Strona 1 z 1
Jak prawidłowo zaślepić EGR ?
: 8 stycznia 2017, 19:12
autor: zdzierka
Panowie mam problem jak zaslepic prawidłowo egr właśnie zdjąłem kolektory i rozkrecilem i przeczyscilem i dorabiam uszczelki

a chciałbym zaslepic egr

Pomocy

: 23 stycznia 2017, 09:05
autor: tommies
Ale w jakim silniku? Nikt nie jest jasnowidzem

Jeśli to 1.4 mono, to najprościej zaspawać otwory mające związek z EGR. Trzeba tylko zdjąć kolektor ssący zaznaczyć i oddać komuś, kto ma miga z mieszanką i drutem do amelinium

: 24 stycznia 2017, 23:59
autor: kujtek

po co spawać!
odkręć grzybka z wydechowego, zeszlifuj go na płasko, dotnij sobie uszczelkę blaszaną na jego wymiar, potem "kanapka": kolektor/uszczelka/grzybek
podciśnienia pozaślepiaj, elektrozawór odepnij i z głowy
[ Dodano: 24 Styczeń 2017, 23:59 ]

po co spawać!
odkręć grzybka z wydechowego, zeszlifuj go na płasko, dotnij sobie uszczelkę blaszaną na jego wymiar, potem "kanapka": kolektor/uszczelka/grzybek
podciśnienia pozaślepiaj, elektrozawór odepnij i z głowy
Zdjęcia pacjenta
: 10 kwietnia 2017, 09:02
autor: zdzierka
A więc tak dobrałem się do bebechów i co teraz bo za bardzo nie wiem nie jestem mechanikiem a wiele instrukcji usłyszałem

czyli najlepiej zeszlifować ta wystające coś z EGR i dać zaślepkę i przykręcić ? czarny silikon czy czerwony?
Panowie pomocy

: 10 kwietnia 2017, 15:38
autor: dredzioch1
Ja wyciąłem blaszkę po odrysowaniu z grzybka. Nie musi być super piękna. Blaszkę docisnąłem kawałkiem płaskownika i tak przykręciłem. Uszczelniłem to wszystko czarnym silikonem, ale jak jesteś Janusz to możesz zrobić czerwonym:) - będzie przynajmniej znak, że nasi tu byli. U mnie lata od 40000km i jest git.
: 10 kwietnia 2017, 21:19
autor: kujtek
zeszlifować i dać grubą podkładkę, byle nie z cienkiej blachy
silikon wysokotemperaturowy
: 12 kwietnia 2017, 13:23
autor: zdzierka
Ok kupie inny silikon niż ten czerwony jakis do wyższych temp

blaszke z miedzianej grubej płytki mam na wzór
[ Dodano: 12 Kwiecień 2017, 14:23 ]
a Z uszczelką między kolektorami coś robić ?

: 13 kwietnia 2017, 05:21
autor: dredzioch1
Kupić nową w ASO.
: 13 kwietnia 2017, 21:41
autor: Krokodyl
Albo poprosić Przemiłego Klubowicza żeby podwiózł przy okazji na Orlen do Olsztynka
(hermetyczny żart).
Dzięki jeszcze raz Panie D.

: 14 kwietnia 2017, 00:46
autor: kujtek
nowa kosztuje grosze, numer jej to 7700272725
możesz też uszczelnić jakimś innym wynalazkiem, byleby było szczelnie bo będzie zasysać lewe powietrze
: 15 kwietnia 2017, 20:08
autor: zdzierka
Panowie ale czarny uszczelniacz jest do 250 stopni

a czerwony sylikon do 350

... i co powiecie ?
: 15 kwietnia 2017, 22:49
autor: kujtek
jakiś uszczelniacz budowlany do pieców?
: 18 kwietnia 2017, 00:08
autor: jacenty
Są i na 1000*C ale stwardnieje i potem nie rozbierze, trza palnikiem grzać. Ale w tym przypadku chyba można.
Użyj takich do kominków np. coś takiego:
https://www.castorama.pl/produkty/insta ... 00-ml.html
https://sklep.vitcas.pl/pl/p/Uszczelnia ... sgodNZwI1A
albo coś takiego:
http://www.vitcas.pl/wysokotemperaturow ... aroodporne
pzdr. J.
![:]](./images/smilies/yeah.png)
: 18 kwietnia 2017, 22:06
autor: tommies
Najprościej do zakładu ślusarskiego lub samemu, jeśli posiada się sprzęt. W miejsce gdzie wchodzi EGR włożyć kawałki pręta aluminiowego i obspawać dokładnie. To samo przy połączeniu kolektorów - nawet jak uszkodzi się uszczelka, to nic nie będzie zasysać.
Skoro masz już na wierzchu kolektor, to przy okazji wyciągnąć z kolektora i zaspawać stado króćców które fabrycznie są tylko zaślepione gumowymi kapturkami.
Równe i niskie obroty w 1.4 mono - bezcenne

A za usługi zapłacisz kartą Mastercard lub gotówką

: 21 kwietnia 2017, 16:45
autor: zdzierka
także tak to wygląda od strony uszczelkowej ... miedzy kolektory zrobiona przez pana ktory dorabia z materiału zbrojonego, druga od EGR zrobiona z miedzi
