Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

wentylator się nie włącza

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

steffans

wentylator się nie włącza

Post autor: steffans »

mam problem, bo po przekładce chyba nie wszystko podłączyłem jak należy, i wentylator chłodnicy sie nie włacza. nie wiem czy podłączyłem czyjnik i wentylator.na jednym zdjęciu pokazuje dwie końcówki które zostały niepodłączone.na drugim-dwie takie same końcówki - podłączone metodą 50/50.pomóżcie proszę.
karkosz

Post autor: karkosz »

to wez miernik i spr. jakie jest napiecie na tych koncowkach czy wogole jest jakies biegunowosc jesli na jeden jest +/-,oznaczaloby ze raczej do wentylatora ma isc,zas jesli na drugiej bedzie jeden tylko biegun a drugi pusty to zrob zwore tzn.polacz na krotko go bo on prawdopodbnie idzie do czujnika lub jesli masz podlaczony czujnik ten w chlodnicy oczywiscie to zlacz na krotko i spr.na ktorej wtycz pojawi sie napiecie,W sumie to od tego tzeba zaczac.tzn.od czujnika.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

powiem krótko. 1.Pierwsze zdjęcie przedstawia kabelki które idą do przełącznika pełnego obciążenia. Przy samym przęłączniku mają kolor niebieski i czarny. 2. kolejne są od kolektora-temperatura ale żadne z tych nie mają nic wspólnego z włączeniem wentylatora chlodnicy za to odpowiada jedynie czujnik płynu chłodzącego który jest w chlodnicy a więc najprostrzą metodą jest sprawdzić czujnik w gotującej się wodzie przez niecałą minutę powinien się załączyć można połączyć w szereg z bateryjką i żarówką lub sprawdzić omomierzem, w zależności od modelu były to różne temperatury ok 90'C. Odradzam podgrzewanie płomieniem bimetal może się tak odkształcić że zniszczycie czujnik. Jeżeli okaże się że czujnik jest ok sprawdzamy wentylator jeśli jest sprawny można na szybko podłączyć nawet z akumulatora dodatkowy + (koniecznie bezpiecznik na kablu 15A-20A) podłączamy w szereg z czujnikiem do wentylatora i do masy. ot cala filozofia ;-) . A jeśli ma być oryginalnie to jest troszkę dłubania, mogę przesłać schemat monowtrysku 1,4
bont

Post autor: bont »

jak już na temat wentylatora, powiedzcie mi jak to jest w tych piątkach wentylator ma pracoać po wyłaczeniu stacyjki czy nie? bo ja mam niby wszystko orginalnie jak ma być ale gdy wentylator chodzi a wyłącze stacyjke to sie też wyłącza. wiem że w innych autach dalej wyrczą.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

w r5 dziala tylko jak jest zaplon wlaczony...
ale dlaczegoby nie przerobic ;-]
bont

Post autor: bont »

wszystko idzie ale po co? miało by to jakiś pozytywny wpływ dla silniki?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no raczej nie ma znaczenia ale tylko mowie ze to nie problem przerobic :-)
foggi

Post autor: foggi »

ja mam na tzw acc. mysle ze zaleta tego jest pewnosc, ze nic po wyciagnieciu kluczyka nie pobiera pradu.
żuwik

Post autor: żuwik »

bont pisze:jak już na temat wentylatora, powiedzcie mi jak to jest w tych piątkach wentylator ma pracoać po wyłaczeniu stacyjki czy nie? bo ja mam niby wszystko orginalnie jak ma być ale gdy wentylator chodzi a wyłącze stacyjke to sie też wyłącza. wiem że w innych autach dalej wyrczą.
A chodzi Ci o wentylator chłodnicy czy kabinowy? Kabinowy jak piszą koledzy, chłodnicy bezwzględnie powinien pracować nawet gdy auto jest zamknięte na 3 spusty.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Przynajmniej w moim autku 1,4 monowtrysk `89r jest tak że po "wyciągnięciu kluczyka" (nie mam bo przerobiłem na przycisk) wentylator chlodnicy wyłącza się i sprawdzałem w Książce - Haynes. Oryginalny schemat - stacyjka rozłącza dopływ prądu do wentylatora. Być może ktoreś modele miały inaczej. Swego czasu też nad tym się głowiłem
supermonster

Post autor: supermonster »

mi się też wyłącza chłodnicy po wyjęciu kluczyka... w GTR i w GTE tak miałem
żuwik

Post autor: żuwik »

To ciekawe. We wszystkich autach jakie znam wiatrak chłodnicy ma możliwość pracy zawsze. Potwierdzają to naklejki na wiatrakach wszystkich nowych aut mówiące, żeby zachować ostrożność gdyż wiatrak może się włączyć w każdej chwili. Jest to też wg mnie logiczne. U mnie chodzi zawsze.
supermonster

Post autor: supermonster »

musze naszą Hondę sprawdzić...
Qucor

Post autor: Qucor »

Mi w nufce po wyciągnięciu kluczyka wiatrak się załącza i chodzi...

A z drugiej strony w Mazdzie 626 było tak że się nie zalączał :-P
Radari

Post autor: Radari »

a mi po wyjeciu kluczyka nie chodzi. W innych autach zazwyczaj chodzi (bo to normalne). Ale piątki mają standardowo raczej inaczej :D
ODPOWIEDZ