Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Jak prawidłowo zaślepić EGR ?

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

zdzierka
Posty: 16
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 10:38
Lokalizacja: Wroc³aw

Jak prawidłowo zaślepić EGR ?

Post autor: zdzierka »

Panowie mam problem jak zaslepic prawidłowo egr właśnie zdjąłem kolektory i rozkrecilem i przeczyscilem i dorabiam uszczelki :) a chciałbym zaslepic egr :) Pomocy :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ale w jakim silniku? Nikt nie jest jasnowidzem ;)
Jeśli to 1.4 mono, to najprościej zaspawać otwory mające związek z EGR. Trzeba tylko zdjąć kolektor ssący zaznaczyć i oddać komuś, kto ma miga z mieszanką i drutem do amelinium ;)
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

:O po co spawać!
odkręć grzybka z wydechowego, zeszlifuj go na płasko, dotnij sobie uszczelkę blaszaną na jego wymiar, potem "kanapka": kolektor/uszczelka/grzybek

podciśnienia pozaślepiaj, elektrozawór odepnij i z głowy

[ Dodano: 24 Styczeń 2017, 23:59 ]
:O po co spawać!
odkręć grzybka z wydechowego, zeszlifuj go na płasko, dotnij sobie uszczelkę blaszaną na jego wymiar, potem "kanapka": kolektor/uszczelka/grzybek

podciśnienia pozaślepiaj, elektrozawór odepnij i z głowy
zdzierka
Posty: 16
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 10:38
Lokalizacja: Wroc³aw

Zdjęcia pacjenta

Post autor: zdzierka »

A więc tak dobrałem się do bebechów i co teraz bo za bardzo nie wiem nie jestem mechanikiem a wiele instrukcji usłyszałem :) czyli najlepiej zeszlifować ta wystające coś z EGR i dać zaślepkę i przykręcić ? czarny silikon czy czerwony?

Panowie pomocy :)
Załączniki
1
1
IMG_0933.JPG
IMG_0934 (1).JPG
IMG_0934.JPG
IMG_0935.JPG
IMG_0936.JPG
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Ja wyciąłem blaszkę po odrysowaniu z grzybka. Nie musi być super piękna. Blaszkę docisnąłem kawałkiem płaskownika i tak przykręciłem. Uszczelniłem to wszystko czarnym silikonem, ale jak jesteś Janusz to możesz zrobić czerwonym:) - będzie przynajmniej znak, że nasi tu byli. U mnie lata od 40000km i jest git.
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

zeszlifować i dać grubą podkładkę, byle nie z cienkiej blachy
silikon wysokotemperaturowy
zdzierka
Posty: 16
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 10:38
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: zdzierka »

Ok kupie inny silikon niż ten czerwony jakis do wyższych temp :) blaszke z miedzianej grubej płytki mam na wzór :)

[ Dodano: 12 Kwiecień 2017, 14:23 ]
a Z uszczelką między kolektorami coś robić ? :)
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Kupić nową w ASO.
Krokodyl
Posty: 117
Rejestracja: 2 lipca 2012, 20:55
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: Krokodyl »

Albo poprosić Przemiłego Klubowicza żeby podwiózł przy okazji na Orlen do Olsztynka ;)
(hermetyczny żart).
Dzięki jeszcze raz Panie D. :)
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

nowa kosztuje grosze, numer jej to 7700272725
możesz też uszczelnić jakimś innym wynalazkiem, byleby było szczelnie bo będzie zasysać lewe powietrze
zdzierka
Posty: 16
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 10:38
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: zdzierka »

Panowie ale czarny uszczelniacz jest do 250 stopni :) a czerwony sylikon do 350 :) ... i co powiecie ?
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

jakiś uszczelniacz budowlany do pieców?
Awatar użytkownika
jacenty
Posty: 111
Rejestracja: 11 lutego 2016, 13:30
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: jacenty »

Są i na 1000*C ale stwardnieje i potem nie rozbierze, trza palnikiem grzać. Ale w tym przypadku chyba można.
Użyj takich do kominków np. coś takiego:

https://www.castorama.pl/produkty/insta ... 00-ml.html

https://sklep.vitcas.pl/pl/p/Uszczelnia ... sgodNZwI1A

albo coś takiego:

http://www.vitcas.pl/wysokotemperaturow ... aroodporne

pzdr. J. :]
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Najprościej do zakładu ślusarskiego lub samemu, jeśli posiada się sprzęt. W miejsce gdzie wchodzi EGR włożyć kawałki pręta aluminiowego i obspawać dokładnie. To samo przy połączeniu kolektorów - nawet jak uszkodzi się uszczelka, to nic nie będzie zasysać.
Skoro masz już na wierzchu kolektor, to przy okazji wyciągnąć z kolektora i zaspawać stado króćców które fabrycznie są tylko zaślepione gumowymi kapturkami.
Równe i niskie obroty w 1.4 mono - bezcenne :) A za usługi zapłacisz kartą Mastercard lub gotówką ;)
zdzierka
Posty: 16
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 10:38
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: zdzierka »

także tak to wygląda od strony uszczelkowej ... miedzy kolektory zrobiona przez pana ktory dorabia z materiału zbrojonego, druga od EGR zrobiona z miedzi :)
Załączniki
IMG_1172.JPG
IMG_1173.JPG
IMG_1174.JPG
IMG_1175.JPG
IMG_1176.JPG
IMG_1177.JPG
ODPOWIEDZ