Witam Was i proszę o pomoc, otóż mam wymieniony płyn w ukł. chłodzenia, płynu jest powyżej dolnej kreski min. a po przejechaniu kilkunastu kilometrów w mieście zapala się czerwona kontrolka ukł. chłodzenia. Na trasie się to nie dzieje, autko jeździ bardzo rzadko ma kilkutygodniowe przestoje. Co z tym fantem zrobić ?
Pozdrawiam, Dawid
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Zapala się czerwona kontrolka ukł.chłodzenia
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
To nie jest kontrolka od poziomu płynu tylko od przegrzania. Uruchamia się wiatrak na chłodnicy? Zacznij od sprawdzenia tego elementu. Podpinasz na krótko i patrzysz czy działa. Potem sprawdzasz czy uruchomi się jak jest podłączony przez czujnik w chłodnicy, jak rozgrzejesz auto.
Jeśli to jest ok to dalej zmieniasz termostat, dalej zmieniasz chłodnice na nową bo może być już zakamieniona itd....
Jeśli to jest ok to dalej zmieniasz termostat, dalej zmieniasz chłodnice na nową bo może być już zakamieniona itd....
Dziękuję za pomoc, chłodnica jest nówka, wiatrak też się uruchamia, wiem że to kontrolka od przegrzania a nie od poziomu płynu, tylko myślałem że skoro jest płynu tyle co trzeba ( i nowa chłodnica ) to nie powinien się grzać. Czyli z tego co piszesz może być problem z termostatem.
Jeszcze raz dzięki !
Dawid
Jeszcze raz dzięki !
Dawid
Albo z zaszlamionym blokiem silnika i nagrzewnicą.
Płukanka do układu chłodzenia + świeży płyn pomoże. Płyn się wymienia co kilka lat.
Ja używam takiej: http://allegro.pl/liqui-moly-2699-oczys ... liqui_moly
Producenci płynów chłodniczych podają to co podają dla warunków zbliżonych do bdb czyli warstwa na ściankach ok. 50 mikronów. W 20-30 letnich autach na ściankach jest zazwyczaj 1-2mm kamienia kotłowego + olej + inne świństwa, których w układzie nie powinno być. Więc jak układ ma poprawnie działać?
Sprawdź również termostat - odpal silnik i za minutę dwie będziesz wiedział jak się rozgrzewa górrny wąż od chłodnicy. W razie gdy termostat przepuszcza od razu lub wogóle nie otwiera - wymieniaj go.
pzdr, J.
Płukanka do układu chłodzenia + świeży płyn pomoże. Płyn się wymienia co kilka lat.
Ja używam takiej: http://allegro.pl/liqui-moly-2699-oczys ... liqui_moly
Producenci płynów chłodniczych podają to co podają dla warunków zbliżonych do bdb czyli warstwa na ściankach ok. 50 mikronów. W 20-30 letnich autach na ściankach jest zazwyczaj 1-2mm kamienia kotłowego + olej + inne świństwa, których w układzie nie powinno być. Więc jak układ ma poprawnie działać?
Sprawdź również termostat - odpal silnik i za minutę dwie będziesz wiedział jak się rozgrzewa górrny wąż od chłodnicy. W razie gdy termostat przepuszcza od razu lub wogóle nie otwiera - wymieniaj go.
pzdr, J.