Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
zerwana ciężko pracująca linka sprzegła
Moderator: Moderatorzy
zerwana ciężko pracująca linka sprzegła
Jak w temacie pedał bardzo ciężko chodził ( poprzedni właściciel twierdził że od zawsze)ostatnimi czasy troche jakos sie to rozruszało i działał w miare lecz dziś linka trachnęła.
Jakiej firmy linke kupic aby dobrze pracowała i wytrzymała troche?Doczytałem też aby zwrócić uwagę na wejscie linki do grodzi za pedałem przez jakis plastik,że tam niby coś lubi wyskoczyć.
Ogólnie patent na linke wynalazek przedpotopowy no ale trudno na co zwrocić może jeszcze uwagę i jaką linke kupić?
Jakiej firmy linke kupic aby dobrze pracowała i wytrzymała troche?Doczytałem też aby zwrócić uwagę na wejscie linki do grodzi za pedałem przez jakis plastik,że tam niby coś lubi wyskoczyć.
Ogólnie patent na linke wynalazek przedpotopowy no ale trudno na co zwrocić może jeszcze uwagę i jaką linke kupić?
Ostatnio zmieniony 4 lutego 2014, 19:38 przez Fryc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Patent na linkę jest zajebisty, ale zbyt tani w naprawach i dlatego został wycofany. Bo co to za biznes dla producenta sprzedać linkę za 30PLN którą sobie samemu można w garażu wymienić skoro można skasować 1300 w serwisie za wyprzęgliki i inne gówna. Zrobiłem pół miliona km autami z linkami sprzęgła i 2 razy mi pękła. Raz w Capri i raz w Boxerze z 2003 roku. Za każdym razem dojechałem kilkanaście km do domu bo bez sprzęgła manualem też da rade jechać.
A jeśli chodzi o firmę to nie zakładaj włoskiej COFLE (to mega badziewie). Najlepiej TRW - robią części bardzo fajnej jakości. Nieco droższe, ale warto.
A jeśli chodzi o firmę to nie zakładaj włoskiej COFLE (to mega badziewie). Najlepiej TRW - robią części bardzo fajnej jakości. Nieco droższe, ale warto.
Nie wiem jaki to niby zajebisty jest ten archaiczny patent ja zawsze jeżdziłem autami bez linek jakość pracy sprzęgła,zero regulacji i poczucie ze zawsze auto będzie jechało nie ma o czym nawet mówić.Moja toyota jeżdzi już 22 lata i dalej chodzi idealnie tylko płyn sobie trzeba wymienić czasem.A jak się układ rozcieknie to orginalny zestaw na pompe i wysprzeglik zaplacę 180 zl na conajmniej 25 lat i wtedy kiedy będę tego chciał.Także ten patent chyba wymyślili w dobrym kierunku.Nie wyobrażam nawet sobie żeby jechać w nocy gdzieś daleko od domu i żeby mi jakaś linka strzeliła
na Słowacji to do rana już chyba z auta by mi został kluczyk do stacyjki heheh
Wczoraj dojechałem na trójce akurat się udało bo telefonu nie wziąłem. Akurat nie było żadnej krzyżówki
Pojadę do IC dziś zamówić jest TRW i ATE .Ate chyba tańsze i teoretycznie chyba powinno być lepsze nie wiem ?

Wczoraj dojechałem na trójce akurat się udało bo telefonu nie wziąłem. Akurat nie było żadnej krzyżówki

Pojadę do IC dziś zamówić jest TRW i ATE .Ate chyba tańsze i teoretycznie chyba powinno być lepsze nie wiem ?
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Moim zdaniem na lince łatwiej wyczuć moment w którym łożysko zaczyna naciskać słoneczko docisku. Poza tym regulacja w tym aucie jest automatyczna przy samym pedale sprzęgła . sprawdź jeszcze jak działa sama łapa wysprzeglika powinna być luźna bo czasem linki się sypią właśnie od zatartej tulei po której ślizga się łożysko.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
heheh dobredredzioch1 pisze:dziewałeś:) Klimy i ABSu:)?


No no ATE wiem wiem raczej chodziło mi co jest "sprawdzone w tym aucie" aby było pewne bo czasem są produkty tańsze a lepsze 10 razy
Efekt taki: byłem w Inter carsie. Gość ma tylko do zaproponowania firma Adriauto brzmi to jak włoska...
I są dwie długości 1085/665 oraz 1050/650 z tym ze przy tej pisze takze RENAULT Supercinque / Express 95- 1050/650 koszt ponad 40zl bez mozliwosci zamowienia trw lub ate nie jestem tym faktem zadowolony

Orginał dostanie jakie ceny??
tu może byc problem ale akurat ostatnio trochę się to rozruszało chociarz do ideału to daleko.Psiknąć by tam jakoś tylko żeby to poleciało tam gdzie ma posmarować to by było dobrzedjmonkey pisze:wysprzeglika powinna być luźna bo czasem linki się sypią właśnie od zatartej tulei po której ślizga się łożysko.
Kwestie wysprzęglików i pomp już nie będę rozwijał nie słyszałem aby ktos miał z tym problemy chyba ze auto ma 25 lat i nikt nie dbał o płyn to jakieś niedomagania pewnie się pojawią tak samo jak z hamulcami proste.W Polsce jest jakaś mania chwalenie fiatów maluchów warszawy łady samary i innego chłamu bo było proste a że trzeba było siedzieć w garażu tyle samo godzin co użytkować to już inna sprawa

djmonkey, z tą regulacją to działa to? na forum wyczytałem że niedomagania jakieś są i problem z tym i z przejsciem do komory silnika
Myślałem że strzeli gdzieś w lecie bo aż noga bolała czasem dla mnie to jakiś kosmos żeby tak pracowało sprzęgło ,auto troche stało zanim kupiłem póżniej się sporo to rozruszało ale...trachkurylek pisze:a jak ciężko chodziła to było wiadomo że zaraz strzeli
Rozpisałem sie ale tak mam
regulacja działa na zasadzie jeżeli linka jest za luźna to ją po prostu naciąga i wtedy słyszysz taki charakterystyczny klik . Przy zakładaniu linki i tak musisz napiąć mechanizm i tak po założeniu linki na łapie wciskasz sprzęgło parę razy do podłogi . Ostatnio na dniach zmieniałem silnik w Meganie i musiałem na nowo sprzęgło ustawiać bo coś mi nie pasowało na starej regulacji
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
ok dzieki
ustosunkuje sie do rad jak coś wypadnie to bede pisal ,linka zamowiona TRW
[ Dodano: 4 Luty 2014, 18:52 ]
Linka urwana przy regulatorze
[/img]
Kurde umiejscowienie przejścia linki hmmm na mrozie i karpackim wietrze przyjemne to nie było stara linka bardzo mocno siedziała ta nowa TRW lekko wchodzi i wychodzi.Samo sprzęgło chodzi jak chodziło trochę jest tryśnięte ale bez szału ta praca sprzęgła.
Miejsce urwania linki trochę tam nie pewne ale chyba ktoś przełożył nad regulatorem zamiast przez ten otwór co tam jest.Ma ktoś może zdjęcie tego ustrojstwa od góry żeby było widać jak to wygląda tam. Zamarzniętymi paluchami nie wiele już tam było można wyczyć ale myśe że dobrze teraz jest.
ustosunkuje sie do rad jak coś wypadnie to bede pisal ,linka zamowiona TRW
[ Dodano: 4 Luty 2014, 18:52 ]
Linka urwana przy regulatorze

Kurde umiejscowienie przejścia linki hmmm na mrozie i karpackim wietrze przyjemne to nie było stara linka bardzo mocno siedziała ta nowa TRW lekko wchodzi i wychodzi.Samo sprzęgło chodzi jak chodziło trochę jest tryśnięte ale bez szału ta praca sprzęgła.
Miejsce urwania linki trochę tam nie pewne ale chyba ktoś przełożył nad regulatorem zamiast przez ten otwór co tam jest.Ma ktoś może zdjęcie tego ustrojstwa od góry żeby było widać jak to wygląda tam. Zamarzniętymi paluchami nie wiele już tam było można wyczyć ale myśe że dobrze teraz jest.
Najważniejsze jest prawidłowe założenie linki przy mechanizmie regulatora nad sprzęgłem.
Zdjecia nie posiadam, ale najlepiej to Ty zrób i stwierdzimy czy dobrze
A tak w ogóle to proszę się odstosunkować od klimy w R5, bo bywała (niezmiernie rzadko) i na siłę można się spodziewać nawet w 25 letnim aucie.
Zdjecia nie posiadam, ale najlepiej to Ty zrób i stwierdzimy czy dobrze

A tak w ogóle to proszę się odstosunkować od klimy w R5, bo bywała (niezmiernie rzadko) i na siłę można się spodziewać nawet w 25 letnim aucie.
O to wlasnie chodzi ze tego nie widac przeca
to i nie ma dostepu na zrobienie foto na tej czesci regulatora co jest od siedzenia jest rowek-gdzie zaczepia sie linke.
W tej drugiej czesci od strony silnika tez jest rowek i przechodzi przez otwor z tego co macalem i tam przelozylem.w manualu jest tylko rzut z boku z tego co bylo linka byla inaczej wlozona chyba ze po wystrzale wyskoczyla na gore regulatorka zamiast przez otwor.Chodzi mi o prawdopodobna przyczyne zerwania bo w tym miejscu co zerwana jak by byla zle zalozona to przechodzila by przez kant plastiku i to by byla przyczyna zapewne.
Innych zadnych plastikow tam nie ma nie wiem skad pomysly na innych tematach na forum.
pozdrawiam i polecam sie na przyszosc bo cos bede grzebal jeszcze jak mnie najdzie ochota

W tej drugiej czesci od strony silnika tez jest rowek i przechodzi przez otwor z tego co macalem i tam przelozylem.w manualu jest tylko rzut z boku z tego co bylo linka byla inaczej wlozona chyba ze po wystrzale wyskoczyla na gore regulatorka zamiast przez otwor.Chodzi mi o prawdopodobna przyczyne zerwania bo w tym miejscu co zerwana jak by byla zle zalozona to przechodzila by przez kant plastiku i to by byla przyczyna zapewne.
Innych zadnych plastikow tam nie ma nie wiem skad pomysly na innych tematach na forum.
pozdrawiam i polecam sie na przyszosc bo cos bede grzebal jeszcze jak mnie najdzie ochota

Cześć
Mi dwa razy w ciągu roku strzeliła linka na tym regulatorze (urwany fragment identyko jak na Twojej fotce), mimo że miałem dobrze założoną, przez otwór.
Za drugim razem się zastanowiłem, zdjąłem regulator i okazało się że przy zejściu z regulatora linka owija się na takim właście kancie który ją z czasem przecina. Kant ewidentnie powstał podczas eksploatacji - chwila z pilnikiem i już jest gładko, mam nadzieję że podziała dłużej po takim tuningu.
Pozdro
Mi dwa razy w ciągu roku strzeliła linka na tym regulatorze (urwany fragment identyko jak na Twojej fotce), mimo że miałem dobrze założoną, przez otwór.
Za drugim razem się zastanowiłem, zdjąłem regulator i okazało się że przy zejściu z regulatora linka owija się na takim właście kancie który ją z czasem przecina. Kant ewidentnie powstał podczas eksploatacji - chwila z pilnikiem i już jest gładko, mam nadzieję że podziała dłużej po takim tuningu.
Pozdro

o widzisz jest myśl
Może trzeba bedzie rozebrac na polu wiosennie to moze cos pogrzebie
[ Dodano: 11 Marzec 2014, 16:02 ]
Zrobiłem ten ostry kąt tak jak wcześniej pisałem.Spiłowałem troszkę pilnikiem i dałem trochę smaru .powinno być teraz git.Sprzęgło pracuje ciężko z powodu zużycia na wale,Zafukanie na nic nie pomogło jedynie rozbebeszenie ale na pewno nie prędko.
Może trzeba bedzie rozebrac na polu wiosennie to moze cos pogrzebie
[ Dodano: 11 Marzec 2014, 16:02 ]
Zrobiłem ten ostry kąt tak jak wcześniej pisałem.Spiłowałem troszkę pilnikiem i dałem trochę smaru .powinno być teraz git.Sprzęgło pracuje ciężko z powodu zużycia na wale,Zafukanie na nic nie pomogło jedynie rozbebeszenie ale na pewno nie prędko.