Strona 1 z 2
Wymiana kołyski
: 16 czerwca 2014, 20:30
autor: pzengota
Witam
Ostatnio miałem nieciekawą przygodę z krawężnikiem przy sporej prędkości, w wyniku czego urwało się mocowanie wahacza. Myślę o wymianie, bo i tak już w najlepszym stanie to ona nie była. I tu nasuwa się moje pytanie, czy kołyskę można wymienić w domowych warunkach, z dostępem do kanału, czy muszę unieść, wyciągnąć silnik? Na co powinienem zwrócić uwagę? Ewentualnie jaką kwotę mógłby wziąć mechanik za wymianę?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
: 16 czerwca 2014, 23:16
autor: Karol
jakbyś mieszkał bliżej to bym to ogarnął w jeden dzień, niestety silnik musisz zdjąć, kołyskę polecam z clio zamontować

jaki masz silnik, to podpowiem co i jak trzeba robić

wystarczą dwie osoby i spokojnie to ogarniesz

: 17 czerwca 2014, 07:07
autor: pzengota
To kołyska z Clio pasuję? U mnie jest silnik z szaloną pojemnością 1.1

Chętnie bym się dowiedział jak to wygląda.
Pozdrawiam
: 17 czerwca 2014, 07:48
autor: Karol
a wiec odkręcasz od kolektora wydechowego portki, odłączasz drążek zmiany biegów od skrzyni, przewody paliwowe linkę sprzęgła, gazu i ssania. przewody pd nagrzewnicy, od przekładni kierowniczej odkręcasz krzyżak od kolumny. Następnie podnosisz lekko lewą i prawą stronę, odkręcasz przewody hamulcowe i takie ala pręty co od mocowania wahacza idzie do podłużnicy. następnie zakładasz koła i stawiasz go po czym odkręcasz 4 główne śruby sanek. polecam podłożyć jakieś opony pod sanki i od góry jeszcze zostają amorki
etap odkręcania masz już głowy. teraz zrobić miejsce za autem, napić się piwka i spiąć się

we dwóch łapiecie za przednią belkę stojąć obok auta i przenosicie budę nad silnikiem

i w tym momencie wszystko spokojnie i wygodnie sobie przekładasz na nowo zakupione całe i zdrowe sanki i montujesz spowrotem do autka
aa polecam zdemontować jeszcze maske, zderzak i błotniki
gdzies kiedys filmik widziałem, jak znajdę to wrzucę tutaj

: 17 czerwca 2014, 18:13
autor: pzengota
Oo, dziękuję za odpowiedź, faktycznie, łatwiej niż próbować wyciągać bez wyciągarki do silników. Puki co mam jeszcze pytanie, gdzie mogę zdobyć nowe sanki, bo szukałem sporo i znalazłem tylko na allegro jakieś stare, a wiadomo że lepiej było by nowe, gdzie mam szukać, czy pasują bez problemu z innego Renault, jak to wygląda?
Pozdrawiam
: 17 czerwca 2014, 22:01
autor: Karol
ja tam kupowałem uzywke z clio 1 z tym ze w dobrym stanie bo nowego to chyba nei dostaneisz a jak juz to za $$$ wiec się nie opłaci nowego kupować
: 17 czerwca 2014, 22:21
autor: pzengota
A z clio pasję bez problemów? Jaki jest koszt nowej a jaki starej i gdzie jej szukać?
Pozdrawiam
: 19 czerwca 2014, 10:56
autor: Karol
allegro, sanki z clio I
a tu masz filmik jak to chłopaki robią

powinno ułatwić sprawę
https://www.youtube.com/watch?v=n62cZKXQTbk
: 19 czerwca 2014, 20:26
autor: pzengota
Dzięki, już wyobraziłem sobie jak to zrobić, ale fajnie zobaczyć. Puki co najpierw chcę dostać kołyskę, a to się okazuję nie takie łatwe, nie ma może ktoś na zbyciu?
Pozdrawiam
: 19 czerwca 2014, 20:32
autor: Karol
w idealnym stanie bez rdzy nie dorwiesz. jak juz kupisz jakąś to musisz porządnie oczyścić i zabezpieczyć a na pewno będzie żyła długo
http://allegro.pl/kolyska-sanki-wozek-c ... 20529.html
przy sankach od clio trzeba jedynie zrobić otwór na mocowanie łapy przedniej skrzyni

: 23 czerwca 2014, 11:37
autor: tommies
Zależnie od wersji - w niektórych otwór już jest. Na pewno jednak trzeba zrobić otwór w mocowaniu prawym przednim. W Clio rozstaw śrub jest symetryczny a w R5 ta jedna jest przesunięta do tyłu, albo na odwrót - już nie pamiętam
No i gumy drążka stabilizatora są grubsze a co za tym idzie i obejmy. To jednak poważna zaleta, bo nie wycierają się tak jak te cienizny od R5. Kolejną zaletą jest tez możliowść montażu większych chłodnic z uwagio na szersze dolne mocowanie.
Ogólnie same zalety sanek od Clio i większa szansa kupienia w dobrym stanie.
: 25 czerwca 2014, 22:29
autor: pzengota
Udało mi się zdobyć kołyskę od 5, stan bardzo dobry, co prawda spodziewałem się zapłacić mniej, ale już jest (340 z przesyłką). W najbliższym czasie biorę się do wymiany

Pozdrawiam
: 26 czerwca 2014, 14:39
autor: Karol
uuu dużo

polecam od razu porządnie oczyścic i zabezpieczyć czymś

no i powodzenia z wymianą

: 11 lipca 2014, 00:08
autor: pzengota
Odświeżę ten temat bo trochę się ruszyło z robotą. A więc silnik oddzielił się od budy, wymieniłem kołyskę, wahacze, drążki kierownicze, a skoro miałem okazję to zrobiłem również półosie i dawno zakupiony wydech

Efekt jest taki że samochód w końcu ruszył

a do tego lepiej się prowadzi, a maglownica o dziwo bardzo łagodnie chodzi, praktycznie bez wysiłku, jakby ktoś mi zamontował wspomaganie

Jutro mnie tylko czeka geometria żeby uwieńczyć dzieło.
Dziękuję wszystkim za udzieloną pomoc i pozdrawiam

: 15 lipca 2014, 14:31
autor: Karol
w tym autku nie ma sensu jechać na geometrie

szkoda kasy

tam nie ma regulowanych kątów ani innych wynalazków:) ja tam sobie sam ustawiam i jest elegancko
mam nadzieje ze z kołyską nie było zadnych problemów i ze opis był przydatny
