Strona 1 z 1

Luzy na prowadnicach

: 19 sierpnia 2014, 14:26
autor: ochotnik
Witam forumowiczów. Mam do Was pytanie, a w zasadzie to mój tata i którego tutaj zacytuję. Wszelkie nieścisłości w pytaniu nie są ode mnie zależne, ponieważ jego nie została przeze mnie napisana, a jedynie zacytowana.
Posiadam Renault 5 Super 1.4 mono.
Podczas jazdy słyszę tarcie klocków z przodu (dosyć głośno). Zacisk ma mały luz na prowadnicach (da się przesunąć ręką). Zestaw naprawczy (2 prowadnice + uszczelki) mają ten sam wymiar co moje używane 20 mm (zewnątrz). Wymiana bez sensu. Czy jest jakiś sposób na naprawienie ( może tulejki w zacisku). Gdzie zdobyć i czy są wymienialne?

: 19 sierpnia 2014, 16:01
autor: dredzioch1
A zestaw montażowy klocków jest kompletny, że tak zapytam?
Coś takiego http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... ive-pfk210

Bo jak Cytryn & Gumiak wymieniajo klocki w stodole to często brakuje połowy elementów i wtedy klocki piszczo, tro o tarcze i hałasujo.

Poza tym tłoczki chodzą dobrze? Nie trzeba by czasem zacisków zregenerować?

: 19 sierpnia 2014, 17:28
autor: tommies
W tych bendixach konieczne jest utrzymywanie w czystości oraz regularne smarowanie tulejek - prowadnic. Oczywiście SPECJALNY smar do zacisków hamulcowych.
Naturalnie to samo z tłoczkiem - może ma wżery i nie odbija do końca.

No i jak Dredzioch napisał - jak C&G wymieniajo to nie wiedzo jak te niepotrzebne druciki idom :)

: 29 września 2015, 16:20
autor: ochotnik
Witam po bardzo długiej nieobecności, ale pisze znowu na prośbę mojego taty ponieważ sam nie użytkuje tego samochodu.

Ile oringów gumowych zakłada się w prowadnicy zacisków hamulcowych z przodu? Przy rozebraniu był tylko jeden środkowy, a są tylko trzy kanałki. Jak jest oryginalnie? Zacisk na prowadnicach ma luz. Co można zrobić, żeby go zlikwidować?