Strona 1 z 2
Nitro - Podtlenek Azotu
: 24 sierpnia 2007, 22:15
autor: Yakkul
Najpierw męczyło mnie żeby zrobić swap, ale zrobiłem generalny po kosztach więc zostanę przy 1,4 na monowtrysku.
Teraz chodzi mi po głowie podtlenek.
Poczytałem o instalacjach, "mokry" / "suchy" ale konkretne pytanie jest takie: Czy ktoś jest obeznany w tym temacie ?
W necie mogę sobie poczytać że to i to nie szkodzi silnikowi, ale jak jest w rzeczywistości ? nie chciałbym żeby silnik mi padł po 10ciu strzałach.
: 24 sierpnia 2007, 22:36
autor: lodoo
jesli nitro to TYLKO mokre.... suche wykonczy silnik odrazu...
dobrym pomyslem jest kupno instalacji suchej i dorobienie samemu czesci mokrej... pare stow w kieszeni... (kupujesz wtryskiwacz i przekaznik)
tak cyz inaczej to szkodzi silnikowi - nie mysl ze jest inaczej... w 1,4 nie polecelbym dyszy wiekszej niz +25KM (orientacyjna wartosc) bo faktycznie po parunastu strzalach zajedizesz silnik...
dodam ze za koszt instalacji + napelnienia butli kupisz silnik 2,0 do R5

aa po sprzedazy swojego 1,4 jeszcze wiecej zyskasz...
obliczylem kiedys - bo tez mi to chodzilo po glowie - koszt 5 sekundowego strzalu +25KM to okolo 5zł

+ koszt paliwa w przypadku instalacji mokrej
podsumowujac... dla zabawy ja knie masz co robi z kasa - czemu nie

: 24 sierpnia 2007, 22:42
autor: supermonster
a przy jakich prędkościach obrotowych należy "strzelić"?? Podejrzewam że przy wysokich... Podczas strzału silnik idzie po odcince? Jak zanitruję na przykład na 4 biegu przy 5000 rpm to mam zmieniać na 5 bieg czy jak??
: 25 sierpnia 2007, 00:08
autor: lodoo
no jasne... odpalasz w okolicach momentu maksymalnego i cisniesz do konca... czyli np od 3500 do 6, ale wiedomo ze nie na niskich biegach... dwojka to ryzyko i i tak niepotrzebne bo zacznie mielic oponki...
3 to minimum... czytalem kiedys relacje z testu nitro w fabii jakiejs (+50KM)... na 3 po wcisnieciu przycisku zrywalo przyczepnosc
![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)
to dziala inaczej jak np turbo, bo reakcja jest natychmiastowa, bardzo gwaltowny skok momentu i mocy...
odpalasz zawze przy na mak otwartej przepustnicy
: 25 sierpnia 2007, 21:24
autor: supermonster
czyli zmieniam bieg w czasie dopalania nitro?
: 25 sierpnia 2007, 21:57
autor: Yakkul
Mam film z R5 GTT Nitro , trzy podejścia z peugeot 205 GTI
Najlepszy był efekt przy odpaleniu na trójce
Dokładnie moment po odpaleniu nitro zmieniał bieg, strasznie szybko wskakuje na obroty.
: 27 sierpnia 2007, 18:15
autor: karkosz
zapodaj ten filmik musi byc ciekawy efekt
: 28 sierpnia 2007, 23:22
autor: Yakkul
fajny fajny, na razie nie ma szans żebym wrzucił na serwer ale jak będę mógł dam znać

: 18 października 2007, 18:27
autor: makhi
Wiem że to stary temat, ale mam znajomego co robi mokre instalacje.Byłem u niego z kumplem co ma astre gsi ponad 300km wyszło że jemu i tak się nie opłaca montować.Oprócz tego co klikaliscie o silnikach dochodzi jeszcze wytrzymałość pólosi przegóbów i całej tej okolicy.poprostu bardzo duze niutonometry działaja na cały układ napędowy.
: 18 października 2007, 22:13
autor: kureckie30
makhi pisze:Wiem że to stary temat, ale mam znajomego co robi mokre instalacje.Byłem u niego z kumplem co ma astre gsi ponad 300km wyszło że jemu i tak się nie opłaca montować.Oprócz tego co klikaliscie o silnikach dochodzi jeszcze wytrzymałość pólosi przegóbów i całej tej okolicy.poprostu bardzo duze niutonometry działaja na cały układ napędowy.
a co to za astra co ma 300km?
: 18 października 2007, 22:41
autor: makhi
Waszki, biała z żółtymi naklejkami. jak bardzo chcesz, wkleję ci linka, gdzie jest dobrze opisana. Wydaje mi się że powinieneś kojarzyć go.
: 18 października 2007, 22:50
autor: Yakkul
No to koleś zaszalał

300kucy ?
tyle nawet nie ma OPC Nurburgring Edition a pojawi się u niemieckich dilerów Opla w pierwszym kwartale 2008 roku.
: 18 października 2007, 22:52
autor: kureckie30
nie ma 300 koni i to ja składam ten samochod

: 18 października 2007, 22:54
autor: makhi
ale tą biała czy tą porzednią. Może vascez się przechwala.
chociaż zwyciężył motokopytko w klasie trubo.(obr to chyba ty?)
: 18 października 2007, 22:57
autor: kureckie30
dopiero sie robi na 300 koni ida kute korby zmiana turbiny juz zaczelismy przygotowania na przyszły sezon