżę i samochód się bardzo nagrzeje ( np w korkach ) to zaczyna mi migać jednocześnie kontrolki od Ciśnienia oleju temperatury oraz właśnie podświetlanie tego wskaźnika ( sam wskaźnik nie chodzi). Wcześniej mój tata przegrzał silnik i wydmuchało uszczelkę i myślałem że trafił szlag czujnik ciśnienia oleju więc chciałem już wymienić na taki co by mi pokazywał odrazu na wskazówkę. Co o tym myślicie - gdzie szukać usterki. jak będę miał okazję to nagram zachowanie kontrolek bo normalnie nie wiem gdzie już szukać:|
1. Panewki i wał niestety taka szczera prawda, też tak miałem koszt powyżej 200zł ja po znajomości zamknąłem się w tej kwocie (szlif+panewki)
2. Pompa oleju, choć raczej odpada. jeśli piszesz że był przegrzany to to powyżej
Nie wiem co doradzić bo widzę że silnik nie jest w najlepszej kondycji, zmień olej na gęściejszy - doradzą ci w sklepie. Na niższych biegach staraj sie jeździć na wyższych obrotach tak żeby się nie świeciła kontrolka, u mnie to było powyżej 1000 obr no i jak masz problem z chłodzeniem wywal termostat. Ale to tylko doraźne rozwiązanie. Czeka cię konkretny remont albo nowe serce.
powiem tak.po przegrzaniu wywaliło uszczelkę pod głowicą i remoncik zrobiłem a pnewki wał raczej odpada bo panewki zmieniłem odrazu a wał sprawdziłem. czujnik ciśnienia posiada wujek więc muszę podjechać i sprawdzić co i jak tylko ból że trzeba na zapalonym dobrze zagrzanym silniku. obstawiam ze czujnik oleju ale może być też coś w instalacji bo zauważyłem że miga także podświetlanie wskaźnika tego od Ciśnienia lub poziomu oleju (wskazówkowy)co jest dziwnym zachowaniem
Jeśli wał i panewki są oki to pozostaje przebadać czujniki i elektrykę, niepokojące jest to ...a pnewki wał raczej odpada .... przy zmianie panewek powinien być wykonany szlif wału, jeśli tylko sprawdzałeś i dobrałeś panewki miały sporo do dotarcia wał zawsze zużywa się nierównomiernie, ale nie będę się wymądrzał nie widziałem więc tylko sugeruję.yobi pisze:powiem tak.po przegrzaniu wywaliło uszczelkę pod głowicą i remoncik zrobiłem a pnewki wał raczej odpada bo panewki zmieniłem odrazu a wał sprawdziłem. czujnik ciśnienia posiada wujek więc muszę podjechać i sprawdzić co i jak tylko ból że trzeba na zapalonym dobrze zagrzanym silniku. obstawiam ze czujnik oleju ale może być też coś w instalacji bo zauważyłem że miga także podświetlanie wskaźnika tego od Ciśnienia lub poziomu oleju (wskazówkowy)co jest dziwnym zachowaniem
Widzę że w avatar Loodo chomik się wkradł

wiem że się zużywa ale panewki bodajże 1 nad wymiar (tak to sie chyba mówi) brałem a wał był według mnie gites sprawdzałem go dokładnie żeby nie było większych luzów niż zalecana tolerancja w książeczce jak będę miał czas to zobaczę co z elektryką i podepnę sobie osobno jakąś żarówkę bezpośrednio pod czujnik żeby nie szło przez instalację samochodową i zobaczę czy też będzie mrygać( wyeliminuje tak ewentualne szukanie dziury gdzieś w instalacji)