Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Nie odpala jak jest zimny, sporo pali.. 1.1 88rok

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Michal-baszuro

Nie odpala jak jest zimny, sporo pali.. 1.1 88rok

Post autor: Michal-baszuro »

Witam.

Kupiłem niedawno 5 i mam z nią problemy jak w temacie, na ciepłym silniku nie ma problemu jak wystygnie to odpala ale po długim długim czasie. Wymieniłem świece, wymieniłem kable, wymieniłem przerywacz, ustawiłem przerwę, ustawiłem zapłon (na iskrę na świece) i teraz nie wiem już co dalej XD

Zastanawiam się czy z gaźnikiem nie trzeba czegoś zrobić ale powiem szczerze że jeszcze nigdy tego nie robiłem, więc prosiłbym o rady :)

Pozdrawiam i witam na forum grono wielbicieli piątek XD

Michał
gufner

Post autor: gufner »

Witamy na forum :-) Co do odpalania to odpalasz na ssaniu? Czy na ssaniu tez trzeba krecic długo? Jestes pewien ze masz pompe paliwa sprawną?
Michal-baszuro

Post autor: Michal-baszuro »

To już inna bajka.. na ssaniu chodzi gorzej niż bez.. tzn jak włącze ssanie to zaczyna chodzić nierówno, dławi się i albo gaśnie albo chodzi na niższych obrotach niż bez ssania.. zgłupiałem już totalnie.. przed chwilą wykręciłem gaźnik i będe go czyścił może pomoże, jak nie to już nie wiem.. any idea?

Pozdrowienia

PS. a co do pompy to paliwo podaje i nie wygląda źle natomiast objaw spadania paliwa jest po wyłączeniu silnika. Wyłączam silnik = paliwo schodzi z filtra paliwa.
gufner

Post autor: gufner »

Hmm, no nie wiem, co do schodzenia paliwa pewnie inni sie wypowiedza. Wedlug mnie nie powinno, ale nie wiem dokladnie. Co do ssania, na bank gaznik. Czysc, wygotuj., oddaj komus do regeneracji albo sam zrob regeneracje. Popracuj tez nad obrotami i skladem mieszanki. Ale dopiero po wyczyszczeniu gaznika.
Michal-baszuro

Post autor: Michal-baszuro »

Dobra.. bo teraz już na dobre zgłupiałem :/

Przerwę ustawiam na 0,4/0,5 ? czy jest jakoś inaczej?

Po ustawieniu przerwy, koło pasowe na? III na której kresce?

Potem kręce aparatem zapłonowym aż przeskoczy iskra i cofam o milimetr i dokręcam?

Czy może coś tutaj w tym regulowaniu ustawiam źle? Może przerwa powinna być inna?
Silnik w tej chwili po wymianie przerywacza wogóle chodzi jak by chciał a nie mógł i gaśnie jak puszcze gaz. jak dodam gazu to chodzi.. ale też słychać nierówność (w tych samych cyklach jakby podchodzą obroty i schodzą).

Nie wiem jak tu jeszcze opisać te symptomy :/ Może ktoś miał podobnie i podzieli się radami? Może te regulacje moje o kant d rozbić? Co jeszcze można i jak sprawdzić?

Gaźnik przed chwilą wykręcałem, rozkręcałem i patrzyłem do niego i powiem że nie wygląda na zasyfiony.

Jakieś pomysły? :)

Pozdrowienia
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

paliwo nie powinno sie cofac... masz pompe do regeneracji... sa w niej takei zaworki zwrotne ktore nie pozwalaja na cofanie paliwa.... zrob pompe albo kup nowa...

gaznik do regulacji...

ustaw zawory

zaplon jak ustawic - nie mam pojecia
Michal-baszuro

Post autor: Michal-baszuro »

Z gaźnikiem rozumiem samemu sobie pewnie nie poradze? Bo wiem że już bardzo mało osób reguluje gaźniki :/
shark

Post autor: shark »

co do pompy to jak pisze Lodoo, co do gaźnika to oddaj do regeneracji i niech go ustawią na emulatorze spalin
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

a co to jest EMULATOR spalin :lol: :lol: :lol:
poleciales szark :-D

chodzilo oczywiscie o analizator spalin :-)
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Żeby dobrze ustawić zapłon musisz mieć lampe stroboskopową.
shark

Post autor: shark »

o kurrrrde blaszka pomyrdało mi sie :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: dobra dobra już mnie nie pogrążaj :oops:
Michal-baszuro

Post autor: Michal-baszuro »

A ja się uparłem i SAM chcę to zrobić, otórz:

Jeszcze raz wyjąłem gaźnik i wyczyciłem, Ustawiłem przerwę na przerywaczu, Ustawiłem zapłon i...... ODPALIŁ :) jeden problem chyba z głowy.. pojawił się znowu drugi problem: na niskich obrotach chodził tak jakby stał w miejscu, dusił się, trząsł i pyrkał. Miałem przez chwile stracha co jest ale dorwałem się do dyszy mieszanki i wolnych obrotów i sobie pokręciłem i się okazało że zczął normalnie chodzić :/ czyli wszystko ładnie pięknie.. ale boje się ile teraz będzie palił i czy wszystko to dobrze ustawiłem.

Na analizator spalin chętnie bym pojechał ale mam najpierw układ wydechowy do wymiany (tylny tłumik dziurawy jak cholera) więc analizator nie za wiele pomoże.

Czy ktoś się zna na gaźnikach i powie mi jak na + / - samemu reguluje się gaźnik? Dodam że mój to Zenith 32 IF 2 jeśli to pomoże.

Mam w nim 2 śruby(dysze) do regulacji, jedna duża na samej górze chyba od mieszanki, a druga mała na dole chyba od wolnych obrotów. Wie ktoś jak nimi kręcić żeby coś sensownego ukręcić? czy bez analizatora spalin się nie da?

Pozdrowionka :)

PS. Sorki że zarzucam pytaniami ale miałem 1978 R5 i przez 2 lata sam ją robiłem.. aż wkońcu coś tak spierdzieliłem że musiałem ją wyrzucić :D dlatego nie chcę tej tak załatwić i wole się zapytać miłośników :P
shark

Post autor: shark »

nie no tak bez ANALIZATORA (poprawiam sie dla Lodoo) to nic się nie da zrobić, można troche na słuch ale to musiałbyś znać ten silnik na wylot i wiedzieć jak dokładnie powinien chodzić an jakich obrotach. Możesz ustawić metodą prób i błędów ale przeglądu na bank nie przejdzie.
Michal-baszuro

Post autor: Michal-baszuro »

Do przeglądu jeszcze do listopada.. także narazie się tym nie przejmuje :D Tylko tym żeby jak najwięcej zrobić samemu i nie płacić tym naciągaczom :P

Anyway.. ktokolwiek ma np jakieś materiały typu manual (polski bądź angielski) to fajnie jakby mógł mi przesłać michal-baszuro@o2.pl bo jeden znalazłem ale francuski i nic nie mogłem tam wyczytać :)

Pozdrowionka
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

tylko ze tu bardizej chodzi o zywotnosc silnika jak o spalanie.... ustawisz za ubogo i do listopada nie dojezdziz :-/ z gaznikami nie ma tak latwo....
ODPOWIEDZ