Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

podpiecie kabli do alternatora

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

clio-energy

podpiecie kabli do alternatora

Post autor: clio-energy »

czy mógłby mi ktoś zrobić fotkę jak maja być podpiete kable do alternatora, czy wogóle maja dochodzic 2 czy 3, ja podpiąłem jeden gruby od aku, jeden cienki, i kostkę czy to wszystko?? w kazdym razie nie mam ladowania przed wyjeciem alternator był sprawny, alternator to chyba VALEO,
Karol

Post autor: Karol »

mi się zdaje, że tam gdzie jest cieńszy powinny być dwa... :-/ dwa kable na jednej śrubce, ale nie dam sobie głowy uciąć. i jeśli sie nie mylę, oba czerwone ( u mnie :-P)
clio-energy

Post autor: clio-energy »

i gruby i cienki na jednej srubie
Karol

Post autor: Karol »

a pasek masz naciągnięty jak trzeba?? :-P
clio-energy

Post autor: clio-energy »

tak wszystko sie wydaje byc ok
clio-energy

Post autor: clio-energy »

znalazlem jakis stary alternator włożyłem i działa mozna zamknac temat
Karol

Post autor: Karol »

a w starym sprawdziłeś szczotki?? :-P
dzik

Post autor: dzik »

Odswieze temat, cos mam spaprane z podlaczeniem alternatora.
Alternator mam na bank sprawny ale nie laduje, pasek oczywiscie sie nie slizga.

Moze ktos wytlumaczyc co gdzie powinno byc podpiete, bo sie gubie niestety.

Albo podajcie namiar na elektryka w wawie, ale takiego do ktorego mozna wstawic samochod w godzinach 19-20, inaczej nie dam rady.
osamiec

Post autor: osamiec »

miałem też taki problem niedawno ze swoim alternatorem. ładował nie ładował, przygasały światła przy wysokich obrotach, świeciła sie i gasła kontrolka ładowania... okazało się, że zaśniedziała się i poluzowała wtyczka właśnie... alternator jak nówka, podpieli go pod oscyloskop równo ładuje, trzyma ok 15 amperów... sprawdź samą wtyczkę
Yakkul

Post autor: Yakkul »

trochę brudny dawno nie myłem silnika ale chyba wyraźnie widać czerwony idzie po prawej stronie do B+

Obrazek
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

osamiec pisze:miałem też taki problem niedawno ze swoim alternatorem. ładował nie ładował, przygasały światła przy wysokich obrotach, świeciła sie i gasła kontrolka ładowania... okazało się, że zaśniedziała się i poluzowała wtyczka właśnie... alternator jak nówka, podpieli go pod oscyloskop równo ładuje, trzyma ok 15 amperów... sprawdź samą wtyczkę
15 amperow ?? chyba woltow... jakby mial 15 amperow to by nawet swiatel dobrze nie zasilil :mrgreen: nie mowiac o ladowaniu :roll: :-D

napiecie powinno byc w okolicach 14,4V
pradu nie zmierzysz tak latwo bo zalezy od stanu naladowania akumulatora i wlaczonych "na pokladzie" urzadzen... no i wymaga rozpiecia kabla plusowego lub uzycia takich smiesznych szczypiec do pomiaru (zapomnialem nazwy teraz...)

alternatory w mniejszych autach maja okolo 70-90A pradu maksymalnego
dzik

Post autor: dzik »

Yakkul pisze:trochę brudny dawno nie myłem silnika ale chyba wyraźnie widać czerwony idzie po prawej stronie do B+
Wielkie dzieki za fotke.

+ i - moga isc prosto do akumulatora?

Dwa male to kontrolka i... ?
Yakkul

Post autor: Yakkul »

jutro wrzucę foty i opiszę co i jak
dzik

Post autor: dzik »

dobra mam, male to oczywiscie wzbudzenie po stacyjce (co mam) i lampka (co nie dziala). + grubym kablem mam, nie moge stwierdzic co z masa bo nie mam dostepu, jutro rozbiore.
Nie mam schematu GTE ale ogladajac inne widze ze w zegarach cisnienie oleju i lampka alternatora sa powiazane.
Na kabelku od kontrolki nie mam ani masy ani +, powinien byc + ?

narazie mam nadzieje ze winna jest masa, tzn jej brak czego stwierdzic nie moge bez rozbierania
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

kabelek masowy jest taki cienszy - tak mowie na wszelki wypadek... ale musi byc podlaczony zeby elektronika dzialala w alternatorze (diody i regulator)

+ moze isc bezposrednio do aku albo na styk plusowy rozrusznika i stamtad na aku
ODPOWIEDZ